הדרכות למנהליםהדרכה ויעוץ בתחום העסקי,הטכנולוגי והלוגיסטי
חייגו עכשיו 03-9044077 שלוחה 112
רכש, לוגיסטיקה, תפעול
יצירת קשר
רכש, לוגיסטיקה, תפעול
מציג 97 עד 123 מתוך 123 נושאים.
« 1 2 3

סדנת תפ"י מתקדמת

 
קטגוריה: רכש, לוגיסטיקה, תפעול
תחום
 
יום ד,  04/03/2020 מועד הסדנה
 
לעתים קרובות העבודה היומיומית של מנהל תפ"י וצוותיו היא כמו מסע דרך סערה פראית – לחצים מכל הכיוונים לעמוד בתאריכי אספקה עם תחושה של מחסור במשאבים קריטיים, בלי להתפשר באיכות וללא אישור לחריגה תקציבית. השאלה היא אם יש דרכים "חכמות" להתמודד בהצלחה בסביבה כל כך "רועשת"?
בסדנה זאת נלמד כלים וגישות מתקדמות, ובעיקר פשוטות, שבאמת מצליחות. כלים אלו מבוססים בעיקר על "תורת האילוצים" (TOC) יחד עם יישומים מעשיים של ניהול הרזה (LEAN); הדגש של LEAN הוא על הורדת בזבוז. הדגש של TOC הוא על זיהוי של אילוצים וצווארי בקבוק ובשימושם כמנוף לשיפור של מערכת הייצור. ובנוסף ישולב חומר קלסי של הנדסת ייצור שנותן מענה לאחת הסוגיות המרכזיות של תפ"י והוא תכנון מצטבר (Aggregate Planning).
רקע
 
הסדנה מתמקדת בכלים מעשיים שמאפשרים להפליג בביטחון דרך הסערה ולהגיע לחוף-מבטחים. בעולם של איש תפ"י "חוף – מבטחים", פירושו, עמידה בתאריכי אספקה תוך כדי שמירה על רמת האיכות והמסגרת התקציבית שנקבעו. ויותר מזה מצפים ממנהל תפ"י לתמוך באסטרטגית הארגון - בקיצור זמני האספקה, ולהאיץ את סבבי המלאי, לשפר את האיכות, ולהקטין בזבוז. אותם עקרונות שילמדו בסדנה, יישומיות באותה מידה עבור "ריצפת ייצור קלסית" של ייצור מוצר, וגם עבור "ריצפת ייצור של מתן שרות" כאשר המלאי בתהליך הוא בעיקר לקוחות. מטרות הסדנה
 
צוותי תפ"י, מנהלי תפעול, מנהלי ייצור, מנהלי רכש ולוגיסטיקה וראשי צוות מרכזי עבודה. קהל יעד
 
סדנה בנויה מ-3 חלקים:
חלק 1 : הבנת תפקידו של התפ"י והקשיים שעומדים בביצוע התפקיד בהצלחה.  לצורך המחשת הנושא יתקיים משחק סימולציה המשחזר סביבת ריצפת ייצור של  "Job Shop".   התובנה המרכזית שיוצאת ממשחק הסימולציה היא, שלא מספיק שכולם מבצעים משימות שנדרשות מההזמנות הקיימות,  נדרשת תפיסת ניהול אחרת שהיא ההפוכה של ניצול מירבי של כל משאב.  נדרש מעבר מיעילות מקומית, ומיקוד למועילות מערכתית.
חלק 2: בניית פתרון מערכתי עם ההבנה של ה - Mind Set של TOC ו- LEAN.  ננהל דיון פתוח שמבוסס על צפיה של הסרט "המטרה". הסרט מבוסס על ספר ניהול הרב מכר "המטרה" שנכתב ע"י הממסד TOC ד"ר אלי גולדרט. משתתפי הסדנה יקבלו גישה לצפיה בסרט לפני הסדנה.
חלק 3:  בניית פתרון מערכתי שמשלב את היסודות של TOC יחד עם השלבים המעשיים של LEAN .  כל זאת בהקשר לנושאים שהם בלב לבו של תפ"י : זיהוי וניהול צווארי בקבוק; הכוונת ריצפת הייצור כאשר השוק הוא האילוץ; יישום עקרונות של "Flow"  ו "Pull" של  LEAN בסביבת ריצפת ייצור; תזמון משאבים משותפים; יישום מעשי של מדיניות של QC  ו-QA; הקצאת משאבים; התייחסות לגודל מנה (batch size) והקטנת כיוונונים (set ups);  שימוש של Off Loading ; שימוש ומיקום של מלאי ביטחון (Buffers) ; הפחתת בזבוז ע"י value streaming . המשתתפים ימשיכו להשתמש ולהרכיב את אותו משחק סימולציה על מנת להדגים ולהפנים את חומר הלימוד.  
הפתרון המערכתי מבוסס על ה-6 שלבים של TOC משולב עם צעדים מעשיים של LEAN:
1.    הגדרת המטרה
2.    זיהוי האילוץ: דהיינו "המכשול " / "סיבת שורש" שמקשה עלינו בהשגת המטרה.  לדוגמה משאב קריטי במחסור (כמו מוקד ידע או תשתית); או מכשול חיצוני (כמו ספק או רגולציה); או חוסר ביקוש של השוק.
3.    ניצול האילוץ: דהיינו "עשה כל מה שתוכל ע"מ לנצל 100% של האילוץ". כלים להפחתת "זמן זבל" MUDA של משאב קריטי.  
4.    הכפפה לאילוץ : דהיינו "ניהול משאבים אחרים במטרה לשמר 100% באילוץ".  מערכת התפעול תומכת בשוק בתור "אילוץ", בעיקר בתמיכה בקיצור זמני אספקה, וניהול יותר אפקטיבי של רכש עבור מלאי כולל מלאי ביטחון. יישום עקרונות של "Flow"  ו "Pull" של  LEAN
5.    הקלה על האילוץ: דהיינו  "המצא מהקיים או חדש ע"מ לקבל יותר מ 100%"
6.    זיהוי אילוץ חדש (שיפור מחזורי מתמיד)
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

עסקים בעולם רב תרבותי-סין,יפן וקוריאה

 
קטגוריה: שיווק, מכירות ושירות
רכש, לוגיסטיקה, תפעול
ניהול עסקים בינלאומיים
תחום
 
  מועד הסדנה
 
ההבדלים התרבותיים בין ישראל לאסיה, על מגוון תרבויותיה, הינם משמעותיים. התנהלות עסקית בעלת מאפיינים ישראליים שאינם מותאמים לסביבה האסיאתית עלולה שלא למצות את הפוטנציאל העסקי, ואולי אף לאיים על הצלחת הפעילות.
על מנת לעבוד בצורה אפקטיבית בשווקי אסיה השונים, רצוי להכיר את התרבות העסקית באזור זה, להבין את "כללי המשחק" ולמקסם בכך את הפעילות העסקית.
רקע
 
-היכרות עם מספר תרבויות אסיאתיות מרכזיות: סין, יפן, קוריאה
-הקניית מספר כלים ומיומנויות ניהוליות לעובד מול שווקים אלו
מטרות הסדנה
 
מנהלים, אנשי שיווק,מנהלי יבוא/יצוא, מנהלי רכש ואנשי טכנולוגיה מחברות המעורבות בפעילות עסקית בינלאומית. קהל יעד
 

-העלאת המודעות לשוני בין תרבויות- פתיחה קצרה
-רקע ונתונים – אסיה*: היסטוריה, כלכלה, תפישות עולם מרכזיות...
-התמקדות בתרבות הישראלית - אסיאתית על ציר מימדי התרבות:
-סגנון תקשורת
-היררכיה
-יחס לזמן ולמטלה
-ועוד...
-תרגום הידע הבין-תרבותי אסיה-ישראל למספר כלים לכל מנהל ועובד:
-בניית קשר עסקי
-כיצד לבנות אמון
-כיצד לשאול שאלות כדי לקבל תשובות
-כיצד להבין "לא"
-בניית תהליכי עבודה משותפים ועוד...

Case studies מעולם העסקים האסיאתי
-"עשה" ו- "אל תעשה": טיפים להתנהגות, אוכל, לבוש, נושאי שיחה...

שיטת הלמידה:
שילוב ידע תאורטי עדכני ודוגמאות מהשטח.

נושאי הסדנה
 
סדנה בת חצי יום בהיקף 4 שעות. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

עקרונות וכלים לניהול צוות

 
קטגוריה: הדרכה
טכנולוגיה
שיווק, מכירות ושירות
רכש, לוגיסטיקה, תפעול
מיומנויות ניהול
תחום
 
יום ד,  01/03/2017 מועד הסדנה
 
"המנהל הטוב ביותר הוא זה שיש לו די שכל לבחור אנשים טובים כדי שיעשו מה שהוא רוצה שייעשה, ודי ריסון עצמי כדי לא לבלבל להם את המוח כשהם עושים את זה..." (תיאודור רוזבלט)
כמעט כל מנהל שואף להגיע עם עובדיו למצב של "שגר ושכח". כדאי לזכור כי "שגר ושכח" הנו מושג מטעה ויומרני. ככל שמדובר בבני אדם, ניתן ואף רצוי "לשגר", אבל באף שלב לא מומלץ "לשכוח".
מטרת הסדנה לסייע למנהלים להגיע קרוב ככל האפשר ל "שגר ובטח".
רקע
 
• המשתתפים יגדירו מערכת ערכים צוותיים מבוססת על אמינות, אמון הדדי וסינרגיה.
• המשתתפים יקבלו עקרונות לביסוס תרבות צוותית שבה יוכל המנהל לסמוך על אנשיו שיעמדו ביעדים אליהם התחייבו, ויבצעו את המשימות הנדרשות.
• המשתתפים יקבלו כלים יישומיים לזיהוי יעדי על, למיקוד, ולעמידה בלו"ז המוסכם לביצוע.
מטרות הסדנה
 
הסדנה מיועדת למנהלי פרויקטים, ראשי צוותים, מנהלי מחלקות ויחידות בחברות וארגונים. בין אם מדובר בניהול עסק קטן, או צוות מצומצם, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בניהול צוות בארגון גדול. קהל יעד
 
• הגדרת ערכים צוותיים.
• יעדים, משימות ו"אבני דרך" להתקדמות G.M.P. ( goals, plans, metrics)
• פערי הביצוע – זיהוי, מניעה וטיפול.
• אבחנה בהבדל בין יעדים חשובים לבין יעדי על.
• "פירוק" יעדים להתנהלות משימתית יומיומית.
• קבלת מחויבות ברמת הפרט.
• מיפוי העובד ( ערכים, תפקיד, יעדים אישיים, התנהלות עצמית ומשימות).
• להוביל בנינוחות.
• איזון בין תפוקות לבין יכולות.
• גישת win-win
• טיפוח צוות סינרגי.
• מיקוד כבסיס למצוינות.
• איזון בין שלושה מרכיבים:
- קביעת מבני עבודה ותהליכים
- בחירת אנשים מתאימים ותגמולם על בסיס תוצאות
- העברת מידע וקבלת החלטות
• שיוור ( alignment) בעבודת צוות.
• שיטות מדידה אישיות וצוותיות.
• אחריות - עקרונות ניהול "קופים"
• יעילות - עקרונות ניהול אופרנטי.
• אפקטיביות - "שגר ובטח" - accountability
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

פיתוח חשיבה כלכלית למנהלים

 
קטגוריה: רכש, לוגיסטיקה, תפעול
ניהול פיננסי
תחום
 
  מועד הסדנה
 
  רקע
 
• העלאת מודעותו של המנהל לגבי תרומתו לביצועים הפיננסיים של החברה, והפיכתו ל"שחקן" יעיל יותר
• לספק למנהל כלי ניהולי יישומי לקבלת החלטות בחברה.
• לאפשר יכולת בקרה ושליטה משופרת על הפעילות העסקית והפיננסית בחברה.
מטרות הסדנה
 
לבעלי תפקידים ניהוליים בכל ענפי הפעילות של החברה, כגון: מנהלי שיווק, מנהלי לוגיסטיקה, מנהלי ייצור, מנהלי רכש ומנהלי מוצר. קהל יעד
 
"מחיר ההון" של הפירמה.
• עלות הכסף כבסיס לכדאיות ביצוע עיסקאות
• חלופות השימוש ברווחי הפירמה.

הפירמה מול סביבתה העסקית
• צורכי הון חוזר
• התוצאות העסקיות בהשוואה לסקטור הכלכלי.
• ההשתייכות הסקטורילית: השפעה על ההחלטות הכלכליות בחברה, השפעה על תדמיתה וחוסנה של החברה.

הדוחות החשבונאיים של הפירמה
• הדוחות החשבונאיים ככלי לקבלת החלטות ניהוליות.
• הדוחות החשבונאיים – "מוצג" לגורמי חוץ
• הדוחות החשבונאיים של חברה ציבורית – ההיבט הציבורי.

קבלת החלטות עסקיות עפ"י "הפרמטר השולי"
• עלות שולית – תפוקה/ תועלת שולית.
• עלות העסקת גורמי הייצור – שווי התפוקה השולית
• עלות הכסף השולי (M.C.C) – שת"פ (I.R.R)

טווחי הזמן השונים והשפעתם על המדיניות הכלכלית
• התנהגות הפירמה בטווח הקצר והארוך
• תמחור הפירמה בטווחי זמן שונים.
• קבלת החלטות חריגות בטווחי זמן שונים

חוזי כושר ההישרדות
• מדדי חיזור כושר ההישרדות של הפירמה
• הדוחות החשבונאיים – מכשיר כלכלי לחיזוי המגמה העסקית

תזרים המזומנים של הפירמה
• התזרים ככלי ניהולי לניתוח המגמה העסקית
• התזרים ככלי ניהולי לקבלת החלטות
• התזרים ככלי לניתוח מדיניות ההשקעות
• התזרים ככלי לניתוח מקורות המימון
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

צמצום הוצאות תפעול בתעשייה באמצעות נתונים מרצפת הייצור

 
קטגוריה: טכנולוגיה
רכש, לוגיסטיקה, תפעול
תחום
 
  מועד הסדנה
 
מנהלים כיום כבר אינם מסתפקים בניתוח נתוני העבר בחברה, אלא רוצים לדעת מה קורה בחברה עכשיו כדי להוביל אותה קדימה .
כיום נערמים בתעשייה כמויות עצומות של נתונים הנמדדים ונאגרים ברצפת הייצור באופן שוטף. כמות הידע והתובנות האגורים בנתונים אלה הוא רב ושווה "זהב", אז למה כל זה נזרק לפח?
בגלל חוסר מודעות, חסר בידע, משאבים מצומצמים וחוסר כלים יעודיים. ולכן, משאב הנתונים היקר יורד לטימיון.
החסכון בהוצאות התפעול, מושתת על מתודולוגיה מוכחת להפקת ידע מתשתיות נתונים, המאפשר זיהוי מוקדם של בעיות לפני היווצרותן בתהליך הייצור.

תוצרים צפויים
1. צמצום זמני אספקה (שיפור רמת שירות).
2. הגדלת תפוקה וניצולת (Yield).
3. צמצום אובדנים (פחתים) בתהליכים תעשייתיים.
4. זיהו מוקדם של תפקוד לקוי (Early Fault Detection).
רקע
 
הגדלת המודעות לנכס ארגוני יקר – נתונים מרצפת הייצור והנעת המשתתפים לחלוק מניסיונם.
בסדנא ינתן מענה לשאלות: כמה זה שווה ? למה התעלמנו מכך עד היום ? מה ניתן לעשות ?
מטרות הסדנה
 
מנכ"לים, מנהלי תפעול, מנהלי טכנולוגיה, מנהלי ייצור, מנהלי כספים העוסקים בצמצום פחתים, מנהלי IT , אנשי תחזוקה ואנשי בקרה. קהל יעד
 

הדגש בסדנה יהיה על תובנות פרקטיות בתהליך צמצום הוצאות תפעול בתעשייה (חשוב ביותר בימים אלה) , המתודולוגיה של ניתוח הנתונים תוצג באופן אינטואיטיבי (לא נדרש רקע בסטטסיטיקה) ורק על קצה המזלג.

המשתתפים יחשפו לערך הרב שיש לאינטגרציה בין נתוני תהליך הייצור לבין תוצאות של בדיקות מעבדה של חומרי גלם ושל תוצרים סופיים ואיך ניתן ליצור מאלה תמונה כוללת אשר תביא לתובנות הדרושות והברות קיימא שעשויות להיות מתורגמות לשורה התחתונה.

תוכנית הסדנה בנויה על השלבים בתהליך העבודה. בכל שלב בתהליך העבודה יוצגו התובנות העיקריות שהתגבשו תוך כדי עבודה עם חברות מרכזיות במשק כמו כן יוצגו case studies לשם הבהרת השלבים הבאים:

  • קביעת היעדים ובדיקת הפוטנציאל העיסקי
  • בחירת צוות העבודה (מי הכרחי שיהיה ומי כדאי שישתתף)
  • מיפוי התהליך
  • תכנון איסוף הנתונים
  • איסוף הנתונים
  • מתודולגיית הניתוח – על קצה המזלג
  • מסקנות והמלצות
  • סיכום ומענה על שאלות.
נושאי הסדנה
 
סדנה בת חצי יום  היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

קבלת החלטות בצוותי עבודה

 

קטגוריה: טכנולוגיה
רכש, לוגיסטיקה, תפעול
תחום
 
יום ד,  12/07/2017 מועד הסדנה
 

קבלת החלטות נתפסת כתהליך פשוט ושגרתי שאנו עושים כבודדים וכקבוצות. אנו נוטים להאמין שדרך קבלת ההחלטות שלנו היא לרוב רציונלית, אך במציאות החלטותינו לרוב מוטות מסיבות רבות. גם כאשר החלטות אלה אכן רציונליות, הן לעיתים שגויות!

הקורס מקנה למשתתפיו הכרה והבנה של מכשלות העומדות בפני מקבלי החלטות ומספק כלים מתאימים המאפשרים להקטין את מידת ההשפעה של גורמים מטים לא רלוונטיים.

רקע
 

לרכוש ידע על כלי תמיכה לקבלת החלטות בצוות והבנה של החסרונות והיתרונות של הכלים הללו. ללמוד על  דרך ההבעה, הניתוח והביקורת של טיעונים הבאים לתמוך או לשלול החלטה ו/או חלופה מסוימת. הקורס מספק נקודת מבט ייחודית על הטיות וטעויות בייצוג של נתונים סטטיסטיים וכן על נושא ההחזר על השקעה (ROI).

מטרות הסדנה
 

מנהלים וראשי צוותים הנדרשים לקבלת החלטות בתחומים מגוונים, וכן אנשי צוותים השותפים באיסוף, גיבוש, וניתוח מידע לצורך קבלת החלטות.

קהל יעד
 

        גורמים בסיסיים המשפיעים על קבלת החלטות

       החלטות גורם יחיד מול החלטת צוות

       גורמים מטים בקבלת החלטות בצוות

       בין החלטה לדחיית החלטה

       לוגיקה פרקטית והקשבה אפקטיבית

        מבנה הבסיסי של טיעון ודרכי תמיכה בטיעונים

       טעויות והטיות בטיעונים / טיעון מופרך

       הקשבה פעילה

       סטטיסטיקה תיאורית וייצוג גרפי של נתונים

        אגרגציות סטטיסטיות – מדדי מיקום ומדדי פיזור

       על דגימה וסינון ועל טעויות והטיות הנובעות מהן

       היתרונות והמכשלות בייצוג גרפי של הנתונים

       חשיבה על שיקולי החזר על השקעה (ROI)  - (סעיף זה הוא אופציונלי בקורס)

        ROI עם ערך מדיד

        ROI עם ערך מעורפל

        כלי קבלת החלטות בצוות

        להחלטה לא מגובה (הצבעה, טכניקת קבוצה נומינלית, השוואת זוגות)

        להחלטה מגובה – החלטה ע"פ קריטריונים (מטריצה משוקללת, טבלת השוואה)

נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

קורס אקסל – ממתחילים למתקדמים

 

קטגוריה: הדרכה
טכנולוגיה
שיווק, מכירות ושירות
רכש, לוגיסטיקה, תפעול
מיומנויות ניהול
תחום
 
יום ב,  16/09/2019 מועד הסדנה
 
הקורס נותן את הבסיס המקצועי בתוכנת האקסל ומרענן את השליטה בו בצורה אינטואיטיבית וידידותית.
השימוש באקסל יקל עליכם בכל הקשור לריכוז נתונים בצורה טבלאית ויאפשר לכם לנתח ולהפוך "סתם" נתונים לידע חשוב. השימוש באקסל יתן לכם מענה על שאלות הנוגעות לאותם נתונים, כגון: כמה הרווחנו השנה ? איזה לקוח מכניס לי הכי הרבה ? ועוד ועוד….
רקע
 
הקניית בסיס מקצועי בתוכנת האקסל למתחילים ולבעלי ניסיון בסיסי באקסל. מטרת הקורס
 
אנשי כספים, מנהלי חשבונות, בעלי עסקים קטנים, לאנשי הרכש, אנשי שיווק ומכירות, משאבי אנוש, אדמיניסטרציה ועוד. קהל יעד
 
  • מבוא לאקסל
  • שמירת קבצים
  • פתיחת קבצים
  • תנועה יעילה בגיליון
  • הוספה/מחיקה/
  • הסתרה
  • כלי ה`טבלה` החדש
  • הכנסת נתונים
  • גזור/העתק/הדבק
  • הגדרת מילוי אוטומטי/ביטול וחזרה על פעולות אחרונות
  • עיצוב הנתונים בגיליון
  • הוספת כותרת עליונה ותחתונה, הגדרת גיליון.
  • נוסחאות (לב ליבו של אקסל)
  • משפחת `פונקציות התנאי` IF
  • מיון נתונים
  • סינון נתונים / סינון מתקדם
  • הדפסה יעילה
  • טבלאות ציר
נושאי הקורס
 
קורס בן 12 שעות לימוד בשני מפגשים, 16.9.19 ו-23.9.19
היקף הקורס
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

קורס יבוא ויצוא

 
קטגוריה: שיווק, מכירות ושירות
רכש, לוגיסטיקה, תפעול
תחום
 
יום ד,  18/05/2016 מועד הסדנה
 
רקע
 
מטרות הסדנה
 
מנהלי יבוא ויצוא קהל יעד
 
18.5.16 מונחי מכר בינלאומיים + הובלה ימית . שטרי מטען + תרגול
הכרת מערכת היחסים החוזית בין מוכרים לקונים בעסקאות מכר בינלאומיות – הגדרת הנקודות הקריטיות בהן עובר נטל הסיכון, ההוצאות והאחריות ממוכר לקונה. הכרת הסחר הימי תוך התמקדות בשטרי מטען ותכונותיהם.
המרצה : ברי פינטוב מנכ"ל ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.

25.5.16 מסמכים בסחר הבינלאומי + הובלה אווירית
הכרת מסמכים במערכות הסחר הבינלאומיות והובלה אווירית, לרבות תעריפים ושטרי מטען
המרצה : חגית אקשטיין, בעלת תואר שני במנהל עסקים. מנהלת בכירה בתחומי היבוא-יצוא ושרשרת האספקה.

1.6.16 תהליכי היבוא לישראל
הכרת תהליכי היבוא לישראל – תהליכי שחרור ותפקיד הרשויות המוסמכות , עקרונות הערכה וסיווג טובין
המרצה: אהרון הרצוג סוכן מכס רשום ומשלח בינלאומי. יועץ בכיר ליבוא. מרצה בכיר בסחר הבינלאומי באקדמיה ובמסגרת קורסי סחר חוץ של לשכת המסחר ת"א והמרכז. בעל ניסיון רב בתהליכי היבוא לישראל והתמודדות מול רשויות מוסמכות

8.6.16 שיטות תשלום בינלאומיות חלק א`
הכרת מערכת התשלומים: שיטת ה"תשלום מראש" בה היבואן משלם מראש עבור הסחורה שהזמין בחו"ל, כולה או חלקה, עוד לפני קבלתה, וללא ערובה כלשהי להחזר כספי. שיטת "החשבון הפתוח", הספק שולח את הסחורה ישירות לקונה בחו"ל מבלי להתנות את המסירה במילוי התחייבות תשלום כלשהי של בנק הקונה. דוקומנטים לגביה - בשיטה זו המוכר/הספק שולח את הדוקומנטים לבנק של הקונה/היבואן. בנק זה משמש כנאמן של היצואן לצורך מסירת הדוקומנטים וגביית התשלום בגינם.
המרצה: סידני אמיר מרצה בכיר במוסדות אקדמאים ומכללות ויועץ מומחה בתחום האשראי הדוקומנטרי. בעל ניסיון עשיר בסוגיות בנקאיות בתחום הסחר הבינלאומי.

15.6.16 שיטות תשלום בינלאומיות חלק ב` + תרגול
האשראי הדוקומנטרי - Letter of Credit - נוצר כדי לספק רמת בטחון גבוהה ככל האפשר לשני הצדדים המעורבים בעסקה.
שיטת האשראי הדוקומנטרי מבוססת על התחייבות של הבנק שמבטיחה למוטב (בדרך כלל ספק הסחורה), לקבל את כספו בתנאי שהציג מסמכים בהתאם להוראות האשראי ותנאיו, לכללים האחידים החלים על האשראי ותנאיו ולתקן הבינלאומי של הנוהג הבנקאי. כך, אם הדוקומנטים שהמוטב מציג אינם מתאימים, נופלת למעשה התחייבות הבנק לשלם את תמורתם למוטב.
המרצה: סידני אמיר מרצה בכיר במוסדות אקדמאים ומכללות ויועץ מומחה בתחום האשראי הדוקומנטרי. בעל ניסיון עשיר בסוגיות בנקאיות בתחום הסחר הבינלאומי.

תובלה ימית - היבטים טכניים
למעלה מ 99% ממטעני הסחר ( במונחי טונות)של מדינת ישראל מתבצעים באמצעות תובלה ימית.שוק התובלה הימית עובר בשנים האחרונות שינוים מפליגים עם כניסת אוניות ענק המובילות אלפי מכולות ומחיבות התאמה של הנמלים והאמצעים לכך. במקביל, שיטת ההובלה במכולות יחד עם התפתחות טכנולוגית המידע , הביאה לפיתוח מואץ מערכות מידע הקושרות בין הנמלים ,חברות הספנות , חברות ההובלה ,המשלחים, המכס ,על בסיסי נתונים אחידים .
המרצה: יוסי בסן מהנדס תעשיה וניהול מהטכניון, מעורה בנושאי ספנות ונמלים. מזה ארבעים שנה בתפקידים בכירים ברשות הנמלים ובנמל אשדוד. שימש כסגן מנהל הנמל לתפעול ומסופים וכסמנכ"ל הנדסה ולוגיסטיקה של חברת נמל אשדוד. שימש כיור ועדת התפעול של ארגון הנמלים הבינלאומי (IAPH). מרצה בפורומים שונים ובמוסדות האו"ם ( UNCTAD) על מדדי פריון נימליים ואופן יישומם.


22.6.16 הסכמי הסחר של ישראל + תהליך יצוא
הכרת הסכמי הסחר של מדינת ישראל ועקרונות כללי המקור בכל הסכם סחר תוך התמקדות בהסכם מול ארה"ב, שוק משותף, מדינות אפט"א והסכם צבירה
המרצה : איציק כבביה, מנכ"ל חברת תמורה ייעוץ לוגיסטי בע"מ, יועץ בתחומי הסחר הבינלאומי, תהליכי יצוא יבוא וסחר בינלאומי, ניהול כללי מקור ושיפור תהליכים בשרשרת האספקה מתמחה בפתרון בעיות בצורה מעשית ויצירתית ליבואנים ויצואנים.
השכלה והסמכות : הסמכה, Freight Forwarder, דיפלומה לשילוח בינלאומי, רשות המיסים בישראל ופקיד רשוי. M.B.A, תואר שני בכלכלה, כלכלה, אוניברסיטת בר אילן.B.A, תואר ראשון בכלכלה ומדעי המדינה, אוניברסיטת בר אילן
נושאי הסדנה
 
קורס בהיקף 48 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

קורס עורכי מבדקים פנימיים

 
קטגוריה: טכנולוגיה
רכש, לוגיסטיקה, תפעול
תחום
 
  מועד הסדנה
 
המשתתפים בקורס יקבלו תעודת הסמכה - עורך מבדקים פנימיים בהתאם לדרישות תקן ISO 9001.
הקורס בחסות האיגוד הישראלי לאיכות.
רקע
 

1. הבנת תהליך מבדק איכות, מקומו ותפקידו של עורך המבדק וגורמים נוספים המשפעים על התהליך.
2. הכרת כל מרכיבי המבדק החל בייזום דרך התכנון, הביצוע, ניתוח הממצאים וכלה בדיווח ומעקב אחר ביצוע פעולה מתקנת בעקבות הממצאים.
3.הכרת דרישות התקן 19,011-ISO הנחיות לעריכת מבדקי מערכת איכות.
4.הבנת סוגי המבדקים, המשותף והמבדיל בניהם.
5. הקניית ידע ויכולת בעריכת מבדקים.

מטרות הסדנה
 
הקורס מיועד למנהלים ועובדים בארגון אשר אמורים לבצע מבדקים פנימיים בהתאם לדרישות תקן ISO 9001 , ממחלקות שונות כגון: איכות, משאבי אנוש, יצור, מעבדות, מחסן / לוגיסטיקה, רכש, כיול וכד`. קהל יעד
 
1.חזרה על דרישות תקן 9001-ISO מהדורת שנת 2008
איכות מהי?
התפתחות האיכות על ציר הזמן.
ההבדל בין בקרת איכות והבטחת איכות.
סקירת סעיפי התקן המרכזיים.
2. מבדק איכות – הגדרות.
3. סוגי המבדקים – מבדק צד א, מבדק צד ב, מבדק צד ג,
מבדק מערכת ומבדק התאמה, המשותף והמבדיל בניהם.
4. כלים לשימושו של עורך המבדק: עדות אוביקטיבית,
בחינה מדגמית ועקרון "הפוך על הפוך".
5. רשימות תיוג: look at , look for , עיקרון ת.ב.ת.ב.
6. שלבי ביצוע המבדק:
שיחת פתיחה.
עריכת המיבדק ותעוד הממצאים.
מפגש צוות המבדק.
שיחת סיכום המבדק.
7. דוח המבדק.
8. פעולה מתקנת ופעולה מונעת.
9. כללי התנהגות ומיקצוענות בביצוע מבדק.
10. מבחן הסמכה.
הקורס יכלול ניתוח אירועים , משחקי תפקידים וסימולציות של מצבים אופיניים במבדק . המשתתפים יקבלו ידע וכלים לביצוע אפקטיבי של מבדקים פנימיים בארגון .
תעודת "בוגר קורס עורכי מבדקים פנימים" תוענק לכל מי שיעמוד בתנאי הקורס הבאים:
השתתפות מלאה בכל שעות הקורס.
ציון מינימלי 70 במבחן המסכם.
נושאי הסדנה
 
קורס בן שלושה ימים בהיקף 18 שעות לימוד היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

קורס פיתוח מנהלים - מאיש מקצוע ומומחה - למנהל מקצועי

 
קטגוריה: טכנולוגיה
שיווק, מכירות ושירות
רכש, לוגיסטיקה, תפעול
מיומנויות ניהול
תחום
 
יום ד,  22/05/2019 מועד הסדנה
 
מנהלים רבים מתחילים את דרכם כאנשי מקצוע ומומחים באחת ממחלקות הארגון במהלך התפתחותם המקצועית הם אמורים להתקדם לתפקידי ניהול.
אנשים אלה שמגיעים לתפקיד ניהולי, חייבים להפנים כי מדובר במקצוע אחר, שונה לחלוטין מזה שהכירו, ודורש הכרה, לימוד והפנמה של גישות ומיומנויות חדשות ושונות . עובד שאינו מתאים את עצמו לדרישות החדשות הנחוצות לתפקידו כמנהל, עשוי למצוא את עצמו במצב המתסכל של תפוקות יחסית נמוכות במקביל למאמצים גדולים - פיסיים ונפשיים. כל זאת תחת עומסים מסוגים שאותם לא הכיר.
קורס זה לפיתוח מנהלים אמור לסייע למנהל בתחילת דרכו להתמקד ביצירת alignment של המשאבים העומדים לרשותו ועל יכולתו להשפיע על תפקוד עובדיו תוך ניווטם לכיוון היעדים אותם הוא ומחלקתו אמורים להשיג. וכל זאת במטרה להשפיע על הישגי הארגון כולו.
רקע
 
שיפור האפקטיביות הניהולית של המשתתפים על ידי:
א.שינויי תפישות, הטמעת גישה של מוביל מקטע ארגוני וביסוס "חשיבה ניהולית".
ב.הקניית מיומנויות רלוונטיות וציוד המשתתפים ב"ארגז כלים למנהל"
מטרות הסדנה
 
אנשי מקצוע ומומחים לרבות מהנדסים, עובדי הייטק, אנשי כספים, אנשי שיווק ומכירות, אנשי משאבי אנוש, אנשי לוגיסטיקה ורכש, אנשי ייצור ותפעול, אנשי אסטרטגיה ופיתוח עסקי האמורים לקבל תפקיד ניהולי או הינם מנהלים בראשית דרכם. קהל יעד
 
מפגש 1: ליבה אישית – אמינות
לנהל את עצמך: התנהלות מבוססת ערכים, ניהול עצמי על פי יעדים, אפקטיביות בניהול זמן "Plan your work - Work your plan"
מפגש 2 : רובד בין אישי – אמון
מערכות יחסים Win – Win , תקשורת בין אישית, מיומנויות השפעה ושכנוע
מפגש 3 +מחצית ראשונה מפגש 4 : רובד התנהלות צוותית
סינרגיה ושיתופי פעולה בצוות על בסיס: G.P.M. (Goals, Plans, and Metrics)
מחצית שנייה מפגש 4 + מפגש 5: רובד הובלה : תמהיל ניהול ומנהיגות - לנהל מהראש ולהנהיג מהלב
נושאי הסדנה
 
קורס בן 40 שעות לימוד - 5 מפגשים בימי רביעי החל מ- 22.5.19
היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

קליטה וחניכה של עובד חדש בארגון

 

קטגוריה: הדרכה
רכש, לוגיסטיקה, תפעול
מיומנויות ניהול
תחום
 
יום ד,  11/12/2019 מועד הסדנה
 

מחקרים (והניסיון) מוכיחים כי תהליך נכון ואיכותי של קליטת עובד חדש מקצר באופן משמעותי את משך הזמן בו הוא מתחיל לעבוד באופן עצמאי ולתרום לארגון, מגביר מוטיבציה וכן מעלה את ותק הישארותו בחברה.

שתי הבעיות המרכזיות כיום עם תהליך קליטת עובדים בארגון הם:

  1. מתבצע על בסיס וולנטרי (ולא תמיד ע"י האנשים המתאימים)
  2. מתבצע באופן לא מתוכנן ולא פורמלי

קליטה נכונה של עובד כוללת בתוכה מגוון אלמנטים: ארגוניים, מקצועיים, פסיכולוגיים וחברתיים. כמו-גם מדובר בתהליך בעל מס` שלבים ונקודות בקרה: היום הראשון, השבוע הראשון, החודש הראשון, חצי שנה ושנה.

רקע
 

מודל לקליטה וחניכה אפקטיבית – נכונה ואיכותית של עובד חדש לרבות סימולציות לתרגול וכלים פרקטיים ליישום.

תפוקות הסדנה
 

כלל המנהלים בארגון

קהל יעד
 

בדומה לכל תהליך ארגוני, גם את תהליך הקליטה והחניכה של עובד יש להגדיר ולנהל כתהליך כולל. מטרות הסדנא:

  • להעלות את המודעות לחשיבות של קליטה נכונה ואיכותית של עובד חדש
  • להעניק כלים פרקטיים לכל עובד, להניע לפעולה ולמחויבות לתהליך.
  • לסייע בהורדת רמת התסכול של העובדים הוותיקים ושל העובדים החדשים בתהליך הקליטה והחניכה
  • לחסוך משאבים (זמן, עלויות וכו`) בשל קליטה לא אפקטיבית של עובד חדש.
 מטרות הסדנה

  1. עקרונות המנטורינג
  2. פרופיל המנטור האידיאלי
  3. חמישה עקרונות בחניכה
  4. מודל לתהליך החניכה האפקטיבי
  5. GPS לעובד החדש - הגדרת תהליך, יעדים ובקרות של קליטת העובד בכל שלב בתהליך (יום הראשון, שבוע הראשון, חודש הראשון, חצי שנה ראשונה ולאחר שנה).
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

רכש ויבוא ממזרח אסיה

 
 
קטגוריה: רכש, לוגיסטיקה, תפעול
תחום
 
יום ג,  18/06/2019 מועד הסדנה
 
מתחילים פעילות במזרח אסיה או מעוניינים בשיפור התוצאות בפעילות קיימת ?

על מנת להצליח באסיה ולהביא תוצאות, צריך יותר ממזל. צריך לפעול מתוך נסיון והיכרות מעמיקה עם שוקי המזרח, להכיר את החשיבה, הכלכלה והזדמנויות העסקיות ולהימנע מקשיים שאחרים נתקלו בהם לפניכם.

סין, הודו, פיליפינים, קוריאה או אולי וייטנאם. מה שוק היעד שלכם
המומחה המוביל בישראל בפעילות מול מזרח אסיה, ינחה סדנה בליווי מצגות, הנותנת למשתתפים כלים מעשיים לשיפור הפעילות שלכם במדינה במזרח אסיה שמולה אתם פועלים. זאת סדנה של כלים מעשיים שתאפשר לכם הבנה טובה יותר, פעילות נכונה יותר ותוצאות טובות יותר בעבודה שלכם מול מדינת היעד.
הוא כבר העביר סדנאות כאלה בעשרות רבות של חברות מהמובילות במשק וישמח להיפגש ולהציע את המבנה הנכון ביותר עבור הפעילות שלכם.
רקע
 

מטרות הסדנה
 
אנשי הרכש, הקניינים, מנהלי היבוא וכל המנהלים בארגון הקשורים לפעילות הרכש והיבוא ממזרח אסיה. קהל יעד
 
  • הסביבה העסקית, האנושית והכלכלית מולה תפעלו
    היכרות עם פערי החשיבה בינינו לבינם וכיצד להתגבר עליהם.
  • הקוד העסקי, הדרך בה נעשים בה עסקים
  • כללי עשה ואל תעשה להתכתבות, עסקים בטלפון, ניהול ישיבות, בילוי ועוד
  • "הדבר הבא": כלים לאתר הזדמנויות רכש במזרח אסיה
  • היערכות למשא ומתן יעיל מול חברות מזרח אסיאתיות
  • דיון במקרים קיימים, נסיון של חברות ישראליות אחרות וגיבוש פתרונות
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 4 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

רכש מדיה דיגיטלית

 
קטגוריה: רכש, לוגיסטיקה, תפעול
תחום
 
יום ד,  21/12/2016 מועד הסדנה
 
רכש מדיה דיגיטלית ונוכחות ברשת האינטרנט הפך להיות אחד מערוצי השיווק המרכזיים והצורך הארגוני להיות נוכח באותם מקומות, עולה באופן מתמיד.
מרבית אגפי השיווק לא הכילו באופן מלא את תחום הדיגיטל בתוכם וחלק ניכר מפעילות זו מופעל באמצעות חברות חיצוניות אשר מספקות שירותי דיגיטל ומהוות את מוקד הידע והכוח.
נכון להיום קיים חוסר איזון בידע, מה שמשאיר את הכוח בידי הספקים ואת הלקוחות (אגפי השיווק בחברות ) משאיר במצב של חוסר יכולת להעריך את השירות שהם מקבלים מאותם ספקים וכתוצאה מכך חוסר יכולת להגדיר יעדים לספק ולמקסם את התוצר שמקבלים עבור תקציב הפרסום.
רקע
 
מטרות הסדנה הן הכרות עם השפה הדיגיטלית, הכרת המדדים ואפשרויות הפעולה השונות ועל ידי כך שיפור משמעותי של הבנת תחום רכש המדיה והיכולת להעריך נכונה את פעילות הספקים. מטרות הסדנה
 
מנהלי ואנשי רכש, מנהלי פרויקטים, מנהלי קב"מ מדיה דיגיטלי, מנהלי שיווק, מנהלים בכירים המעוניינים בתחום. קהל יעד
 
נושאי הסדנה
1. הכרת שפת השיווק הדיגיטלי
מושגי יסוד, KPIs, הכרת עקרונות המדידה ושיטות האופטימיזציה.
הבנת השפה ושליטה במושגי היסוד.
2. הכרת ערוצי השיווק הדיגיטלי (גוגל, יוטיוב, פייסבוק ועוד)
איפה מפרסמים, אילו מטרות אמור כל ערוץ שיווק להשיג, איך מודדים הצלחה בכל אחד מאותם קמפיינים.
3. תכנון תקציב וייעול תקציבי
דגש על הערך המוסף שהרכש יכול להביא לחברה מנקודת המבט של חיסכון בעלויות וייעול הוצאות תקציב הפרסום.
טיפים על התנהלות נכונה מול ספקי שירות חיצוניים בהתאם לניתוח כלל פעילות הדיגיטל של החברה.
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

רכש פיתוח- NPI Purchasing מעורבות הרכש בתהליכי פיתוח המוצר

 

קטגוריה: טכנולוגיה
שיווק, מכירות ושירות
רכש, לוגיסטיקה, תפעול
תחום
 
יום ב,  29/06/2020 מועד הסדנה
 

השתתפות הרכש בתהליכי פיתוח המוצר, היא חיונית ובעלת הערך המוסף הגבוה ביותר לארגון. בשלב זה יכול הרכש להשפיע על בחירת הספקים והפתרונות אשר בשלב מאוחר יותר יביאו לביצועים יותר טובים של זמינות, עלויות וכמובן איכות המוצרים.

זה ההבדל העיקרי בין רכש טקטי לרכש אסטרטגי. האחרון אינו מגיב אלא פועל בשלבים מוקדמים של תכנון המוצר כדי להביא ערך מוסף עסקי, תפעולי וייצורי. בעוד ההנדסה והפיתוח מייצגים נאמנה את ביצועי המוצר ורצונות הלקוחות, הרכש הוא הגורם המאזן ו"הריאליסטי" אשר מייצג את היום שאחרי שחרור המוצר - הייצוריות שלו, היכולת להשיג יעדי מחיר תחרותיים ושיפור ביצועים מתמיד.

רקע
 

להכיר את תהליכי הרכש בשלבי פיתוח המוצר, ההשתתפות הפרואקטיבית של הרכש בהגדרת בסיס הספקים והפתרונות, מעורבות הספקים בתהליכי הפיתוח של המוצר ועוד. בסדנה נציג תהליכי עבודה, פורמטים למעקב, ועוד.

מטרות הסדנה
 

מנהלי רכש ולוגיסטיקה, קניינים, מנהלי ספקים, מנהלי פיתוח והנדסה, מנהלי פרויקטים, מנהלי תפעול ותפ"י, מנהלי שיווק ומכירות.

קהל יעד
 
  •   מעורבות הרכש בתהליכי פיתוח המוצרPLM
  •  בניית בסיס ספקים למוצר חדש
  • שיקולים של BUY VS MAKE
  • מעורבות ספקים בפיתוח המוצר ושילוב דרישות הייצור והעלויות בשלב הפיתוח
  •  פיתוח והנדסה במיקור חוץ
  • מתודולוגיה וכלים לבחירת ספקים
  • התקשרות חוזית עם ספקים בשלבי הפיתוח
נושאי הסדנה
 
סדנה בהיקף 6 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

שיווק ומיתוג בעולם הדיגיטלי - עשו זאת בעצמכם

 

קטגוריה: שיווק, מכירות ושירות
רכש, לוגיסטיקה, תפעול
תחום
 
יום ב,  03/02/2020 מועד הסדנה
 
יושבים שעות מול המסכים כדי להבין כיצד להתנהל בעולם הדיגיטלי ולדעת מה חדש?
סדנה זו תעשה לכם סדר ותחסוך לכם זמן יקר!
סדנה יישומית | כלים חינמיים | Hands On


רקע

 
  להגיע ליותר לקוחות באמצעות המדיה הדיגיטלית

 מטרות
 
בסדנה הזו אנחנו עובדים מול המחשב ומתרגלים ה-כ-ל.

בתום הסדנה תצאו עם חיוך, ניצוץ בעיניים ודגדוג באצבעות.
תפוקות הסדנה
 
כל המעוניינים להתמקצע בפרסום, שיווק ומיתוג בעולם הדיגיטלי, לעשות זאת בעצמם ומבלי להזדקק לשירותים בתשלום. קהל יעד
 
-  נלמד על קהל היעד של כל הרשתות החברתיות המובילות
-  נבחן יחד היכן אנחנו צריכים להשקיע את זמננו והיכן עדיף להקטין נוכחות
-  נלמד ליישם ולהשתמש בכל הפיצ׳רים החשובים והחדשים בכל רשת חברתית
-  נתרגל כתיבה שיווקית המאפיינת את העולם הדיגיטלי: נכתוב פוסטים, פרסומים ופלאיירים וגם
נקבל בונוס: תבניות מוכנות מראש.
-  היכרות מעמיקה עם כלים חינמיים לעיצוב תמונות בצ׳יק, בניית דף נחיתה תוך 3 דקות
-  במהלך הסדנה נכיר ונתרגל כלים חינמיים ופשוטים שיעשו לנו את החיים קלים יותר.
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 7 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

שיטות וכלים ל"ניתוח אירוע" בשרשרת האספקה

 

קטגוריה: טכנולוגיה
רכש, לוגיסטיקה, תפעול
תחום
 
יום ד,  26/04/2017 מועד הסדנה
 

  ארגון המבקש להשתפר, נדרש לבצע תהליך של למידה מובנית  מאירועי הצלחה וכשל. תוצרי התהליך יגדילו את מאגר הידע

הארגוני, יאפשרו שכפול הצלחות ומניעת טעויות חוזרות / דומות.

בסדנה זו יתורגלו כלים ועזרים לביצוע תהליך מובנה של למידה

והפקת לקחים של אירוע בשרשרת האספקה.


רקע
 

ü     הקניית שיטה, כלים ועזרים לביצוע תהליך ניתוח אירוע (בשיטת 5 why)

ü     למידה מתוך תרגול הכלים הנ"ל

ü     ביצוע מונחה של השיטה המונחית על אירועים פנים ארגוניים.

ü     הכשרת המשתתפים לביצוע ניתוח אירוע באופן עצמאי.

מטרות הסדנה
 

 הקורס מיועד לבעלי תפקידים בשרשרת האספקה, לוגיסטיקה, תפעול ורכש, בארגונים פרטיים, ציבוריים וחברתיים. אשר במסגרת תפקידם נדרשים לבצע תהליכי למידה והפקת לקחים ומעוניינים לשפר את האפקטיביות של תהליכים אלו.

קהל יעד
 

o      מהות וצורך: מה יוצא לי מזה (Reason Why)? מה יוצא לארגון שלי מזה?

o      הבהרת מונחים: "תחקיר", "למידה והפקת לקחים", "למידה מכשלים", "למידה מהצלחות".

o      קריטריונים לקביעת נחיצות ביצוע הליך של ניתוח אירוע.

o      לימוד השיטה, הכלים ותרגולה.

o      רתימה והנעה לפתיחות משתתפי ניתוח האירוע.

o      מדידת איכות ואפקטיביות הביצוע בפועל.

o      שימור הידע הנצבר בסך ניתוחי האירוע בארגון ואופן השימוש בו.

נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

שיטות כמותיות בניהול תפעול ולוגיסטיקה

 
קטגוריה: רכש, לוגיסטיקה, תפעול
תחום
 
  מועד הסדנה
 
ניהול מערכות תפעול ולוגיסטיקה מחייב הבנה והכרה של תהליכי עבודה, עקרונות, כלי ניהול וממשקי העבודה בין המחלקות השונות לאורך כל שרשרת האספקה. מדובר במערכות מורכבות המחייבות ידע, הכרת כלי ניהול והבנה במספר תחומים שונים. השתלמות זו נועדה לספק צרכים אלו. רקע
 
שיפור יכולת הניהול של בעלי תפקידים המשולבים בתחום התפעול והלוגיסטיקה. מטרות הסדנה
 
מנהלי תפעול , לוגיסטיקה , ייצור , עיתוד מלאי , תפ"י , פיתוח , הנדסה , בקרה. קהל יעד
 
• בקרה ניהולית- מהות, תחומי הבקרה, מדדי בקרה תפעוליים
• שרשרת התפעול- זרימת התהליך התפעולי בשלבי התכנון, הרכש, הייצור והתוצ"ג
• שרשרת האספקה- הגורמים, השלבים והתהליכים המשפיעים על השרשרת
• טכניקות ניהוליות- J.I.T, KANBAN, D.B.R עיקרון ה- BUFFER, עץ מוצר, ניתוח פרטו לניתוח כמותי ממוקד
• ניהול המלאי- מדיניות מלאי, סיווג מלאי, חשיבות המלאי להשגת יעדי המפעל, עלות המלאי כנגד עלות החוסר חודשי/ סבבי מלאי, אמינות המלאי
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

שיטות להורדת המלאי שעובדות בחברות שונות ויכולות לעבוד גם עבורכם

 

קטגוריה: רכש, לוגיסטיקה, תפעול
תחום
 
יום ב,  09/12/2019 מועד הסדנה
 
המלאי גבוה ויקר?  המלאי גדל?  התחזיות טועות?  חסר מלאי כשצריך?  המלאי פוגע ברווחיות? רוצים להוריד את המלאי?

אם עניתם "כן" על לפחות שתיים מהשאלות אז אתם לא שונים מרוב החברות. למעשה, חברות שונות בכל העולם מחפשות כל הזמן דרכים פרקטיות להוריד את עלות המלאי מבלי לפגוע בזמינות שלו וברמת השירות. כמו שרבות מהן מפעילות שיטות שעובדות וכבר הורידו מלאים בעשרות אחוזים גם אתם יכולים.

מלאי הוא תוצאה של שיטות עבודה ותהליכים אשר מנסים לתת מענה אופטימלי להתנהגות הביקוש. אנחנו רוצים לראות את הורדת המלאי משתקפת באופן ברור בדוחות הפיננסיים כי בסופו של דבר שם נקבעות התוצאות. בתוך המשולש הנצחי (מלאי, רמת שירות ופיננסים) המלאי הוא השור הזועם אך אפשר לשלוט בביצועי המלאי בעזרת כלים ושיטות מתקדמות של ניתוח, סיווג, תכנון, חיזוי, סטטיסטיקה, אסטרטגיה, ניהול רכש, ניהול פיננסי, מדידה ובקרה, ועוד... אבל מה השיטות להורדת מלאי שהכי עובדות לאחרים ויכולות באמת לעבוד לנו? אל תמציאו את הגלגל אלא בחרו את הגלגל הנכון ושדרגו את השימוש בו.
בסדנת "הורדת מלאי". נרחיב על השיטות שעובדות וכבר מורידות מלאים בחברות רבות. לא כולן מתאימות לכל חברה ולכל סוג מלאי, אבל כל חברה יכולה למצוא בסדנה מספר שיטות שמתאימות לצרכים שלה. השילוב של הבנת השיטות ביחד עם דוגמאות רבות מהשטח מאפשר לקבל שלל אפשרויות לפעולה כבר ממחר בבוקר.
רקע
 
•    לאפשר הכרות עם שיטות מתקדמות להורדת מלאי
•    להקנות ידע בעבודה עם השיטות
•    לעזור בבחירה של השיטות המתאימות לחברה
•    לתת ערך - מה אפשר לעשות עם זה כבר ממחר בבוקר
מטרות הסדנה
 
מנהלי מלאי, תפ"י, שרשרת אספקה, רכש, תפעול, פרויקטים, לוגיסטיקה קהל יעד
 
•    להבין את הסיבות להתנהגות המלאי
•    היבטים פיננסים של המלאי וסבבי המלאי
•    שיטות מתקדמות לשיפור תחזית הביקוש
•    כיצד לבחור אסטרטגית מלאי מתאימה
•    לתכנן מלאי בעזרת מודלים הנדסיים
•    שיטות מתקדמות להורדת עלויות רכש וקיצור זמני אספקה
•    דוגמאות מהשטח וסיפורי כישלונות והצלחות
•    סיכום השיטות ומתי הן מתאימות
•    השיטות המתקדמות של מחר שכבר עובדות היום בשטח
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

שיטות להתייעלות בניהול מחסנים

 

קטגוריה: רכש, לוגיסטיקה, תפעול
תחום
 
יום ד,  15/01/2020 מועד הסדנה
 
המחסנים הינם גורם חשוב בשרשרת האספקה ומשפיעים באופן ישיר על התוצאות התפעוליות של הארגון בהיבטים שונים, וביניהם בתרומתם ל- cycle time התפעולי ולעלות הכוללת. התייעלות בניהול המחסן תוביל לזמני תגובה מהירים יותר, עלות נמוכה יותר וביצועים טובים יותר.
רקע
 
ללמד את המשתתפים שיטות ליישום התייעלות במחסן לצורך העלאת תפוקה באותם משאבים  ולהתייעלות בשימוש במשאבים. מטרת הסדנה
 
מנהלי  מחסנים, בעלי תפקידים בלוגיסטיקה, בתפעול ובמחלקת מצוינות תפעולית (הנדסת ייצור ותעשייה וניהול) המעוניינים לייעל את פעילות המחסן. קהל יעד
 
  • סקירת היבטים ושיטות להתייעלות בניהול מחסנים, כגון - אופן מידוף הפריטים לפי סוגי מידוף, מיקום הפריטים, אופן ניהול מיקומים וכו`
  • אופן ניהול הפריטים
  • שיטות ניהול פריטים המשפיעות על היעילות (כגון ניהול וויזואלי, מגירה כפולה, milkman, FS...).
  • שימוש בכלים
  •  מדדי יעילות למחסן
  • טיפים כלליים להתייעלות
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 4 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

שיטות מיטביות בניהול הרכש BEST KNOWN METHODS

 

קטגוריה: רכש, לוגיסטיקה, תפעול
תחום
 
יום ד,  13/02/2019 מועד הסדנה
 

רכש, ניהול ספקים וניהול מלאי הם אחד מהתהליכים הארגוניים החשובים בארגון, וכוללים חלק נכבד מהעלויות של הארגון. ניהול נכון של הרכש והספקים יכול להיות ההבדל בין חברה מצליחה לנכשלת.

בסדנה זו נסקור את השיטות המיטביות לניהול תהליכי הרכש, ובסופה תדע מהם השיטות המקובלות לניהול הרכש בחברות המובילות בישראל: מבנית בסיס ספקים, דרך התקשרות חוזית, ניהול מלאי והצטיידות נכונים ושיפור ביצועי ספקים.

רקע
 

להציג את השיטות המיטביות (BKM) לניהול רכש מתקדם, אשר מיושמות בחברות הגלובאליות המובילות בישראל.

הסדנה תכלול למידה של כלים ושיטות יישומיים מלווים בסיפורים ודוגמאות אישיות של המנחה.

מטרות הסדנה
 

הסדנה מיועדת למנהלים בתפעול, שרשרת האספקה, לוגיסטיקה, רכש וקניינים בכירים, תכנון ועיתוד מלאי.

קהל יעד
 

 1.    שיטות וכלים לניהול בסיס הספקים

·       בניית בסיס ספקים אסטרטגי (SOURCING) תואם את מטרות הארגון

·       KPI - מדדים לניהול רכש אסטרטגי

2.    ניהול מלאי והצטיידות

·       שיטות וכלים לתכנון הצטיידות (MRP)

·       שיטות וכלים לניהול ובקרה של רמות המלאים

3.    ניהול ספקים

·        שיטות וכלים להורדת זמני האספקה של הספקים שיטות וכלים למדידה ושיפור ביצועי ספקים.

·        ניהול ספקים בעתות משבר

נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

שיטות מתקדמות בתזמון רצפת ייצור

 
קטגוריה: טכנולוגיה
רכש, לוגיסטיקה, תפעול
תחום
 
יום ד,  12/11/2014 מועד הסדנה
 
תזמון משאבים ומשימות בסביבת רצפת ייצור דינאמית, היא אחת האתגרים המרכזיים עבור כל מנהל תפעול. גם עם התפתחות מערכות ממוחשבות כגון ה- ERP, מנהלים מכל הרמות מתקשים לעמוד בתאריכי האספקה במסגרת התקציב והתכולה הנדרשת. במציאות זו, קשה יותר לשאוף להשגת יתרון אסטרטגי בדבר קיצור זמני האספקה, הורדת עלויות ושיפור האיכות. רקע
 
מתן פתרונות פשוטים ומעשיים המספקים מענה עבור הבעיות שהוצגו לעיל. מדובר בעיקר על שילוב של כמה גישות מתקדמות, כגון תורת אילוצים (TOC, LEAN ) וניהול חומרים לפי MRP. במהלך הסדנא יישברו מוסכמות לגבי תפיסות קלאסיות, בעיקר אלה המשבחות ניצול מרבי של כל משאב ומשאב. מטרות הסדנה
 
מנהלי תפעול, מנהלי ייצור, מנהלי תפ"י, מנהלי רכש ולוגיסטיקה וראשי צוות מרכזי עבודה.  קהל יעד
 
 1. הבנת סביבת העבודה ברצפת הייצור.
· נשתמש בסימולציה המדמה את הדילמות הנובעות מתזמון רצפת הייצור.
· היכרות עם מושגים בסיסיים: מרכז עבודה, קיבולת, "תזמון קדימה ואחורה".
· קביעת פונקציות המטרה של תזמון רצפת ייצור.
2. קביעת סדר עדיפויות לפי החוקים המקובלים (Heuristics).
· הצגת Heuristics כגון: STR, Due Date, SOT, FCFS, LCFS.
· הבנת ההגבלות של הגישה האקדמית תוך התמודדות עם המורכבות של רצפת הייצור.
3. תפיסת ניהול מתקדמת- תורת אילוצים (TOC).
· הבנת ממרכזיותו של זיהוי וניהול האילוץ כבסיס לפיתרון סביבת רצפת הייצור.
4. ניהול חומרים לפי שיטת MRP.
· המחשת יישום הלוגיקה דרך הבאת דוגמא מתכנית עבודה.
· הצגת הגבלות המתודה כבסיס לתזמון רצפת הייצור.
5. שיטת LEAN- ניהול הייצור הרזה.
· הצגת עקרונות התפיסה עבור תזמון רצפת הייצור- דגש על עקרונות PULL, PUSH.
· המחשת התפיסה דרך עקרונות JIT.
· הבנת היתרונות וההגבלות של שיטת ה- LEAN. 
6.  פתרון משולב- Drum- Buffer- Rope( DBRׁׂ)- פתרון הנותן מענה לאתגרים שהוצגו במהלך הסדנה.
· הצגת הפתרון תיעשה ע"י שימוש באותה הסימולציה שהוצגה בתחילת הסדנה.
· הפתרון המשולב הינו:תפיסת TOC יחד עם עקרונות ה- PULL ו- PUSH של LEAN, וכן ניהול חומרים לפי MRP.
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

שיטות מתקדמות לשיפור תהליכי הרכש

 
קטגוריה: רכש, לוגיסטיקה, תפעול
תחום
 
יום ג,  27/06/2017 מועד הסדנה
 
תהליך הרכש כחלק מרכזי בניהול שרשרת האספקה,משפיע על רציפות קיומו והצלחתו של הארגון לאורך זמן בסביבה רוויה במתחרים , מוצרים חדשים ותחליפיים . ניהול תהליכים של הערכת ביצועי ספקים, ניהול סיכונים ברכש, הבנת ההיבטים הלוגיסטיים ברכש, מחויבות חברתית והיבטי איכות הסביבה לצד הכרת שיטות רכש מתקדמות הינם נדבך מרכזי בפעילות הארגון. רקע
 
הקניית ידע, שיטות מתקדמות ויכולות לשיפור תהליכי הרכש. מטרות הסדנה
 
מנהלי רכש ולוגיסטיקה. קהל יעד
 
•מיקוד תהליכי הרכש לאסטרטגיה הארגונית
•הבחנה בין רכש טקטי לאסטרטגי
•הבנת המושג "ערך ללקוח" והשפעתו על תהליכי הרכש
•עבודה מול ספקים אסטרטגיים
•ניהול סיכונים ברכש
•הבנת ההיבטים הלוגיסטיים ברכש
•אסטרטגיות שרשרת ההספקה(PUSH ו-PULL ) ומשמעותם על תהליכי הרכש.
•מדידה והערכת ביצועים ברכש
•רכש מקוון ורכש באמצעות קטלוגים אלקטרוניים ציבוריים
•מיקור חוץ לתהליכי הרכש
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

שינויים במחירי טובין בשוק ודרכי התגוננות

 
קטגוריה: רכש, לוגיסטיקה, תפעול
ניהול פיננסי
תחום
 
  מועד הסדנה
 
אחת הבעיות היכולות לקבוע גורלה של החברה הינה "אי-הוודאות" והחשיפה לסיכון עסקי הנגרמת לחברה עקב כך. תהליך קבלת ההחלטות בתנאי "אי-וודאות" דורש כלים כמותיים מוגדרים שיעמדו לרשות המנהל ויקלו על קבלת ההחלטה.
אחד הפרמטרים הכלכליים החשובים - מחיר הטובין, מציב בפני המנהל אתגר חשוב ביותר: הרצון למתן את תלותו/רגישותו של מחיר זה בהתפתחויות מאקרו - ומיקרו - כלכליות לא צפויות. הכוונה אינה בהכרח להשגת המחיר הזול ביותר, כיוון שהוא עלול להביא לירידה מאולצת באיכות הטובין.
המנהל צריך להשתמש ולנקוט מראש באותן פעולות כלכליות אשר ימתנו, עד כמה שניתן, את התנודתיות במחירי הטובין.
תיאוריות ומודלים כלכליים רבים ניבנו לצורך כך ולכל מודל החסרונות והיתרונות המאפיינים אותו. מבחנו האמיתי של המנהל הוא להישען על הניסיון שצבר ולדעת להשתמש, מבין מיגוון המודלים הכלכליים, באותו אחד המתאים למקרה הספציפי בו הוא מחוייב לקבל החלטה.
רקע
 
• הצגת הרגישויות והפרמטרים המשפיעים על שינויים/רגישויות במחירי הטובין.
• הצגת המודלים הכלכליים השונים להתמודדות בשינויים במחירי הטובין.
• סקירת מיכלול השיקולים לסוגיהם השונים, שיש להתחשב בהם כדי לבחור במודל הכלכלי המתאים לכל מקרה.
• ניתוח המודלים הכלכליים המקובלים בעולם לצורך התמודדות באי-וודאות מחירי הטובין.
• ריכוז והצגת מספר חלופות עיקריות בהן נעשה השימוש הנכון במודל הכלכלי הנכון, כדי להתמודד עם נתוני השטח.
מטרות הסדנה
 
הסדנה מיועדת לכל ציבור מקבלי ההחלטות הכלכליות בחברה, ללא הבחנה בין הסקטור הכלכלי לו משתייכת החברה. בקבוצה זו ניתן למנות, מחד, את הכלכלנים, החשבים ומנהלי הרכש בחברה ומאידך את כל אותם בעלי תפקידים בחברה הנדרשים להיכרות עם נושא הסדנה, כדי לתפקד נכון יותר באותו תפקיד ניהולי שהם ממלאים. קהל יעד
 
שיטות הרכש הנגזרות ממחירי הטובין:
• רכש עפ"י תנאי השוק: רכש ספקולטיבי, רכישה מראש.
• שיטת רכש "בהתאם לצרכים".
• רכש עתידי – הצגת המודל (יתרונות וחסרונות).

תזמון הרכש בשוק בלתי יציב, שמירת המחיר הממוצע, היקף מכוון.

מדיניות התקצוב הכספי: מדיניות התקצוב המחזורי, "ישיבה על הגדר".

שימוש בכלים פיננסיים להפחתת סיכונים:Futures, Forward, Option .

עסקאות "פקטורינג" וביטוח סיכונים.

*כל הנושאים יומחשו ע"י פתרון אירועים.
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

תכנון האחסנה ובניית אסטרטגיית ליקוט

 

קטגוריה: רכש, לוגיסטיקה, תפעול
תחום
 
יום ב,  22/06/2020 מועד הסדנה
 
הגידול בהיקף ההזמנות ובמורכבותן בחברות רבות, הפך בשנים האחרונות את ניהול הלוגיסטיקה במחסנים למאתגר ביותר.
מחסנים ומרכזים לוגיסטיים רבים מנוהלים כיום באופן "מקרי" או שניהולם אינו מאפשר ליקוט יעיל.
ניתן לא פעם לראות פערים גדולים בתפוקות בין מחסן למחסן באותו ענף עם אותם מאפיינים, פערים שמגיעים לעיתים לעשרות שורות למלקט ביום, דבר המעיד על חסר ידע או שיטות אחסנה לא מתאימות.
                                                                                                           
רקע
 
בסדנה נתייחס למרכיבים בבניית אסטרטגיית ליקוט. וכך - על שיפור התפוקות והרווחיות.. ועל המשמעויות וההשלכות לתכנון טוב מול תכנון חסר או חוסר תכנון. מטרות הסדנה
 
מנהלי מחסן ומלאי, מנהלי מערכות הפעלה של מחסנים, מנהלי תפעול ושרשרת אספקה, האחראים גם על ריענונים במלאי וליקוטים, ראשי צוותים במחסן. קהל יעד
 

1. נעבור על מושגים בניהול מלאי
2. נבצע איסוף נתונים וניתוח תנועות כמו:
  • ניתוח צריכת מוצרים
  • ניתוח דוחות צריכה
  • ביצוע תחזית מכירות ויעדים.
3. נלמד את המוצר
  • נבדוק האם דרושה פעולה נוספת במוצר, האם הוא חלק מסט או ממערכת וכו..
  • האם הוא יסופק עם מרכיבים נוספים ?
  • ננתח את האספקות של המוצר
  • ננתח את היסטוריית הביקושים
  • נקבע את נקודת הזמנה או הרענון דינמית* (מלאי בטחון)
4. נעבור על תכנון האחסנה
  • מאפיינים לתכנון אחסנת פריטים
  • מאפיינים לתכנון מהירות/זמינות האיתור
5. נבצע תכנון של נתיב הליקוט
  • מאפיינים לתכנון נקודת סיום הליקוט
  • מאפיינים לתכנון נתיב הליקוט
  • מאפיינים לתכנון פריטים בנתיב הליקוט
 6. נבצע תכנון לאסטרטגיית ליקוט
  • נעבור על עיכובים אפשריים בתהליך
  • נגדיר מה היא צומת לוגיסטית ואיך להתייחס אליה
  • נעבור על תהליכי עבודה במערכות ERP – בהקשר למלאי ולתנועות
  • נעבור על עיקרי הפעלת מערכת WMS בהתייחס למה שתוכנן
  • נעבור על ציוד עזר כרחי 
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 6 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

תכנון וניהול פרויקטי אחזקה - לאחזקה שנתית והקמת קווי ייצור חדשים

 

קטגוריה: רכש, לוגיסטיקה, תפעול
תחום
 
יום ב,  16/03/2020 מועד הסדנה
 
ליבת עיסוק מנהל האחזקה בתעשייה כולל ביצוע פעולות שוטפות החוזרות על עצמן ובמקביל פעילות הכוללת ביצוע משימה מורכבת כגון הערכות וביצוע אחזקה שנתית במפעל או לחילופין החלפת מכונה או החלפת קו ייצור. מנהל האחזקה נדרש שיציג יכולת לשיפור מתמיד אך במקביל יכולת לקבל משימה ולהשלימה במועד ובתקציב. כלים אחידים ליישום אחזקה שנתית או התקנת מכונה יכול ליצור הערכות ארגונית מוקדמת ליישום אותה משימה.
בהליך גיבוש המשימה המורכבת נבחין בשלבים השונים - גיבוש וייזום המשימה וגיבוש חלופות ליישום, תכנון המשימה על כלל מרכיבה: תכולה, זמן, משאבים ותקציב, ניהול ותאום הביצוע של המשימה המורכבת, ניהול סיכונים למשימה תוך שימוש בכלים שונים. סיום המשימה תוך למידת מסקנות ולימוד להמשך.

רקע
 
משתתפי הסדנה יקבלו כלים ארגוניים וניהוליים לניהול משימות מורכבות מעולמות ניהול שונים ובכללם ניהול פרויקטים וניהול התפעול תוך שימת דגש על מטרות ברורות ויעדים רצויים המותאמים לתחום האחזקה. מטרות הסדנה
 
מנהלי אחזקה, מנהלי תפעול בתעשייה, מנהלי משמרת, מנהלי צוותים. קהל יעד
 
1.    תהליך ייזום המשימה:
תהליך הייזום הינו התהליך המקדים לתכנון המשימה, שילוב האחראי למשימה בשלב הייזום שלה יאפשר לו להבין את הצורך ואת התוצאה הסופית הנדרשת.
  • ניתוח בעלי עניין – פנים ארגוניים וחוץ ארגוניים
  • אילוצים ארגוניים וסביבתיים – ניתוח גורמי סיכון ליוזמה
  • גיבוש מטרה ולקוח – בחינת הערך המוסף ללקוח הסופי.
  • גיבוש חלופות ליישום – בחינת חלופות תוך גיבוש טבלת החלטה

2.    תהליך תכנון המשימה:
תכנון המשימה על כלל מרכיביה יאפשר למנהל המשימה לשלוט בתהליכים השונים ולהגביר את סיכויי ההצלחה.
  • פירוק המשימה - WBS – work breakdown structure
  • גיבוש צוות - LRC – liner responsibility chart
  • תכנון תקציב ומשאבים
  • ניהול הזמן
  • ניהול סיכונים
  • תכנית מעקב ובקרה
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 6 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

תכנון כמויות רכש ומלאי בכלים סטטיסטיים

 
קטגוריה: רכש, לוגיסטיקה, תפעול
תחום
 
יום ד,  13/11/2019 מועד הסדנה
 
כמה פעמים אנחנו שואלים את עצמינו "כמה פריטים להזמין ? כמה מלאי להחזיק על המדף ?" כאשר "עודף" מהווה בעיה כלכלית ו"חוסר" בעיה במתן השרות. בחברות רבות "עודף" ו"חוסר" מהווים מדדי יעילות למחלקות הרכש והלוגיסטיקה. אז כמה נזמין ? רקע
 
הענקת כלים סטטיסטיים לקביעת כמויות הרכש והמלאי הנכונים ובהשתמש בנתונים היסטוריים. מטרות הסדנה
 
מנהלי רכש, קניינים, תפ"י, עיתוד מלאי, בקרת מלאי – אין צורך ברקע בסטטיסטיקה. קהל יעד
 
1. שיטות סובייקטיביות
2. ממוצע וממוצע נע (ממ"ן)
3. החלקה מעריכית
4. רגרסיה לינארית
5. שימוש בתוכנת EXCEL
6. חישוב עונתיות
7. מדדי השוואה
8. מדד מנהלי הרכש
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

תמיכה באינטגרציה לוגיסטית ILS- Integrated Logistics Support

 
קטגוריה: טכנולוגיה
רכש, לוגיסטיקה, תפעול
תחום
 
  מועד הסדנה
 
הסדנה מיועדת להכיר למהנדסי מערכת ומנהלי תוכניות ומנהלי פרוייקטים את ה- ILS – תמיכה במערכות לאורך מחזור החיים שלהם אצל הגורם המשתמש, המתפעל והמתחזק, מטלות אלה כוללות בד"כ קביעת מדיניות אחזקה למוצר, הכנת ספרות מלווה, הכשרת והדרכת המפעלים והמתחזקים, הספקת חלקי חילוף וטיפול כל הקשור לאחזקה ושירות ללקוח, עד לשלב של ההוצאה מהשירות. רקע
 
  מטרות הסדנה
 
מהנדסי מערכת, מנהלי תוכניות מורכבות ומנהלי פרויקטים. קהל יעד
 
1. מה הוא תכ"ם ( ILS) ונחיצותו.
2. שיטות אנליטיות בהנדסת תחזוקה. ) אחזקתיות, LSA ,MEA , MAC, LORA)
3. אומדן עלות מחזור חיים LCC ( כולל הדגמת כלי תוכנה).
4. Performance Based Logistics – PBL
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים
 

 

  
 |  ראשי |  אודות  |  הדרכה  |  ייעוץ ושירותים  |  English  |  יצירת קשר  |  טכנולוגיה  |  שיווק, מכירות ושירות  |  רכש, לוגיסטיקה, תפעול  |  חיפוש מידע באינטרנט  |  מיומנויות ניהול  |  ניהול פיננסי  |  היבטים משפטיים  |  ניהול עסקים בינלאומיים  |  קישורים  |  Privacy  |  מפת אתר  |  הוספה למועדפים  | 
A2B-הדרכה וייעוץ בתחום העסקי, הטכנולוגי והלוגיסטי- www.a2business.co.il © כל הזכויות שמורות
A2B כתובת: המועצה האזורית דרום השרון , ת.ד 347 נווה ירק טלפון: 03-9044077 שלוחה 112 פקס: 03-9044233
  בניית אתרים לעסקים   אינטרדיל