הדרכות למנהליםהדרכה ויעוץ בתחום העסקי,הטכנולוגי והלוגיסטי
חייגו עכשיו 03-9044077 שלוחה 112
יצירת קשר
ניהול עסקים בינלאומיים

הבטים חברתיים ותרבותיים של ניהול עסקים במזרח הרחוק

 
קטגוריה: ניהול עסקים בינלאומיים
תחום
 
  מועד הסדנה
 
אנשי עסקים חולמים על השוק במזרח הרחוק מזה מאות שנים. המזרח הרחוק נתפס בעיני המערב כשוק המציע הזדמנויות רבות, בראשונה בתחום חומרי הגלם, הנמצאים בשפע, ומעבר לכך, נתפס המזרח הרחוק כמאגר אין סופי של משאבי אנוש זולים בהשוואה למקובל במערב.
אנשי עסקים המעוניינים בקשרים עסקיים עם המזרח הרחוק חייבים להיות ערים למגוון התרבויות בנות אלפי השנים ולגאוותם של אנשי המזרח הרחוק במערכת הערכית שלהם, ובנטייתם לראות באנשי המערב ברברים שיכולתם הטכנית מרשימה, אולם תרבותם מוטלת בספק, במקרה הטוב.
אנשי עסקים המבקשים לנהל עובדים ועסקים במזרח הרחוק, מחויבים לנקוט משנה זהירות ביחסים עם אנשי עסקים מקומיים. זהירות זו נחוצה בין אם מדובר בשיתוף פעולה עסקי ובין אם מדובר בהעסקת צוות מקומי.
רקע
 
להביא בפני המשתתפים יסודות וקווים מרכזיים של התרבויות במזרח הרחוק, לחשוף את המשתתפים להתנהגויות של עובדים ואו שותפים מקומיים, לאפשר למשתתפים להתנסות ביחסי עבודה עם המקומיים, לסייע למשתתפים לנהל עסקים ומו"מ עם המקומיים, להמליץ על דרכי פעולה רצויות ואפשריות, לאמן (coaching) את המשתתפים לעבוד עם אנשי עסקים מקומיים במזרח הרחוק. מטרות הסדנה
 
  קהל יעד
 
1. תרבות וחברה במזרח הרחוק
2. יחסי מזרח מערב
3. ניהול משא ומתן
4. עבודת צוות
5. תרגול משא ומתן
6. הפקת לקחים, מסקנות והמלצות
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

הערכות לתערוכות בארץ ובחול

 
קטגוריה: שיווק, מכירות ושירות
ניהול עסקים בינלאומיים
תחום
 
  מועד הסדנה
 
תעשיית התערוכות בעולם נמצאת, לאורך שנים במצב של צמיחה מתמדת - אות ועדות לצורך הגדל והולך להיחשפות.
6,000,000 מציגים מרכיבים את המאגר של היצרנים הנוטלים חלק בתערוכות. 220,000,000 אנשי מקצוע וקניינים מבקרים מדי שנה ב- 18,000 תערוכות בקירוב המתקיימות מדי שנה בעולם.
כל מי שמשתתף במעגל החיים של חברה, מודע לעובדה כי בתמהיל השיווק, תערוכות תופסות מקום מרכזי. יש מדינות, כמו גרמניה, בהן הן תופסות את המקום הראשון - בהפרש ניכר משאר אמצעי השיווק.
רקע
 
הסדנה תיפתח למשתתפים חלון אל התעשייה המרתקת הזו ותקנה ידע לנציגי חברות מישראל, הרוצות להשתתף בתערוכות, או לבקר בהן, איך לעשות זאת בצורה המקצועית ביותר ובחסכון. מטרות הסדנה
 
נציגי חברות אשר שוקלות להשתתף בתערוכות בחו"ל או כאלו שהשתתפו, המבקשים להעשיר עצמם מניסיונם של אחרים, או חברות המחפשות כלים לבחינת טיב תערוכה לשם השתתפות עתידית. קהל יעד
 
חלק ראשון – איך נערכים לתערוכות
• בחינת אפשרות להציג בתערוכה בחו"ל - מה ואיך בודקים?
• דרכים לאיתור תערוכות בחו"ל - פרמטרים לבדיקה; מה חשוב ומה לא; בחירת תערוכות לפי שווקים ולפי מטרות החברה המציגה.
• איך בוחרים את המיקום הנכון ביותר בתערוכה בשביל חברתך? (לא כל המיקומים באולם התערוכה זהים); איך מזמינים שטח תצוגה; חלוקת האולם למקומות טובים יותר או פחות; פרמטרים לבדיקה.
• ההתארגנות המוקדמת הקובעת בסופו של דבר את ההצלחה בתערוכה; ההכנות בארץ והתארגנות; סולם הפיקוד; הכנת תקציב; טיפים לניצול שרותי התערוכה מבלי לשלם על כך.
• פירוק התערוכה – איך עושים את זה? היערכות לוגיסטית בארץ ובחו"ל.

חלק שני – איך מוכרים בתערוכות
• "להפסיק לאסוף לידים ולהתחיל למכור"! איך להביא לביתן רק את האנשים הנכונים ואיך לא לעשות שום דבר חוץ מלמכור להם; הגדרת קהלי יעד; בניית פרופיל למבקר האידיאלי ולמבקר הקטסטרופאלי.
• פניה לפני התערוכה, בזמן התערוכה ואחרי התערוכה.
• תכנון טופס חכם לאיסוף אינפורמציה (LEAD).
• אטרקציות, פרסים ויצירת ציפיות.
• זכות המעצב לדעת - שיקולים כלכליים וניהוליים בתהליך קבלת החלטות עיצוביות.
• אלמנטים שביתן טוב חייב לכלול, אלמנטים שאסור לכלול בביתן טוב, איך בוחרים מעצב, מה מעצב חייב לדעת על מנת לעצב לך ביתן טוב, איך לשפוט עבודה של מעצב.
• אמנות הבסטאות. איך מוכרים בתערוכות.
• מהו מספר המציגים האידיאלי, כיצד לאייש את הביתן בצוות המציגים הטוב ביותר, כיצד לתדרך אותם, כיצד להניע אותם להשקיע את המקסימום כיצד לתרגם את הישגי התערוכה למכירות!
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף של 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

כלים באנגלית לניהול ישיבות ומו"מ

 
קטגוריה: שיווק, מכירות ושירות
רכש, לוגיסטיקה, תפעול
מיומנויות ניהול
ניהול עסקים בינלאומיים
תחום
 
יום ג,  02/02/2016 מועד הסדנה
 
הכנה באנגלית לניהול ישיבות ומו"מ גלובאלי. רקע
 
מטרות הסדנה
 
מנכ"לים, מנהלים בכירים, מנהלי שיווק, מנהלי רכש, עובדי מחלקות סחר החוץ השונות, מנהלי פרויקטים ובעלי עסקים בתחום היבוא והיצוא. קהל יעד
 
חלק א` - השתתפות בישיבות
1. ישיבות פורמאליות ולא-פורמאליות. הגדרות, סדר יום (Agenda) ופרוצדורה.
צפייה בקליפ של ישיבה פורמאלית – סדר היום ופרוצדורה בפעולה. ניתוח ודיון.
2. חשיבות הפתיחה בישיבה לא-פורמאלית, תפקיד היו"ר, קביעת מטרות ויעדים לישיבה.
צפייה בקליפ של פתיחת ישיבה לא-פורמאלית. ניתוח ודיון.
3. פתיחת ישיבה – ביטויים סטנדרטיים לפתיחת ישיבה. תרגול.
4. בעיתיות בישיבות בין-תרבותיות. צפייה בקליפ של ניסיון לשת"פ (בין חברת תעופה אמריקאית לאסיאתית). ניתוח ודיון.
5. לימוד שפת הישיבה– העלאת הצעות והצעות נגדיות,קבלת הצעה, דחיית הצעה,הבעת הסתייגות וכו`.
6. השתתפות בישיבה – תרגול וסימולציה

חלק ב` - ניהול משא ומתן בינלאומי
1. אסטרטגיה וטקטיקות במו"מ
2. מאפיינים של משא ומתן ביו-תרבותי
3. דקדוק – Conditionals for bargaining
4. לימוד ביטויים נפוצים למשא ומתן
5. תרגיל מסכם במשא ומתן – סימולציה
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 7 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

כלים לכתיבת מיילים עסקיים באנגלית

 
קטגוריה: שיווק, מכירות ושירות
רכש, לוגיסטיקה, תפעול
מיומנויות ניהול
ניהול עסקים בינלאומיים
תחום
 
יום ג,  12/12/2017 מועד הסדנה
 
פעם כל מכתב היה צריך לעבור אין ספור טיוטות, תיקונים והגהות של מנהלים מנוסים לפני חתימתו, הכנסתו למעטפה ושילוחו לגורמים עסקיים בחו"ל. היום, בגלל ההתקדמות הטכנולוגית, אין כמעט עובד, אפילו בארגונים הנחשבים ללא עסקיים בהגדרתן, שאין לו קשר עם גורם כלשהו מעבר לים. על כן, נדרשים למנהל ולעובד לא רק רמה טובה באנגלית אלא כישורי תקשורת עסקית על מנת להבין ולהביע את עצמו בצורה ברורה ונכונה מול איש העסקים הזר. סדנה זו נועדה לתת כלים (או לרענן או לשפר אותם) למנהל ולעובד העוסק בהתכתבות עסקית עם חו"ל – הסדנה תתקיים כולה בשפה האנגלית. רקע
 
מתן כלים יישומיים לשיפור התקשורת העסקית הכתובה מול גורמים עסקיים בחו"ל. מטרות הסדנה
 
מנכ"לים, מנהלים בכירים, מנהלי שיווק, מנהלי רכש, עובדי מחלקות סחר החוץ השונות, מזכירות בכירות, מנהלי פרויקטים ובעלי עסקים בתחום היבוא והיצוא. קהל יעד
 
1. עקרונות הכתיבה העסקית
2. פורמט של מכתב עסקי
3. כללים למיילים עסקיים
4. ביטויים נפוצים במיילים
5. מיילים פורמאליים ולא פורמאליים
6. בקשה לקבלת הצעת מחיר
7. כתיבת הצעת מחיר
8. גביית תשלומים
9. הגשת תלונה והטיפול בתלונות
10. מיילים במצבים שונים בסחר חוץ
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 7 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

ניהול אסטרטגי של משא ומתן בסביבה תחרותית עסקית

 
קטגוריה: שיווק, מכירות ושירות
מיומנויות ניהול
ניהול עסקים בינלאומיים
תחום
 
  מועד הסדנה
 
בסדנה ילמדו המשתתפים יסודות, אסטרטגיות וטכניקות של משא ומתן על פי מודל שפותח באוניברסיטת הרווארד ע"י Prof. Howard Raiffa ו - Prof. Roger Fisher.
הסדנה תעסוק בניהול משא ומתן המבוסס על אינטרסים ולא על עמדות, מודל המתאים לניהול משא ומתן בין גופים ואנשים המקיימים מערכות יחסים מתמשכות; בתהליך מובנה כהכנה למשא ומתן; בתהליכי משא ומתן רב צדדי (Multi Party negotiation) - תהליכי משא ומתן רב צדדיים יכולים להתנהל בתוך הארגון בין הנהלה, אגפים, חברות בת, ומחלקות (בין מנהלי פרויקטים, רכש, שיווק, או ייצור) או בין הארגון לבין מספר אנשים או גופים מחוץ לארגון; באסטרטגיות ליצירת קואליציות, והתמודדות עם צדדים רבים בעלי אינטרסים ואג`נדות שונים.  
רקע
 
· הקניית מודל המשא ומתן במסגרת של מערכות יחסים מתמשכות
· הכנה מובנית בתהליכי המשא ומתן,
· כלים לבניית אסטרטגיה מתאימה לתהליך המשא ומתן.
· יכולת להתמודד עם צדדים רבים, נושאים שונים וריבוי אינטרסים.
· הקניית כלים ויכולת להקים קואליציה ברת קיימא.
מטרות הסדנה
 
מנהלים ברמת הנהלה ודרגי הביניים, מובילי צוותים, מנהלי פרויקטים, מנהלי שיווק ורכש, מנהלי חוזים, מנהלי כספים, אנשים העוסקים במערכות מורכבות העוסקות בניהול משא ומתן פנים וחוץ ארגוני . קהל יעד
 
· חשיפה ובחינה של דרכי הכנה יעילים לניהול מו״מ מורכב.
· הגברת היכולת להתמודד מול מצבים משתנים הן בסביבה הארגונית והן בקונטקסט העסקי.
· פיתוח הצוות העסקי המנהל מו״מ מורכב.
· ניהול מו״מ רב צדדי תוך בניית קואליציות חוסמות ומנצחות.
· הגדרת תפקידי המשתתפים של צוותי המו״מ.
· התמודדות אסטרטגית מול הפעלת טקטיקות כוחניות.
· התייחסות למרכיבים רגשיים המהווים חסמים לבניית הסכם בר קיימא.
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

ניהול ערוצי שיווק בינלאומיים

 

קטגוריה: שיווק, מכירות ושירות
ניהול עסקים בינלאומיים
תחום
 
יום ג,  13/06/2017 מועד הסדנה
 

ערוצי שיווק איכותיים הנם הגורם הקריטי ביותר הנדרש להצלחה בינלאומית. ביצועיה של כל חברה המוכרת את מוצריה בחו"ל תלויים לא רק במוצר, אלא במיוחד ביכולתם של מנהליה להקים ולהניע את ערוצי השיווק בצורה מקצועית. אלא, שניהול ערוצי השיווק הבינלאומיים אינה מלאכה פשוטה ורבות החברות הישראליות שמתקשות בה וביצועיהן אינם מספקים. ידע מקצועי בתחום ניהול ערוצי השיווק הבינלאומיים יסיע למנהלים העוסקים בכך לשפר את אפקטיביות ויעילות הערוצים ומכאן את ביצועי החברה בשווקים הבינלאומיים.

 

רקע
 

 

1. הקניית תפיסה ניהולית כוללת לפיתוח ערוצי שיווק בינלאומיים.

2. דיון בשיטות להקמת ערוצי שיווק בסביבה בינלאומית תחרותית.

3. אספקת כלים פרקטיים להנעת ערוצים הבינלאומיים לביצועים משופרים.

4. זיהוי, ניתוח ופתרון אתגרים בניהול ערוצי שיווק בינלאומיים.

מטרות הסדנה
 

מנהלים מתחומי המכירות, השיווק, הפיתוח העסקי והתמיכה הטכנית של חברות הפועלות, או מעוניינות לפעול, בשווקים הבינלאומיים וכל מי שבא במגע עם מפיצים, סוכנים וגורמים אחרים בערוצי השיווק הבינלאומיים.

קהל יעד
 

 ·       רענון מושגים בערוצי שיווק בינלאומיים.

·       גישה כוללת לניהול ערוצי שיווק - LSR

·       תהליך ניהול ערוצי השיווק הבינ"ל.

·       הבנת הסביבה הערוצית-תחרותית הבינלאומית.

·       גיבוש יעדים ואסטרטגיה בערוצים בינלאומיים.

·       תכנון והקמת ערוצי השיווק הבינלאומיים בפועל.

·       טכניקות בהנעת ערוצי שיווק לביצועים משופרים.

·       ניהול עוצמות ופתרון קונפליקטים בערוצי השיווק.

·       מדידה וניטור ביצועים בערוצים.

·       פתרון בעיות פרקטיות בניהול ערוצים.

נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

עסקים בעולם רב תרבותי-סין,יפן וקוריאה

 
קטגוריה: שיווק, מכירות ושירות
רכש, לוגיסטיקה, תפעול
ניהול עסקים בינלאומיים
תחום
 
  מועד הסדנה
 
ההבדלים התרבותיים בין ישראל לאסיה, על מגוון תרבויותיה, הינם משמעותיים. התנהלות עסקית בעלת מאפיינים ישראליים שאינם מותאמים לסביבה האסיאתית עלולה שלא למצות את הפוטנציאל העסקי, ואולי אף לאיים על הצלחת הפעילות.
על מנת לעבוד בצורה אפקטיבית בשווקי אסיה השונים, רצוי להכיר את התרבות העסקית באזור זה, להבין את "כללי המשחק" ולמקסם בכך את הפעילות העסקית.
רקע
 
-היכרות עם מספר תרבויות אסיאתיות מרכזיות: סין, יפן, קוריאה
-הקניית מספר כלים ומיומנויות ניהוליות לעובד מול שווקים אלו
מטרות הסדנה
 
מנהלים, אנשי שיווק,מנהלי יבוא/יצוא, מנהלי רכש ואנשי טכנולוגיה מחברות המעורבות בפעילות עסקית בינלאומית. קהל יעד
 

-העלאת המודעות לשוני בין תרבויות- פתיחה קצרה
-רקע ונתונים – אסיה*: היסטוריה, כלכלה, תפישות עולם מרכזיות...
-התמקדות בתרבות הישראלית - אסיאתית על ציר מימדי התרבות:
-סגנון תקשורת
-היררכיה
-יחס לזמן ולמטלה
-ועוד...
-תרגום הידע הבין-תרבותי אסיה-ישראל למספר כלים לכל מנהל ועובד:
-בניית קשר עסקי
-כיצד לבנות אמון
-כיצד לשאול שאלות כדי לקבל תשובות
-כיצד להבין "לא"
-בניית תהליכי עבודה משותפים ועוד...

Case studies מעולם העסקים האסיאתי
-"עשה" ו- "אל תעשה": טיפים להתנהגות, אוכל, לבוש, נושאי שיחה...

שיטת הלמידה:
שילוב ידע תאורטי עדכני ודוגמאות מהשטח.

נושאי הסדנה
 
סדנה בת חצי יום בהיקף 4 שעות. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

פרזנטציה אפקטיבית

 
קטגוריה: שיווק, מכירות ושירות
מיומנויות ניהול
ניהול עסקים בינלאומיים
תחום
 
יום ב,  06/06/2016 מועד הסדנה
 
מנהלים ועובדים, כמעט בכל הדרגים ובכל התחומים, מבצעים פרזנטציות פנים וחוץ ארגוניות כחלק חשוב בעבודתם .
פרזנטציה אפקטיבית, מכוונת יעדים ומבוססת תפוקות כוללת מספר רב של מיומנויות, כגון: הכנה, טקטיקה, ארגון חומר, יצירת עזרים, סגנון תקשורתי, שפת גוף, שימוש בקול, שימוש בטריטוריה ועזרים, יכולת אינטראקציה טובה עם קהל, יצירת עניין ועוד.
הסדנה תקנה למשתתפים מיומנויות וכלים ותתחיל בה הטמעה של שינוי תפיסות וגישה לביצוע פרזנטציה אפקטיבית.
רקע
 
· להקנות עקרונות בהכנת פרזנטציה על פי יעדים.
· ללמד טקטיקות שונות בהצגת נושא משכנעת.
· להקנות מיומנויות וכלים מתקדמים לביצוע פרזנטציה אפקטיבית.
· לשפר תדמית ושימוש בשפת גוף.
· לשפר שימוש בקול ואינטונציה.
· לשפר התנהגות טריטוריאלית במצבי פרזנטציה.
· להקנות למשתתפים כלים לבניית אינטראקציה חיובית עם קהלים 
  שונים בהתאם למבנה הקהל
· להקנות למשתתפים כלים אפקטיביים במצבי מענה על שאלות, נטרול וטיפול בהתנגדויות ובמצבי הפרעה
מטרות הסדנה
 
אנשי שיווק, מכירות ושירות, ומנהלים הנדרשים לעמוד מול קהל . קהל יעד
 
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

תקשורת בין תרבותית מול יפן

 
קטגוריה: מיומנויות ניהול
ניהול עסקים בינלאומיים
תחום
 
  מועד הסדנה
 
אנשי עסקים רבים להוטים לנהל עסקים עם ארגונים וחברות ביפן. אחת הטעויות הנפוצות שלהם היא המחשבה שעסקים הם הנושא הדומיננטי ולכן יש להם שפה אוניברסלית משותפת עם אנשי עסקים ביפן. כלומר, שני הצדדים מעונינים בעסקה רווחית עבורם ולכן, יש טעם לנהל מו"מ ענייני לתועלתם של שני הצדדים. טעות זו מובילה אותם למשגים חמורים שתוצאותיהם , לעתים קרובות, הן שליליות. עבור אנשי העסקים המערביים, כמובן. רקע
 
להביא בפני המשתתפים את מכלול הבעיות התרבותיות, הערכיות והחברתיות הכרוכות בעבודה עם אנשי עסקים יפניים והמשפיעות ישירות על ניהול עסקים ביפן. אחד הנושאים המרכזיים הוא לבחון את אופני ניהול המו"מ עם יפנים כדי לזהות את הסגנונות וכדי לסייע בידי מנהלים מערביים להתמודד טוב יותר עם עמיתיהם היפנים. מטרות הסדנה
 
הסדנה מיועדת למנהלים אשר במסגרת עבודתם נדרשים לעבוד מול גורמים שונים ביפן. קהל יעד
 
- יסודות ערכיים ותרבותיים בחברה היפנית
• ערכים ומושגים בסיסיים
• נורמות ועמדות
• תפיסת הזר בתרבות היפנית

- יפן והמערב מנקודת ראות של התפתחות היסטורית
• נקודת המוצא אינה דיון היסטורי אקדמי אלא התמקדות על יחסי יפן עם העולם המערבי במאה וחמישים השנה האחרונות ועל ניתוח אירועים ייחודיים המשפיעים על עסקים כיום.

- ניהול מו"מ עם יפנים
• עקרונות ניהול מו"מ
• התמודדות עם "תרגילים" יפנים
• סיכום מו"מ
• חתימת חוזים
• הגנה על פטנטים
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

תקשורת בין תרבותית מול תרבויות מערב

 
קטגוריה: מיומנויות ניהול
ניהול עסקים בינלאומיים
תחום
 
  מועד הסדנה
 
למרות עידן הכפר הגלובלי, עדיין קיימים פערים בין התרבויות השונות בעולם. במיוחד בולט הדבר כאשר אנשי עסקים מבקשים לבצע עסקאות שונות בחו"ל.
אמצעי התקשורת העומדים לרשות אותם אנשי עסקים מספקים מידע רב אודות תרבויות וחברות ברחבי העולם כולו. אולם, הבעיה עימה מתמודדים היא שהמידע העומד לרשותם של אותו מידע מתמקד בהיבטים התרבותיים כמו מוזיקה, מחול, מנהגי נישואין וכיוצ"ב. ההיבט העסקי אינו נדון כלל, או נדון חלקית בלבד.
רקע
 
הסדנה מיועדת להקנות למשתתפים מיומנויות לניהול תקשורת עסקית אפקטיבית מול לקוחות שונים, במגוון מצבים שונים: ביניהם תקשורת באמצעות טלפון, וידיאו קונפרנס ואי-מייל.
במסגרת הסדנה יושם דגש גם על כללי תקשורת עסקית בינתרבותית.
מטרות הסדנה
 
הסדנה מיועדת למנהלים אשר במסגרת עבודתם נדרשים לעבוד מול גורמים שונים בחו"ל, אשר דרך התנהלותם העסקית שונה בשל פערים תרבותיים. קהל יעד
 
חלק ראשון - עקרונות בתקשורת בינאישית ובין-תרבותית יעילה
• השימוש בשפה
• תקשורת בלתי מילולית ושפת הגוף (Body Language and Codification)
• מרחב בין-אישי (Personal Space)
• מושג הזמן (Concept of Time)
• תרבות "חמה" מול תרבות "קרה"
• תרבות בעלת אוריינטציה אינדיבידואלית לעומת קולקטיבית
• נורמות, ערכים והתנהגויות
• חשיבות ה- Small Talk

חלק שני – שימוש אפקטיבי באמצעי תקשורת עסקית בלתי ישירים
• מיומנויות פרזנטציה בתקשורת עסקית
• אינטראקציה באמצעות הטלפון
• דואר אלקטרוני
• Video Conferencing
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

תקשורת בין תרבותית עם הודו

 
קטגוריה: מיומנויות ניהול
ניהול עסקים בינלאומיים
תחום
 
  מועד הסדנה
 
מאז ומתמיד היוותה הודו כר משיכה ומקור לחלומות של התעשרות מהירה למנהיגים פוליטיים בהיסטוריה ולאנשי העסקים של המערב. המחשבה על שוק צרכנים בהיקף של מיליארד איש מדרבנת אותם לפנות להודו בתקווה לגרוף רווחי עתק. בתחילת ההתפתחות של המסחר עם הודו, פעלו אנשי העסקים בחסות מדינותיהם (בעיקר בריטניה) ודרכי הפעולה היו כוחניות ולעתים, אלימות. למעשה, זו ההתפתחות של הקולוניאליזם והאימפריאליזם המערביים. עם זאת, נאבקה הודו על עצמאותה והצליחה. הקולוניאליזם המערבי פנה לאפיקים אחרים. כיום, מתבטא הקולוניאליזם המודרני בהעברת קווי ייצור להודו בעיקר בשל כוח העבודה הזול משמעותית בהשוואה למערב. עם זאת, יש להתחשב בתרבות ההודית הייחודית ובמערכת ערכית שונה מזו של המערב. מכאן, מצביע הניסיון המצטבר של המערב על הצורך להבין את הקודים הערכיים ואת התקשורת עם ההודים. במקביל, מומלץ להסתייע בעובדים מקומיים המבינים את אוכלוסיית הצרכנים והמסוגלים לפעול בקרבה באופן מועיל. רקע
 
• להביא בפני המשתתפים את ההיבטים החברתיים והתרבותיים המאפיינים את הודו
• לדון בתכונות ובמאפיינים של עבודה וניהול מו"מ עם אנשי עסקים מקומיים
• לחשוף את המשתתפים לבעיות הכרוכות בעבודה עם צוות הודי
• להציע דרכי פעולה תכליתיות ומעשיות לניהול מו"מ ועסקים בהודו
מטרות הסדנה
 
הסדנה מיועדת למנהלים אשר במסגרת עבודתם נדרשים לעבוד מול גורמים שונים בהודו. קהל יעד
 
מאפיינים תרבותיים וחברתיים של הודו
• הגדרות
• התרבות ההודית והתייחסותה למערב
• תרגיל התנסות

ניהול
• עקרונות כלליים של ניהול בהודו
• המערכת הכלכלית והעסקית בהודו

תרגול עבודה ועסקים בהודו

הפקת לקחים, מסקנות והמלצות
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

תקשורת בין תרבותית עם סין

 
קטגוריה: מיומנויות ניהול
ניהול עסקים בינלאומיים
תחום
 
  מועד הסדנה
 
השוק הסיני מהווה מקור משיכה מרתק עבור אנשי העסקים במערב זה מאות שנים. ההתפתחות התעשייתית במערב חייבה מקורות חדשים לחומרי גלם עבור הייצור המתמשך. אלה נמצאו במזרח ויובאו לענפי התעשייה השונים במערב. ההתפתחות נמשכה כאשר כושר הייצור של התעשייה המערבית עלה על הביקוש. בשלב זה, יוצאו המוצרים אל אותם אזורים במזרח מהם הגיעו חומרי הגלם מלכתחילה. למעשה, זוהי תמצית המשמעות של הקולוניאליזם.
במאה ה-20 חלה התפתחות נוספת בקולוניאליזם המסורתי: כעת, מנצלים ארגונים תעשייתיים את המזרח כמקור לעבודה זולה.
מדינות המזרח, במיוחד סין, מוצאות את עצמן בפני דילמה: הן מעונינות לספק עבודה למספר גדול ככל האפשר של אנשים. עם זאת, השכר הנמוך מונע עליה משמעותית ברמת החיים ומנציח מצוקה.
ארגונים המבקשים לפעול בסין חייבים להתחשב בדילמה זו בעת ניהול מו"מ וניהול עסקים. בצד התגובה העוינת לקולוניאליזם המודרני, יש להתחשב בעובדה שלסינים יש תרבות עתיקה ושורשית בת אלפי שנים. הם גאים במערכת הערכית שלהם ונוטים לראות באנשי המערב ברברים. הסינים מעריכים את היכולת הטכנית המרשימה של הברברים וחסרי התרבות המערביים. עם זאת, תרבותם וערכיהם של המערביים מוטלים בספק, במקרה הטוב. במקרה הגרוע, יש נטייה ברורה לזלזל בערכי המערב ובתרבותו.
המסקנה המתבקשת היא שאנשי עסקים מערביים חייבים לנקוט משנה זהירות ביחסיהם עם הסינים.
רקע
 
להביא בפני המשתתפים/ות יסודות ומאפיינים מרכזיים של התרבות הסינית ולחשוף את המשתתפים/ות להתנהגויות של שותפים סינים, אשר דרך התנהלותם העסקית שונה בשל פערים תרבותיים. מטרות הסדנה
 
הסדנה מיועדת למנהלים אשר במסגרת עבודתם נדרשים לעבוד מול גורמים שונים בסין. קהל יעד
 
• תרבות וחברה בסין
• יחסי מערב-סין
• ניהול מו"מ עם סינים
• תרגול
• הפקת לקחים, מסקנות והמלצות
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

 |  ראשי |  אודות  |  הדרכה  |  ייעוץ ושירותים  |  English  |  יצירת קשר  |  טכנולוגיה  |  שיווק, מכירות ושירות  |  רכש, לוגיסטיקה, תפעול  |  חיפוש מידע באינטרנט  |  מיומנויות ניהול  |  ניהול פיננסי  |  היבטים משפטיים  |  ניהול עסקים בינלאומיים  |  קישורים  |  Privacy  |  מפת אתר  |  הוספה למועדפים  | 
A2B-הדרכה וייעוץ בתחום העסקי, הטכנולוגי והלוגיסטי- www.a2business.co.il © כל הזכויות שמורות
A2B כתובת: המועצה האזורית דרום השרון , ת.ד 347 נווה ירק טלפון: 03-9044077 שלוחה 112 פקס: 03-9044233
  בניית אתרים לעסקים   אינטרדיל