הדרכות למנהליםהדרכה ויעוץ בתחום העסקי,הטכנולוגי והלוגיסטי
חייגו עכשיו 03-9044077 שלוחה 112
ניהול פיננסי
יצירת קשר
ניהול פיננסי

"השורה התחתונה" אסטרטגיות פיתוח עסקי מחוללות מכירות, הכנסות ורווחיות

 

קטגוריה: שיווק, מכירות ושירות
מיומנויות ניהול
ניהול פיננסי
תחום
 
יום ג,  06/03/2018 מועד הסדנה
 

בסדנה מוצעות למשתתפים גישות ואסטרטגיות אפקטיביות לפיתוח עסקי במטרה להגדיל ולייעל את המכירות, ההכנסות ואת רווחיות הארגון.

ובמילים אחרות, כל מה שצריך לדעת ולעשות כדי למכור יותר, להרוויח יותר ולצמוח עסקית.

רקע
 

 ·   אבחון ושיפור בנקודות ממשק הארגון, מנועי וערוצי הצמיחה וניהול תהליכי השיווק ב- 7 תחנות מרכזיות:

1.    אסטרטגיה עסקית

2.    אסטרטגיה שיווקית

3.    בידול, מיתוג ומיצוב

4.    ניהול מכירות ושירות

5.    ניהול רווחיות

6.    ניהול לקוחות וספקים

7.    ניהול הפיתוח העסקי

 

·   שיפור יישומיות תהליכים עסקיים

-       מאסטרטגיה למכירות

-       ממיתוג להכנסות

-       משיווק לרווחיות

 

·   שיפור בכל המדדים העסקיים-שיווקיים וצמיחה בסך מצטבר של 15% לפחות.

מטרות הסדנה
 

מנכלים, סמנכ"לי שיווק ומכירות, מנהלי מכירות ושירות בכירים, מנהלי פיתוח עסקי, מנהלי קבוצה/ אשכול לקוחות, מנהלי הדרכה, מנהלי רכש וגבייה, מנהלי תפעול.

קהל יעד
 

·   שיפור החשיבה וההתנהלות האסטרטגית העסקית והשיווקית, המיקוד והזהות העסקית – כבסיס לפילוח לקוחות מדויק ולשיווק ומכירה קלים יותר ויעילים.

·     בידול, מיתוג ומיצוב – כבסיס ליצירת מודעות, היכרות, תפישות ערך והעדפה

·       גיוס לקוחות ומכירה שכנועית – באתר, בכנס, בפגישה, בטלפון, בפניה נכנסת או יזומה

·       שירות, שימור וניהול לקוחות וספקים – הנכסים והמדדים הכי חשובים בכל עסק או חברה

·   מנועי צמיחה, פיתוח עסקי והגדלת מכירות ורווחים – הבסיס לקפיצת מדרגה עסקית

·      שיפור תהליכי איתור ואבחון צרכים ואפיון ומיצוי הזדמנויות לפיתוח עסקי

·   שיפור ניהול מסע הלקוח (המשפך העסקי) ושביעות רצונו – ליצירת גידול בנתחי לקוח

·       שיפור יכולות גיוס וניהול לקוח – לרבות אפ-סייל, דאון-סייל

·     שיפור הצעות המחיר ותכתובות FU – ליצירת מכירה קלה יותר

·   שיפור במדדי יוזמה, סגירה, שירות, ניהול. וכנגזרת – שיפור במדדי מכירה ורווחיות

נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

גבייה יעילה ונחושה

 
קטגוריה: ניהול פיננסי
תחום
 
  מועד הסדנה
 
הסדנה מתמקדת בשיפור היעילות ואפקטיביות הגבייה בראי "חווית הלקוח" – אוסף החוויות של הלקוח הקשור לכל תהליכי האשראי והגבייה.
הסדנה מתקיימת "בגובה העיניים", תוך שיתוף מלא של המשתתפים, הבנת הצרכים ושיתוף חוויות והתלבטויות.
הסדנה משלבת בין מתן כלים מעשיים לניהול הגבייה ותרגול מידי לבין משחקי תפקידים המספקים הדמיה של השיחות או המפגשים עם לקוחות חייבים.
רקע
 
· ניהול הגביה בהיבט של "חווית הלקוח" של תהליך הגבייה ושימור לקוחות
· הצגת תפקיד וחשיבות הגבייה בשרשרת הערך של הכנסות החברה
· הקניית כלים שימושיים לניהול ושליטה על תהליך הגבייה ולתפעול יעיל של הגבייה
· הגדרת יעדים ומדדים לשיפור הגבייה
· הגדרת כיווני פעולה מידיים להשגת שיפור הגבייה
מטרות הסדנה
 
בעלי עסקים ומקבלי החלטות, מנהלים בעסקים ובמפעלים, מנהלי מכירות ושיווק, מנהלי כספים, מנהלי אשראי, עובדים בגבייה במחלקות הכספים ובעלי עניין אחרים בתחום. קהל יעד
 

· ניהול תהליכי הגבייה בראי "חווית הלקוח" ובראיית הארגון.
· קביעת מדיניות הגבייה בארגון והתאמתה לתוכנית העסקית.
· מחזור הגבייה – מהמכירה ועד להשבת המזומנים. ניהול יעיל של תזרים המזומנים.
· תהליכי הרכשת לקוח – איך תהליך המכירה משפיע על יכולת הגבייה.
· ניהול חייבים – תחזוקה של מערכת הנהלת חשבונות תומכת לגבייה.
· ניתוח הסיבות לאי-תשלום – הקשורות לארגון או הקשורות ללקוח ואיך להתמודד איתן.
· כלים לניהול אסטרטגיית הגבייה – במי לטפל קודם ? מהו תהליך נכון ויעיל ?
· השיחות עם הלקוחות - תוכן, משחקי תפקידים, שיפור חווית הלקוח תוך שמירה על תזרים המזומנים.
· השימוש במידע עסקי – מה לעשות עם המידע ואיך לקבל החלטות.
· החלטת העברת הלקוח לטיפול משפטי. השלכות, עקרונות הגבייה המשפטית.

נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים
 

 

הבטים שיווקים בהכנת תוכנית עיסקית

 
קטגוריה: שיווק, מכירות ושירות
ניהול פיננסי
תחום
 
  מועד הסדנה
 
תוכנית עסקית מהווה כלי ניהולי לבדיקת הכדאיות הכלכלית של מיזם חדש, גיוס משקיע או ביצוע שינוי ארגוני מבני בחברה. סדנה זו תתמקד בהיבטים השיווקיים בהכנת תוכנית עסקית. רקע
 
• הקניית כלי לגיוס משקיעים פוטנציאלים למיזם העסקי או תומכים למיזם העסקי.
• שיפור בקבלת החלטה עסקית האם קיימת היתכנות וכדאיות במיזם המדובר.
מטרות הסדנה
 
מנהלים בחברה הניצבים בפני נקיטת צעד מהותי של הקמת עסק חדש או פיתוח תחום חדש בפעילות העסקית של החברה. קהל יעד
 
מטרות התוכנית העסקית:
• סדר ומבניות בבדיקה
• בדיקת כדאיות כלכלית
• גיוס הון
• שיתופי פעולה עסקיים
• גיוס ערוצי- שיווק
• Go or No Go

איסוף "מידע עסקי" וניתוחו:
• ניתוח שוק המטרה ושימוש במקורות המידע הבאים: מידע "משני" – מקורו בסקרים ומחקרים שנעשו ע"י אחרים, מידע "ראשוני"- נאסף ונותח ע"י כותבי "התוכנית העסקית"
• כלים לאיסוף מידע ראשוני, סקרים : פנים אל פנים, טלפוני, דואר , אינטרנט
• מחקרים : "קבוצות מיקוד" ,"פאנל" ,"ראיונות עומק" , "פורום מומחים"

מבנה מודולרי של התוכנית העסקית:
• פרק א`- "תמצית מנהלים"
• פרק ב`- "פרופיל חברה"
• פרק ג`- "המיזם", "המוצר"
• פרק ד`- "השוק ותוכנית השיווק"
• פרק ה`- "תוכנית המו"פ"
• פרק ו`- "תוכנית תפעול וכ"א"
• פרק ז` – "לו"ז ואבני דרך"
• פרק ח`- "תוכנית פיננסית" (ילמד בסדנה נפרדת)
• נספחים
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

החזר השקעה בשיווק

 
קטגוריה: שיווק, מכירות ושירות
ניהול פיננסי
תחום
 
  מועד הסדנה
 
לאחרונה חודרת לתודעת הסקטור העסקי ההבנה כי המשאבים הכספיים המושקעים במכלול פעולות השיווק מהווים את אחת התשומות הגבוהות של החברה.
מגמה זו הולכת ומחריפה עם תום עידן "המונופול" בתחומים שונים, התגברות הדרישה ל"שקיפות" והתחרות המאפיינת כל אחד מהתחומים במשק.
מבחנה האמיתי של כל הוצאה כספית הוא בהצלחתה להשיג את מטרותיה והצלחה זו נמדדת במונחים כספיים ובנוסף במונחי "תקופת החזר ההשקעה".
נהוג לבודד את ההוצאות שהוקדשו למערך השיווק ממכלול הוצאות החברה ולנתחן עפ"י קריטריונים כלכליים מימוניים מקובלים.
רקע
 
ההשתלמות שמה לה למטרה להציג את הכלים הכלכליים העדכניים המקובלים בשוק, בהם תיעזר ההנהלה כדי לבדוק את "הצלחת" מערך השיווק של החברה. מטרות הסדנה
 
ההשתלמות מיועדת לכלכלנים, חשבים ומנהלי כספים, מנהלי שיווק/מכירות ומיגוון מקבלי ההחלטות הכלכליות בחברה, בדרגות ניהול שונות. קהל יעד
 
הגישה העדכנית בהצגת/ניתוח מערך התשומות השיווקיות.
אפיון התשומות השיווקיות עפ"י חתכים שונים, למטרת ניתוחי כדאיות.
קריטריונים וכלים כמותיים לניתוח החזר ההשקעות של תשומות השיווק של החברה.
מרכיב תשומות השיווק כחלק אינטגרלי ממערך ניתוח כדאיות הפרוייקט כולו.
כל הנושאים הנ"ל יומחשו באמצעות אירועים.
נושאי הסדנה
 
4 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

היבטים פיננסים בהכנת תוכנית עסקית

 
קטגוריה: שיווק, מכירות ושירות
ניהול פיננסי
תחום
 
  מועד הסדנה
 
תוכנית עסקית מהווה כלי ניהולי לבדיקת הכדאיות הכלכלית של מיזם חדש, גיוס משקיע או
ביצוע שינוי ארגוני מבני בחברה. סדנה זו תתמקד בהבטים הפיננסיים בהכנת תוכנית עסקית.
רקע
 
• הקניית כלים ניהוליים וכמותיים בנושאים הקשורים לאופן כתיבת התוכנית העסקית
• בחינת נכונותה ורגישותה והכרת השימושים השונים שניתן לעשות בה
מטרות הסדנה
 
מנהלים בחברה, הניצבים בפני נקיטת צעד מהותי של הקמת עסק חדש או פיתוח תחום חדש בפעילותה העסקית של החברה. קהל יעד
 
מטרות כתיבת התוכנית העסקית:
• הנושאים השונים בתוכנית העסקית
• תוכנית העסקית כאמצעי לקבלת החלטות כלכליות
• תוכנית העסקית כדיוקן כלכלי של החברה למטרות: גיוס משקיע/ מקורות מימון
• התוכנית העסקית – דיוקן החברה בשוק המקומי ובשוק הבינלאומי
• אוכלוסיית היעד של התוכנית העסקית

מקורות המידע לרשות כותב התוכנית העסקית:
• מידע מאקרו – כלכלי: המשק והסקטור הכלכלי
• ניתוח ושימוש בתחזיות ואומדנים מאקרו כלכליים
• הדו"חות הכספיים - ניתוח המגמה העסקית, ניתוח חשבונאי, מימוני ותמחירי
• מקורות המידע הגלוי לרשות עורך התוכנית – תקשורת ושימוש במאגרי מידע.

מבנה התוכנית העסקית בהיבט הפיננסי:
• תרחישים אפשריים של ההתפתחות העסקית
• מאזנים, דו"חות רווח והפסד ותזרימי מזומנים לתקופת התוכנית העסקית.

תוצרי התוכנית העסקית:
• עיקרי המשמעויות הכלכליות – רווחיות, מצב נזילות ויתרות בנקאיות
• מדדים כלכליים, חשבונאיים ומימוניים – יחסים פיננסיים, נקודת איזון, שת"פ, ע.נ.נ
• תקופת החזר ההשקעה, חשיפה מכסימלית
• ניתוחי רגישויות של תוצאות התוכנית – רגישות לשינויים במחיר המוצר, הכמות הנמכרת, מחיר ההון
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

הכנת תוכנית עסקית

 
קטגוריה: שיווק, מכירות ושירות
ניהול פיננסי
תחום
 
  מועד הסדנה
 
תוכנית עסקית מהווה כלי ניהולי לבדיקת כדאיות כלכלית של עסק חדש, מיזם חדש, לגיוס משקיע או לקראת ביצוע שינוי ארגוני מבני בחברה. רקע
 
הקניית כלים ניהוליים וכמותיים בנושאים הקשורים לאופן כתיבת התוכנית העסקית, בחינת נכונותה ורגישותה והכרת השימושים השונים שניתן לעשות בה. מטרות הסדנה
 
מנהלים בחברה, הניצבים בפני נקיטת צעד מהותי של הקמת עסק חדש או פיתוח תחום פעילותה העסקית של החברה. קהל יעד
 
יום ראשון
1. מבוא: מטרות כתיבת התוכנית העסקית • מקורות המידע לרשות כותב התוכנית העסקית
2. מבנה התוכנית העסקית בהיבט הפיננסי: תרחישים אפשריים של ההתפתחות העסקית, מאזנים, דו"חות רווח והפסד ותזרימי מזומנים לתקופת התוכנית העסקית.
3. תוצרי התוכנית העסקית: • עיקרי המשמעויות הכלכליות – רווחיות, מצב נזילות ויתרות בנקאיות • מדדים כלכליים, חשבונאיים ומימוניים – יחסים פיננסיים, נקודת איזון, שת"פ, ע.נ.נ • תקופת החזר ההשקעה, חשיפה מכסימלית • ניתוחי רגישויות של תוצאות התוכנית – רגישות לשינויים במחיר המוצר, הכמות הנמכרת, מחיר ההון

יום שני
1. מטרות התוכנית העסקית: • סדר ומבניות בבדיקה • בדיקת כדאיות כלכלית • גיוס הון
• שיתופי פעולה עסקיים • גיוס ערוצי- שיווק • Go or No Go
2. איסוף "מידע עסקי" וניתוחו: • ניתוח שוק המטרה ושימוש במקורות המידע הבאים: מידע "משני" – מקורו בסקרים ומחקרים שנעשו ע"י אחרים, מידע "ראשוני"- נאסף ונותח ע"י כותבי "התוכנית העסקית" • כלים לאיסוף מידע ראשוני סקרים : פנים אל פנים, טלפוני, דואר , אינטרנט • מחקרים :"קבוצות מיקוד" , "פאנל" ,"ראיונות עומק" , "פורום מומחים"
3. מבנה "תוכנית עסקית" מודולארית: • פרק א`- "תמצית מנהלים" • פרק ב`- "פרופיל חברה"
• פרק ג`- "המיזם" או" המוצר" • פרק ד`- "השוק ותוכנית השיווק" • פרק ה`- "תוכנית המו"פ" • פרק ו`- "תוכנית תפעול וכ"א" • פרק ז` –"לו"ז ואבני דרך" • פרק ח`- "תוכנית פיננסית" (נלמד בסדנה ביום הראשון) • נספחים
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יומיים בהיקף של 16 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

הכנת תקציב

 
קטגוריה: ניהול פיננסי
תחום
 
  מועד הסדנה
 
בנייה ותכנון חכמים של תוכנית העבודה- התקציב העסקי, ככלי חיזוי אפקטיבי, הינה כיום צורך הכרחי בסביבה התחרותית. יכולתה של היחידה העסקית לתכנן ולחזות בצורה מושכלת את העתיד, יבטיח לה יתרון קיומי מעשי. רקע
 
הקניית מושגים מרכזיים וכלים מעשיים לבניית תקציב עסקי בשיטה האמריקאית, תוך הצגת השוני בין סוגי התקציבים הקיימים, הכרת החידושים בענף, הטמעת יכולות לעבודה מיידית. מטרות הסדנה
 
מנהלי מפעלים, מנהלי עסקים , מנהלי כספים, מנהלי ענפים, עובדים בכירים במחלקות הנהח"ש ובעליי עניין אחרים בתחום. קהל יעד
 
• מטרות ראשיות בבניית תקציב עבודה שנתי- הגדרת המטרות במונחי כמויות, עלויות ומטרות ארגוניות
• סוגי התקציב השונים שאותם אנו בונים וחוזים- תקציב עבודה רגיל, תקציב השקעות, תקציב תזרים מזומנים
• הנחות יסוד מרכזיות (מיקרו-מאקרו) בחיזוי התקציב השנתי- בניית הנחות עבודה חכמות ומעשיות לעתיד
• בניית פורמט דיווח אחיד- (PHASING) ברמת החודש/ רבעון- תרגום למונחי כסף בפיזור "אקסלי" חודשי
• שלבי ושיטת (BOTTOM-UP) בבניית תקציב העבודה – בניית כל הסעיפים "מלמטה למעלה", מרכיבי סיכון
• תרגיל מודל מורחב ומסכם- צוותי עבודה יכינו את תקציב המודל, פתרון קבוצתי וסיכום לקחים.
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף של 8 שעות לימוד אקדמיות. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

המכרז -היבטים משפטיים וכתיבת מענה למכרז

 
קטגוריה: שיווק, מכירות ושירות
ניהול פיננסי
היבטים משפטיים
תחום
 
  מועד הסדנה
 
מענה למכרז הוא כיום אמצעי שיווקי חשוב להרחבת הפעילות העסקית של הארגון; מגזרים רבים: המיגזר הממשלתי, הציבורי ואף הפרטי, משתמשים במכרז ככלי בלעדי לקבלת שירותים ומוצרים בהיקפים נרחבים.
ניהול נכון של תהליך המענה וכתיבה הולמת שלו הם הכרחיים לזכייה בו ולהצלחה עסקית של הארגון. לכן, חובה על כל מי שמופקד על המענה או המעורב בעשייתו לרכוש כלים, מיומנויות וטכניקות שיבטיחו כי תהליך המענה יניב את התוצאות הרצויות לארגון.
רקע
 
הסדנה מקנה למשתתפים כלים לניהול תהליך המענה למכרז ומספק להם כלים פרקטיים בכתיבת מענה אפקטיבי מכל ההיבטים- משפטי, שיווקי, תקשורתי, מבני, לשוני וויזואלי. מטרות הסדנה
 
מנהלי מכירות, מנהלי שיווק ובעלי תפקידים האחראים על מענה למכרזים בארגונים. קהל יעד
 
חלק ראשון – כתיבה מענה למכרז
1. המשמעות השיווקית של המכרז
2. יישום עקרונות מכירה במענה למכרז
3. איך לקרוא את המכרז
4. כתיבת מכתב פתיחה
5. כתיבת תקציר מנהלים
6. כתיבת פרקי המיכרז
7. היבטים רציונאליים-ענייניים של המענה
8. היבטים תקשורתיים של המענה
9. היבטים ויזואליים של המענה
10. איך ליישם אסטרטגיה במענה בכתב ?

חלק שני – המכרז - היבטים משפטיים
1. פתיח:

א. מה ההבדלים בין הצעה, קבלה , RFP
ב. מהו חוזה וכיצד הוא נקשר:-
? הגדרה מהותית
? הגדרה שבדין
? מהו "החוזה" הטמון במכרז

2. החובה לערוך מכרז:
א. עצם החובה – העקרון ועל מי הוא חל
ב. פטור מן החובה – עקרון:- חקיקה ראשית, חקיקה משנית
ג. העדפות - עקרון:- חקיקה ראשית, חקיקה משנית
ד. סייג להתקשרות
ה. פטור, מכרז "סגור" ודרכי עריכת מכרז

3. פירוטים לעניין חקיקת משנה:
א. תקנות חובת מכרזים – פירוט:-
-תקשרויות של משרדים – מכרז סגור; מומחה; תנאים מוקדמים
מו"מ עם מציעים; ועדת מכרזים; ועדת פטור; דיווח; מכרז פומבי ופרסומו; מסמכי מכרז; הצעות ובדיקתן; אמות מידה; הצעה יחידה; תקנון כספים ומשק.
-התקשרויות של מינהל מקרקעי ישראל לביצוע עיסקה במקרקעין
-מוסדות מדינה יחודיים: לישכת נשיא המדינה, כנסת, מבקר המדינה, ובחירות
-התקשרות עם חברה ממשלתית (וחב` בת)
-התקשרויות של תאגיד – קופ"ח
ב. חקיקת משנה לעניין: העדפת תוצרת הארץ וחובת שת"פ, העדפת תוצרת העדפה לאומית, התקשרויות מערכת הבטחון

4. ניהול חוזים והתקשרויות בהיבט של הגשת מכרזים.
נושאי הסדנה
 
2 מפגשי בוקר כל מפגש בהיקף של 4 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים
 

 

התקציב ככלי ניהולי

 
קטגוריה: ניהול פיננסי
תחום
 
  מועד הסדנה
 
בסדנה יבחנו וידונו הנקודות הבאות: מהו תקציב, למי מיועד, איך נבנה, שימוש בתקציב ככלי עזר ובקרה ניהולי, יתרונות וחסרונות. רקע
 
הקניית הבנה בסיסית בכל הקשור לבניית תקציב והשימוש בו ככלי תכנון ופיקוח.
בתום הסדנא, ידעו המשתתפים מהם הפרמטרים החשובים והנדרשים לבניית התקציב, איך בונים תקציב, כיצד עושים שימוש מושכל בתקציב ככלי עבודה ניהולי.
מטרות הסדנה
 
מנהלי מפעלים, מנהלי עסקים , מנהלי כספים, מנהלי ענפים, עובדים בכירים במחלקות הנהח"ש ובעליי עניין אחרים בתחום. קהל יעד
 
· כללי
מהו תקציב, למי נועד, התקציב והתוכנית העסקית – קשרי גומלין, האם יש הבדל בין עסקים גדולים וקטנים?,
· כיצד בונים
פרמטרים אותם יש לקחת בחשבון בעת בניית התקציב, שימוש בנתונים היסטוריים ידועים, התבססות על הערכות ואומדנים, התקציב הדינאמי ושינויים תקופתיים, עונתיות ומחזוריות,
· התקציב ככלי תכנון ופיקוח
מהו השימוש בתקציב, ניתוח סטיות (סטיות כמות וסטיות מחיר), משמעות ניתוח הסטיות, גורמים חריגים ובלתי-צפויים, בדיקת התקציב אל מול התוצאות בפועל: ניתוח לזמן קצר ולזמן ארוך.
דוגמא להמחשה – עבודת צוות בכיתה (אופציה – אם הזמן, הקהל והמקום מאפשרים).
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

זיהוי וניהול סיכונים פיננסים חשבונאיים לפירמה עסקית

 
קטגוריה: ניהול פיננסי
תחום
 
  מועד הסדנה
 
הכרת מערכת הדוחות הכספיים והבנת המשמעויות החבויות בהם, חיונית לציבור המנהלים משתמשי הדוחות הכספיים . במיוחד לאור התמוטטות ארגונים גדולים כדוגמת אנרון ופרשת וורלדקום, ובעקבות חוק סרבנס אוקלי ויישום דו\"ח ועדת ברנע. רקע
 
הקניית יסודות וידע לזיהוי וכימות הסיכונים הפיננסים החשבונאיים. מטרות הסדנה
 
הסדנה מיועדת לציבור המנהלים משתמשי הדוחות הפיננסים. קהל יעד
 
1. מבוא-
• החשבונאות ומיקומה הנוכחי בחיי העסקים- פערי הציפיות.
• מקורות המידע.
• מרכיבי הסיכון לפירמה עסקית.
2. מערכת הדוחות הכספיים- \"קריאה וניתוח בין השורות\".
3. ניתוח רמת הסיכון הפיננסי:
• מנוף פיננסי.
• מודל לניבוי פשיטות רגל – מודל אלטמן .
4. ניתוח מאזן חשיפה לשינוים בשער החליפין .
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

כלים מעשיים לניהול תהליכי מיקור חוץ

 

קטגוריה: טכנולוגיה
רכש, לוגיסטיקה, תפעול
מיומנויות ניהול
ניהול פיננסי
תחום
 
יום ב,  20/11/2017 מועד הסדנה
 

חברות רבות בארץ ובעולם גילו את היתרונות הרבים של עבודה במודלים של מיקור חוץ. זה מתחיל מרצון הלקוח להתמקד בליבת העסקים שלו, להוזיל עלויות, להגדיל קיבולות ייצור וליצור גמישות תפעולית, אבל הכי חשוב - זו הסיבה הפיננסית של הפיכת מבנה ההוצאות של החברה מהוצאה קבועה על מבנים, עובדים וציוד, להוצאה משתנה לספק – משלמים רק כשצריכים!

והשאלה היא איך עושים את זה נכון? איך בוחרים ספק מתאים? איך מנהלים את ההתקשרות, איך מבצעים מעבר חלק ואיך מנהלים את היום שאחרי?

רקע
 

להקנות כלים מעשיים לניהול תהליך מיקור החוץ הארגוני בצורה אפקטיבית ויעילה במינימום טעות ומקסימום הצלחה.   

מטרות הסדנה
 

הסדנא מיועדת למנכלים וסמנכלים, מנהלי כספים, מנהלי תפעול, רכש, לוגיסטיקה, שרשרת אספקה, ארגון ושיטות, ניהול איכות, הנדסה ומשאבי אנוש – שעוסקים בניהול תהליך המעבר ושימוש בספקי מיקור חוץ . 

קהל יעד
 
  1. מהו מיקור חוץ – יתרונות וחסרונות ?
  2. מה ניתן ומה נכון להוציא החוצה ?
  3. איך בוחרים ספק שיתאים מבחינה טכנית למוצר או לשירות וללקוח מבחינת התנהלות?
  4. איך מנהלים את תהליך המעבר במינימום טעויות ומקסימום תועלת?
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

כלים פיננסים לאנשי טכנולוגיה

 
קטגוריה: טכנולוגיה
ניהול פיננסי
תחום
 
  מועד הסדנה
 
סדנה זו המיועדת לאנשי טכנולוגיה, מנהלי מפעלים, מהנדסים, אנשי פיתוח ומנהלי מוצר, ונושאת אופי מיוחד, מאחר ובנוסף לנושאים הקלאסיים בסדנת "ניתוח דו"חות פיננסיים", הסדנה עוסקת בנושאים המאפיינים חברות שעיסוקן בטכנולוגיה ובהשפעת הפעילות בתחום הטכנולוגי על סעיפים מהותיים בדו"חות הפיננסיים. רקע
 
הסדנה המוצעת מיועדת להקנות כלי עבודה מעשיים ומודרניים לצורך ניתוח נכון של עסקאות וקבלת החלטות בדרך שקולה וכלכלית. מטרות הסדנה
 
הסדנה מיועדת לאנשי טכנולוגיה, מנהלי מפעלים, מהנדסים, אנשי פיתוח ומנהלי מוצר. קהל יעד
 
• הכרת הדו"חות הכספיים של החברה
• ניתוח המגמה העסקית
• קבלת החלטות כלכליות ופתרון בעיות מעשיות בהתייחס לנתוני הדו"חות הכספיים
• ניתוח נכון של הדו"חות הכספיים בהתייחס לכך שמדובר בחברות טכנולוגיות
• פתרון אירועים:בעיות שוטפות ופתרונות באמצעות החומר הנלמד
נושאי הסדנה
 
סדנה בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

כלים פיננסים לאנשי רכש ולוגיסטיקה

 
קטגוריה: רכש, לוגיסטיקה, תפעול
ניהול פיננסי
תחום
 
יום ג,  15/03/2016 מועד הסדנה
 
הכרת מערכת הדוחות הכספיים והבנת המשמעויות החבויות בהם חיונית למנהלי רכש ולוגיסטיקה ,במיוחד לאור החידושים החשבונאים האחרונים ובעיקרם תקני הדיווח הכספי הבינלאומי (IFRS- International Financial Reporting Standards ).
הדיווח הכספי לפי IFRS יקיף את כול ההיבטים הכלכליים במשק הישראלי ויעסוק גם בחברות פרטיות קטנות ובינוניות .
הסדנה תקנה כלים לזיהוי וכימות רמת הסיכון של הספק ורווחיותו.
רקע
 
1. הקניית ידע בסיסי בחשבונאות פיננסית בהיבט של קריאת דוחות כספיים וניתוחם,
תוך התייחסות לחידושי החשבונאות האחרונים והשפעתם על מנתחי הדוחות הכספיים.
2. מתן יכולת לקריאה מהירה והבנה של הדוחות הכספיים.           
3. מתן יכולת לקריאה " בין השורות" ולזיהוי חריגים.
4. זיהוי רמת הסיכון של הספק ורווחיותו.
מטרות הסדנה
 
מנהלי רכש ולוגיסטיקה קהל יעד
 
1. מערכת הדוחות הכספיים- "קריאה וניתוח בין השורות"

2. ניתוח רמת הסיכון של הספק–
א.מנוף פיננסי.
ב. יחס כיסוי הריבית.

3 . מדד ה-EBITDA ככלי למדידת ביצועים תפעולים
א. הגדרה.
ב. חישוב המדד.
ג. אבחנה בין ענפים שונים.

4. ניתוח רמת הרווחיות:
א. פורמט דוח רווח והפסד.
ב. ניתוח הרווח הגולמי ושיעור הרווח הגולמי.
ג. ניתוח הרווח התפעולי ושיעור הרווח התפעולי.
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

מצוינות ואיכות במערך הגבייה

 

קטגוריה: מיומנויות ניהול
ניהול פיננסי
תחום
 
יום ב,  19/06/2017 מועד הסדנה
 

ארגונים עובדים כיום בסביבה תחרותית מורכבת ומאתגרת. בסביבה העסקית מוצאים עצמם ארגונים מתמודדים מול קהלי יעד זהים. מציאות זו, שהולכת ומתעצמת, מחייבת את הארגונים להתמקד בלקוחות הקיימים באופן מתמיד משלב שיווק המוצר/השירות לרבות כלל תהליכי בקרת האשראי, החיוב והגבייה.

רקע
 

 

1.השגת מצוינות במערכות הגבייה ובקרת האשראי, על ידי כך שהארגון יכלול אותן במסמכי-העל שלו.
מצוינות ואיכות במערכות גבייה ובקרת אשראי של הארגון מורכבת משני מרכיבים עיקריים:

א. גישת המצוינות והאיכות הכוללת של הארגון ובראשו מנכ"ל הארגון.

ב. גישת המצוינות הייחודית של מערכות הגבייה ובקרת האשראי ובראשן : מנהלי המערכות האלה.

2. הגביה מהווה בסיס כלכלי ופיננסי לקיומו של הארגון באמצעות תזרים מזומנים ומשלימה את מעגל המכירות ו/או הייצור ו/או השירות.

שיפור, ייעול והגדלת אפקטיביות בקרת האשראי, החיוב והגבייה, יביאו לעליה בשביעות רצון הלקוחות, לירידה בעלויות הגבייה הכוללות ובהתאם - לשיפור הרווחיות.

מטרות הסדנה
 
בעלי עסקים ומקבלי החלטות, מנהלים בעסקים ובמפעלים, מנהלי מכירות ושיווק, מנהלי כספים, מנהלי אשראי, עובדים בגבייה במחלקות הכספים ובעלי עניין אחרים בתחום. קהל יעד
 

 

       הנחות היסוד של הגבייה האפקטיבית

       כללי הזהב של הגבייה

       מיתוסים בגביית כספים

       הגבייה כשירות ללקוח

       יחסי לקוחות ואתיקה בגבייה

       הארגון הגובה

       ממשקי הגבייה בארגון ומחוצה לו

       מחזור הגבייה - מהמכירה ועד להשבת המזומנים

       המסגרת המתודולוגית לניהול מערכי האשראי והגבייה

       עלויות האשראי והגבייה

       ניהול יעיל של מערך הגבייה – פעולות ותוצרים

       מצוינות ואיכות במערכי הגבייה

       בקרת אשראי – ניהול סיכונים

       הרכשת לקוח

       תרגול הרכשת לקוח – כשלים, טיפול ומניעה

       אמצעי תשלום ובטחונות

       ניהול חשבונות החייבים

       ניהול הגבייה

       סיבות לאי תשלום

       תרגול : כשלים, טיפול ומניעה

       כלים לניהול אסטרטגיית גבייה

       ניהול גבייה קשה – משפטית

       מדדים ואינדיקטורים עיקריים

       סיכום הסדנה

נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

ניהול התקציב ותזרים המזומנים

 
קטגוריה: ניהול פיננסי
תחום
 
  מועד הסדנה
 
במציאות הכלכלית בה נתון כיום המשק העולמי ואיתו כמובן המשק הישראלי, נדרשים המנהלים ומקבלי ההחלטות לשימוש בכלים דוגמת תקציב ותזרים מזומנים כדי להבטיח את קיומה של החברה והבראתה. רקע
 
הקניית הכלים:
•לחשיבה כלכלית וקבלת החלטות כלכליות נכונות
•לקבלת החלטות נקודתיות וקביעת מדיניות
•לניהול ארוך טווח
מטרות הסדנה
 
מנהלים ומקבלי החלטות בחברה, ללא רקע פורמאלי בכלכלה. קהל יעד
 
תזרים מזומנים – ההיבטים השונים:
•ניהול לקוחות, ספקים ומלאי
•אסטרטגיית ההשקעה בציוד / רכוש קבוע
•מקורות המימון וגיוסי הכספים בעסק
תקציב – ההיבטים השונים:
•שיטות לבקרה שוטפות ומניעת גלישה
•מאפייני ודרכי בנייה נכונה של תקציב העסק
•קשרי הגומלין בין תזרים המזומנים והתקציב בעסק
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

ניתוח דוחות פיננסים

 
קטגוריה: טכנולוגיה
שיווק, מכירות ושירות
רכש, לוגיסטיקה, תפעול
מיומנויות ניהול
ניהול פיננסי
תחום
 
יום ד,  07/03/2018 מועד הסדנה
 
הכרת מערכת הדוחות הכספיים והבנת המשמעויות החבויות בהם חיונית לציבור משתמשי הדוחות הכספיים ,במיוחד לאור החידושים החשבונאים האחרונים ובעיקרם תקני הדיווח הכספי הבינלאומיים   (IFRS- International Financial Reporting Standards ). הדיווח הכספי לפי IFRS יקיף את כול ההיבטים הכלכליים במשק הישראלי ויעסוק גם בחברות פרטיות קטנות ובינוניות .
סדנת ניתוח דוחות פיננסים היא סדנה יישומית, המשלבת אירועים ודוגמאות (Case Studies) על אופן קבלת החלטות עסקיות של חברות מסקטורים שונים במשק הישראלי, במצבי שוק שונים.
רקע
 
1. הקניית ידע מעמיק בחשבונאות פיננסית בהיבט של קריאת דוחות כספיים וניתוחם, תוך התייחסות לחידושי החשבונאות האחרונים והשפעתם על מנתחי הדוחות הכספיים.
2. מתן יכולת לקריאה ומהירה והבנה של הדוחות הכספיים.
3. מתן יכול לקריאה " בין השורות" ולזיהוי חריגים.
4 בניית רשימת תיוג לניתוח דוחות כספיים .
מטרות הסדנה
 
לבעלי תפקידי ניהול בכל ענפי הפעילות של העסק, ללא רקע חשבונאי, דוגמת מנהלים בתחום השיווק, הרכש, הלוגיסטיקה, התפעול, המו"פ והיצור. קהל יעד
 
תפקיד רואה החשבון וחו"ד רואה החשבון המבקר- א. חו"ד "חלקה"/הערת עסק חי/הערת עסק חי "מרומזת"/הערת "טרום " עסק חי/
ב. אי הסכמת המבקר לאומדני הנהלה (מיסים , תביעות משפטיות).
ג. חילופי רו"ח ומשמעותם.

2. מערכת הדוחות הכספיים- "קריאה וניתוח בין השורות".

3. ניתוח רמת הסיכון של העסק –
א. מנוף פיננסי.
ב. יחס כיסוי הריבית.

4. ניתוח רמת הנזילות-
א. יחס שוטף קלאסי.
ב. היחס המהיר.
ג. הקשר בין היחס השוטף והיחס המהיר – ניהול המלאי.
ד. ניתוח דו"ח תזרים מזומנים

5 . מדד ה-EBITDA ככלי למדידת ביצועים תפעולים:
א. הגדרה.
ב. חישוב המדד.
ג. אבחנה בין ענפים שונים.

6. ניתוח רמת הרווחיות:
א. פורמט דוח רווח והפסד.
ב. ניתוח הרווח הגולמי ושיעור הרווח הגולמי.
ג. ניתוח הרווח התפעולי ושיעור הרווח התפעולי.
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יומיים בהיקף של 16 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

עקרונות התמחיר

 
קטגוריה: ניהול פיננסי
תחום
 
  מועד הסדנה
 
כל מנהל בחברה כיום רוצה לדעת לבחון ולהבין את התנהלותה העסקית של החברה. נושא התמחיר- "החשבונאות הניהולית", מאפשר לו לבחון מבפנים, כחלק מהמערכת, את מבנה וגובה העלויות התפעוליות מחד, ואת הדרך הנכונה לקביעת המחיר למוצרים ושירותים, מאידך.
התמחיר, בניגוד ל"חשבונאות הפיננסית", אינו מסמך ל"הצגת" מצב החברה לגורמים חיצוניים, אלא הינו כלי ניהולי "כמותי" ואמיתי לצרכים השוטפים של בעלי ומנהלי החברה.
רקע
 
• לפתח כלים כלכליים כמותיים לסיווג העלויות וקביעת בסיסי העמסת ההוצאות העקיפות על ההוצאות הישירות.
• התוצר: ניתוח אמיתי של העלות הכוללת לשעת עבודה או לייצור מוצר אשר יאפשר קביעה נכונה של מחיר המוצר/ שירות לצרכן.
מטרות הסדנה
 
בעלי תפקידי ניהול בחברה, שתחום עיסוקם והצורך בקבלת החלטות כלכליות מחייבים היכרות והבנה של מבנה התמחור בחברה. קהל יעד
 
• מיון העלויות השונות בפעילות הפירמה.
• נקודת האיזון התפעולית ככלי ניהולי לקבלת החלטות.
• בסיסים שונים להקצאת/ העמסת עלויות עקיפות.
• שיטות עיקריות של תמחיר: תרומה – ספיגה, תהליך – הזמנה, A.B.C
• תמחור הפעילות הפנימית בתוך המפעל (פעילות בין מחלקות שונות וכו`)
• מגוון רחב של דוגמאות, אירועים ופתרונות.
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

פיתוח חשיבה כלכלית למנהלים

 
קטגוריה: רכש, לוגיסטיקה, תפעול
ניהול פיננסי
תחום
 
  מועד הסדנה
 
  רקע
 
• העלאת מודעותו של המנהל לגבי תרומתו לביצועים הפיננסיים של החברה, והפיכתו ל"שחקן" יעיל יותר
• לספק למנהל כלי ניהולי יישומי לקבלת החלטות בחברה.
• לאפשר יכולת בקרה ושליטה משופרת על הפעילות העסקית והפיננסית בחברה.
מטרות הסדנה
 
לבעלי תפקידים ניהוליים בכל ענפי הפעילות של החברה, כגון: מנהלי שיווק, מנהלי לוגיסטיקה, מנהלי ייצור, מנהלי רכש ומנהלי מוצר. קהל יעד
 
"מחיר ההון" של הפירמה.
• עלות הכסף כבסיס לכדאיות ביצוע עיסקאות
• חלופות השימוש ברווחי הפירמה.

הפירמה מול סביבתה העסקית
• צורכי הון חוזר
• התוצאות העסקיות בהשוואה לסקטור הכלכלי.
• ההשתייכות הסקטורילית: השפעה על ההחלטות הכלכליות בחברה, השפעה על תדמיתה וחוסנה של החברה.

הדוחות החשבונאיים של הפירמה
• הדוחות החשבונאיים ככלי לקבלת החלטות ניהוליות.
• הדוחות החשבונאיים – "מוצג" לגורמי חוץ
• הדוחות החשבונאיים של חברה ציבורית – ההיבט הציבורי.

קבלת החלטות עסקיות עפ"י "הפרמטר השולי"
• עלות שולית – תפוקה/ תועלת שולית.
• עלות העסקת גורמי הייצור – שווי התפוקה השולית
• עלות הכסף השולי (M.C.C) – שת"פ (I.R.R)

טווחי הזמן השונים והשפעתם על המדיניות הכלכלית
• התנהגות הפירמה בטווח הקצר והארוך
• תמחור הפירמה בטווחי זמן שונים.
• קבלת החלטות חריגות בטווחי זמן שונים

חוזי כושר ההישרדות
• מדדי חיזור כושר ההישרדות של הפירמה
• הדוחות החשבונאיים – מכשיר כלכלי לחיזוי המגמה העסקית

תזרים המזומנים של הפירמה
• התזרים ככלי ניהולי לניתוח המגמה העסקית
• התזרים ככלי ניהולי לקבלת החלטות
• התזרים ככלי לניתוח מדיניות ההשקעות
• התזרים ככלי לניתוח מקורות המימון
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

שינויים במחירי טובין בשוק ודרכי התגוננות

 
קטגוריה: רכש, לוגיסטיקה, תפעול
ניהול פיננסי
תחום
 
  מועד הסדנה
 
אחת הבעיות היכולות לקבוע גורלה של החברה הינה "אי-הוודאות" והחשיפה לסיכון עסקי הנגרמת לחברה עקב כך. תהליך קבלת ההחלטות בתנאי "אי-וודאות" דורש כלים כמותיים מוגדרים שיעמדו לרשות המנהל ויקלו על קבלת ההחלטה.
אחד הפרמטרים הכלכליים החשובים - מחיר הטובין, מציב בפני המנהל אתגר חשוב ביותר: הרצון למתן את תלותו/רגישותו של מחיר זה בהתפתחויות מאקרו - ומיקרו - כלכליות לא צפויות. הכוונה אינה בהכרח להשגת המחיר הזול ביותר, כיוון שהוא עלול להביא לירידה מאולצת באיכות הטובין.
המנהל צריך להשתמש ולנקוט מראש באותן פעולות כלכליות אשר ימתנו, עד כמה שניתן, את התנודתיות במחירי הטובין.
תיאוריות ומודלים כלכליים רבים ניבנו לצורך כך ולכל מודל החסרונות והיתרונות המאפיינים אותו. מבחנו האמיתי של המנהל הוא להישען על הניסיון שצבר ולדעת להשתמש, מבין מיגוון המודלים הכלכליים, באותו אחד המתאים למקרה הספציפי בו הוא מחוייב לקבל החלטה.
רקע
 
• הצגת הרגישויות והפרמטרים המשפיעים על שינויים/רגישויות במחירי הטובין.
• הצגת המודלים הכלכליים השונים להתמודדות בשינויים במחירי הטובין.
• סקירת מיכלול השיקולים לסוגיהם השונים, שיש להתחשב בהם כדי לבחור במודל הכלכלי המתאים לכל מקרה.
• ניתוח המודלים הכלכליים המקובלים בעולם לצורך התמודדות באי-וודאות מחירי הטובין.
• ריכוז והצגת מספר חלופות עיקריות בהן נעשה השימוש הנכון במודל הכלכלי הנכון, כדי להתמודד עם נתוני השטח.
מטרות הסדנה
 
הסדנה מיועדת לכל ציבור מקבלי ההחלטות הכלכליות בחברה, ללא הבחנה בין הסקטור הכלכלי לו משתייכת החברה. בקבוצה זו ניתן למנות, מחד, את הכלכלנים, החשבים ומנהלי הרכש בחברה ומאידך את כל אותם בעלי תפקידים בחברה הנדרשים להיכרות עם נושא הסדנה, כדי לתפקד נכון יותר באותו תפקיד ניהולי שהם ממלאים. קהל יעד
 
שיטות הרכש הנגזרות ממחירי הטובין:
• רכש עפ"י תנאי השוק: רכש ספקולטיבי, רכישה מראש.
• שיטת רכש "בהתאם לצרכים".
• רכש עתידי – הצגת המודל (יתרונות וחסרונות).

תזמון הרכש בשוק בלתי יציב, שמירת המחיר הממוצע, היקף מכוון.

מדיניות התקצוב הכספי: מדיניות התקצוב המחזורי, "ישיבה על הגדר".

שימוש בכלים פיננסיים להפחתת סיכונים:Futures, Forward, Option .

עסקאות "פקטורינג" וביטוח סיכונים.

*כל הנושאים יומחשו ע"י פתרון אירועים.
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

שיפור, ייעול והגדלת אפקטיביות הגבייה

 

קטגוריה: ייעוץ ושירותים
מיומנויות ניהול
ניהול פיננסי
תחום
 
יום ד,  08/11/2017 מועד הסדנה
 

ארגונים עובדים כיום בסביבה תחרותית מורכבת ומאתגרת.

בסביבה העסקית מוצאים עצמם ארגונים מתמודדים מול קהלי יעד זהים. מציאות זו, שהולכת ומתעצמת, מחייבת את הארגונים להתמקד בניהול וייעול המערכת הפיננסית לרבות תזרים המזומנים , סיכוני האשראי והגבייה.

כדי להשיג מצוינות במערכות הגבייה ובקרת האשראי, חובה על הארגון לכלול אותן במסמכי-העל שלו.

מצוינות ואיכות במערכות גבייה ובקרת אשראי של ארגון, מורכבת משני מרכיבים עיקריים:

1. גישת המצוינות והאיכות הכוללת של הארגון ובראשו – מנכ"ל הארגון.

2. גישת המצוינות הייחודית של מערכות הגבייה ובקרת האשראי ובראשן : מנהלי המערכות האלה.

הגביה מהווה בסיס כלכלי ופיננסי לקיומו של הארגון באמצעות תזרים מזומנים ומשלימה את מעגל המכירות ו/או הייצור ו/או השירות.

שיפור, ייעול והגדלת אפקטיביות בקרת האשראי, החיוב והגבייה, יביאו לעליה בשביעות רצון הלקוחות, לירידה בעלויות הגבייה הכוללות ובהתאם - לשיפור הרווחיות.

רקע
 

להקנות ידע לצורך השגת מצוינות במערכות הגבייה ובקרת האשראי.

מטרות הסדנה
 
בעלי עסקים ומקבלי החלטות, מנהלים בעסקים ובמפעלים, מנהלי מכירות ושיווק, מנהלי כספים, מנהלי אשראי, עובדים בגבייה במחלקות הכספים ובעלי עניין אחרים בתחום. קהל יעד
 
  • מטרות וחשיבות הגבייה.
  • הגבייה בהיבט חווית הלקוח והארגון הגובה.
  • מחזור הגבייה - מהמכירה ועד להשבת המזומנים.
  • הגבייה כשירות ללקוח.
  • יחסי לקוחות ואתיקה בגבייה.
  • הארגון הגובה.
  • ממשקי הגבייה בארגון ומחוצה לו.
  • עלויות האשראי והגבייה.
  • ניהול יעיל של מערך הגבייה – פעולות ותוצרים.
  • כיצד להקטין ולהימנע מבעיות גבייה
  • בקרת אשראי – ניהול סיכונים משלב ההצעה ללקוח.
  • הרכשת לקוח.
  • תרגול הרכשת לקוח – כשלים, טיפול ומניעה
  • ניהול חשבונות החייבים.
  • ניהול הגבייה במסגרת אשראי מאושר.
  • ניהול הגבייה ליתרות חוב בפיגור.
  • סיבות לאי תשלום .
  • תרגול : כשלים, טיפול ומניעה.
  • טיפול בהתנגדויות - סימולציות ותרגול.
  • כלים לניהול אסטרטגיית גבייה.
  • מדדים ואינדיקטורים עיקריים.
  • סיכום הסדנה.
נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

תמחיר מרכיבי עלות המוצר

 

קטגוריה: ניהול פיננסי
תחום
 
יום ג,  12/12/2017 מועד הסדנה
 

בתקופה שבה התחרות מחריפה קיימת משמעות כפולה ומכופלת להתייעלות. בכדי להתייעל צריך לדעת היכן.

החשבונאות הניהולית מספקת מידע למנהלים ברמת מרכיבי הייצור השונים בכל מוצר (חומרים , עבודה ועקיפות). המידע מפורט ובזמן אמת כך שניתן בקלות ובמהירות להצביע היכן הבעיה.

רקע
 

הקניית יסודות התיאוריה , ידע וכלים בסיסים בתמחיר המסורתי.

מטרות הסדנה
 
מנהלי כספים , חשבים , כלכלנים , תמחירנים ומהנדסי תעשייה וניהול. קהל יעד
 

1.מבוא -

א.       מושגי יסוד .

ב.       הגדרת עלויות וסיווגן : ישירות ועקיפות , קבועות ומשתנות , ייצור שיווק וניהול.

ג.        הצגת שיטות התמחיר השונות.

2.חומרים/ מלאי –

א.       "דילמת המלאי" .

ב.       תכנון המלאי.

ג.        הערכת המלאי.

 3.עבודה –

א.       שיטות לחישוב שכר עבודה .

ב.       שכר עידוד.

ג.        הוצאות סוציאליות.

 4.הוצאות עקיפות –

א.       שיטות העמסה.

ב.       הטיפול התמחירי.

 5. תמחור עלות המוצר ( COST) והשוואה למחירי מכירה ( Pתוך בחינת מעמד הפירמה בשוק (מובילה / נגררת) .

 6. ניתוח נקודת האיזון-

א.       נקודת איזון כמותית וכספית.

ב.       נקודת איזון עם רווח נדרש.

ג.        מכפיל ההוצאות הקבועות.

ד.        בחינת נקודת האיזון למול אילוצי הפירמה והשוק ( כושר ייצור וביקוש שוק).

נושאי הסדנה
 
סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

 

 |  ראשי |  אודות  |  הדרכה  |  ייעוץ ושירותים  |  English  |  יצירת קשר  |  טכנולוגיה  |  שיווק, מכירות ושירות  |  רכש, לוגיסטיקה, תפעול  |  חיפוש מידע באינטרנט  |  מיומנויות ניהול  |  ניהול פיננסי  |  היבטים משפטיים  |  ניהול עסקים בינלאומיים  |  קישורים  |  Privacy  |  מפת אתר  |  הוספה למועדפים  | 
A2B-הדרכה וייעוץ בתחום העסקי, הטכנולוגי והלוגיסטי- www.a2business.co.il © כל הזכויות שמורות
A2B כתובת: המועצה האזורית דרום השרון , ת.ד 347 נווה ירק טלפון: 03-9044077 שלוחה 112 פקס: 03-9044233
  בניית אתרים לעסקים   אינטרדיל