ניהול ביצועים הוא גישה אסטרטגית ומשולבת לתוצאות מוצלחות בארגונים, הנעשית על ידי שיפור הביצועים ופיתוח יכולות של צוותים ויחידים. ארגון מצליח יתגאה בתרבות ארגונית של קביעת ציפיות ברורות לביצועים ארגוניים וביקורות מובנות וניטור כדי להבטיח שהם מתקיימים.
השימוש במדדי ביצוע (KPI ) נפוץ בכל המגזר העסקי, ובמיוחד בענפים הטכנולוגיים והשיווקיים, כאשר המדדים משתנים בהתאם להתפתחות החברה ומטרותיה. היתרונות של השיטה כוללים יישום של המטרות האסטרטגיות בכל הרמות הארגוניות, שליטה ובקרה על תהליכים עד לרמת העובד הזוטר ומדידה כמותית של תוצאות המאפשרת קבלת תמונה ברורה של ההתקדמות בפועל. מדידת ביצועים ברכש חשובה לא רק לארגון פנימה אלא גם למול הספקים שלה.
רקע
לימוד והקניית המטרות והסוגים השונים של מדדי ביצוע, הבנת אופן המדידה לכל מדד, אופן הצגת התוצאות לבעלי המשרה השונים, תרומת המדידה למערך הרכש של הארגון.