קטגוריה:
טכנולוגיה שיווק, מכירות ושירות רכש, לוגיסטיקה, תפעול מיומנויות ניהול
תחום
יום ב,
07/02/2022
מועד תחילת הקורס
לעיתים קרובות מסתבר כי לא די ביכולות מקצועיות על מנת להוביל קבוצת אנשים. ניהול הוא מקצוע לכל דבר ועניין. מנהל צריך להתמקד במינוף המשאבים העומדים לרשותו, תוך ניווטם לכיוון היעדים אותם הוא ומחלקתו אמורים להשיג.
מפגש 1 -ליבה אישית – רובד האמינות המשתתפים
יבחינו בין המושג "תפקיד" במובן: Role – התפקיד אותו אדם ממלא במישור
הסטטוטורי, לבין תפקידם במובן Job – המשמעות המעשית של תפקידם. המשתתפים
ילמדו לנהל את עצמם ברמת הפרט: התנהלות מבוססת ערכים, גישה פרואקטיבית,
ניהול עצמי על פי יעדים, אפקטיביות בניהול עצמי על ציר הזמן : Plan your
work - Work your plan בפועל מדובר בניהול אפקטיבי של שני אלמנטים: א. ניהול עצמי, על בסיס עקרונות, ערכים, כיוון ומעגלי תפקידים.
ב. ניהול אירועים והתרחשויות על בסיס חשיבויות וסדרי עדיפויות.
מטרות המפגש
לזהות מערכת ערכים אישיים, ולפתח גישה פרואקטיבית.
להעלות אחריות ומודעות להשלכות ההתנהלות היומיומית ברמה האישית.
לחבר את המשתתפים בין יעדים אישיים לבין יעדים ארגוניים, ולבצע שיוור (alignment) בין השניים.
לתרגם כל יעד ערטילאי להתנהלות יומיומית מדידה ולפעילויות מעשיות.
להגביר פרודוקטיביות וביצועי הפרט על בסיס משאבים אישיים.
לחדד יכולת מיקוד וכלים מעשיים לניהול זמן ממוקד יעדים: אישי וארגוני.
ליצור איזון "הוליסטי" בין תפקידים ותחומי עשייה ועיסוק שונים .
לבנות action plan פשוט וידידותי.
לשפר ביצועים אישים ולקדם מטרות אישיות בצורה מדידה ומוכחת, על ציר הזמן.
ליצור מכאניקה של איזון בין תפוקות לבין שיפור יכולות.
אמצעי מדידה וניטור של התקדמות ליעדי הצוות והפרט
מפגש 2 - רובד בין אישי – רובד האמון המשתתפים
ילמדו לנהל מערכות יחסים בעבודה, מבוססות Win – Win , תקשורת בין אישית,
מיומנויות השפעה ושכנוע (עם וללא סמכות פורמאלית), ניהול מצבי קונפליקט
בעבודה
מטרות המפגש
לפתח יכולת הקשבה, תצפית וזיהוי הזדמנויות.
להקנות גישה וכלים לתקשורת בין אישית פעילה ואסרטיבית – מילולית ואל מילולית
להטמיע גישה שיתופית בין הפרטים בצוות ויכולת עבודה משותפת.
לפתח מיומנויות למניעה ולניהול קונפליקטים .
להקנות בסיס וכלים לניהול מו"מ ניהולי בגישת win-win.
להקנות למשתתפים את אומנות ההשפעה ומיומנויות שכנוע – כולל במצבי סמכות מוגבלת
לצייד את המשתתפים באמצעים לבנייה ולשימור של מערכות יחסים בין אישיות - ( E.B.A. )
בנייה ושימור אמון בין מנהל לעובד/ים
גורמי מוטיבציה וחשיבות צורכי עובדים
יסודות בהנעת עובדים
ניהול "קופים" במקטע הארגוני.
מפגש 3 - רובד התנהלות צוותית במידה
רבה, עבודת צוות, היא מצב לא טבעי. מערכות יחסים בין אנשים הנם עניין
מורכב ועדין. יש בהם מגוון עצום של מרכיבים אנושיים כגון: תחרות, אמביציה,
קינאה, רגשות אשם ועוד רבים אחרים. בחלק מהצוותים, לפיכך, נוספים גם
אלמנטים בינאישיים שמקורם בשפה, בהבדלים תרבותיים, בתפיסות עולם, בגישה
ערכית, ובתפיסת הפרט את עצמו בזיקה לארגון ולחברה שסביב. צוות, מרגע בנייתו מצריך תחזוקה שוטפת ובלתי פוסקת הן משימתית והן סוציאלית. זאת על מנת לשמור על עצם קיומו.
מטרות מפגש
להקנות שפה משותפת למונח עבודה סינרגית בצוות.
לתרגם את יעדי הצוות ממושג ערטילאי לפעילות פרקטית, התנהלות יומיומית ועשייה בפועל.
לסייע בצמצום מתחים ,לחץ ושחיקה בצוות.
לשפר תקשורת, ושיתוף פעולה
לבנות מערכת מדידה ברורה ומחייבת להתנהלות הצוות על בסיס יעדי הארגון.
לצמצם את פער הביצוע ( Execution Gap )
ליצור סינרגיה בין פרטים ומקטעים ארגוניים בארגון
מפגש 4 - רובד הובלה : תמהיל ניהול ומנהיגות המשתתפים יקבלו תמהיל הובלת אנשים מבוסס על העיקרון של: "לנהל מהראש ולהנהיג מהלב"
מטרות מפגש
המנהל כמודל לחיקוי - חשיבות הדוגמה האישית
הערכת סגנון ניהול אישי והגדרת יעדים לשינוי.
תפישת אחריות accountability מול אחריות responsibility
לאתר ולהתאים את הסגנון הניהולי לאדם, לצוות, לתפקיד ולמטלות.
ללמד מיומנויות בניהול אופרנטי על בסיס נ"צ של "אבולוציית" העובד
כיצד להוביל עובדים למצבי "שגר ובטח"
להטמיע בסיס לכישורי מנהיגות בניהול: כיוון ומיקוד, משמעות מעשית, אמינות והעצמה. דוגמה אישית.
טיפוח מוטיבציה תחושת השייכות לחברה
**יתכן שינוי בתמהיל הנושאים ובסדר ההעברה – בהתאם לדינמיקה שתתפתח במהלך ההדרכה
תוכנית הקורס בחלוקה ל-4 מפגשים
קורס בן 16 שעות לימוד אקדמיות: 4 מפגשים בני 4 ש"ל- 3 מפגשי זום ואחד פרונטלי.