עולם הכלכלה עבר תהפוכות רבות במהלך השנים, רוב התפישות המסורתיות אינן עומדות כיום עם המציאות המודרנית. עולם שיטות המדידה המסורתיות ואימוץ שיטות מתקדמות למדידה כמעט ואינו רלוונטי ועל כן, צורות המדידה וההשוואה של האינדיקטורים הכלכליים מקבלות פן ניתוחי חדש. בנוסף, המסחר האלקטרוני, קלות העברת הסחורות בין מדינות, המהפכה הדיגיטלית ועוד שינו את פני הכלכלה לאין ערוך ועם זאת את פני המסחר והרכש.
רקע
לסקור את עולם הכלכלה המסורתית והקלאסית.
הכרה עם עולם המיקרו; עולם של יחידות פרטיות.
הכרה עם עולם המאקרו; חשבונאות לאומית.
ניתוח של הסביבות החדשות של הכלכלה עם דגש על השפעתן על עולם הרכש.
ניסיון לניתוח משותף של לאן העולם מתקדם וכיצד לשמור על רמה מקצועית כדי להשתלב בו.
היכרות עם מבנה הכלכלה הישראלי; כשלי שוק, השוואה ביחס לעולם, מונופולים ומדדי לעשיית עסקים.
מטרות הסדנה
מנהלים בכירים ברכש ובשרשרת האספקה, מנהלי פרויקטים, קנייניים
קהל יעד
1. כלכלה קלאסית:
שוק חופשי ומעורבות ממשלתית.
היד הנעלמה.
עקומת הביקוש.
2. מיקרו כלכלה:
פעילות משקי הבית.
תופעת המחסור.
עקומת התמורה.
עלות אלטרנטיבית ומחירי צל.
מונופולים ומוצר יחיד.
3. כלכלת מאקרו – חשבונאות לאומית:
תוצר ושימושים.
מדידה וחשבונאות ממשלתית.
מאזן הסחר של ישראל.
4. כלכלת שפע:
שוק של ריבוי מוצרים.
ניהול משא ומתן בשוק משופע והשפעת השפע על המכירות ועל הרכש.