קורס פיתוח מנהלים - 24 שעות לימוד אקדמיות 24/05/2021
קטגוריה:
שיווק, מכירות ושירות רכש, לוגיסטיקה, תפעול מיומנויות ניהול
תחום
יום ב,
24/05/2021
מועד הסדנה
אנשי מקצוע ומומחים שמגיעים לתפקיד ניהולי, חייבים להפנים כי מדובר במקצוע אחר, שונה לחלוטין מזה שהכירו, ודורש הכרה, לימוד והפנמה של גישות ומיומנויות חדשות ושונות . עובד שאינו מתאים את עצמו לדרישות החדשות הנחוצות לתפקידו כמנהל, עשוי למצוא את עצמו במצב המתסכל של תפוקות יחסית נמוכות במקביל למאמצים גדולים - פיסיים ונפשיים. כל זאת תחת עומסים מסוגים שאותם לא הכיר.
רקע
קורס זה לפיתוח מנהלים נועד לספק כלים ומיומנויות ליצירת
alignment של המשאבים העומדים לרשות המנהל ועל יכולתו להשפיע על תפקוד
עובדיו תוך ניווטם לכיוון היעדים אותם הוא ומחלקתו אמורים להשיג. וכל זאת
במטרה להשפיע על הישגי הארגון כולו.
מטרות הקורס
אנשי מקצוע ומומחים לרבות מהנדסים, עובדי הייטק, אנשי כספים,
אנשי שיווק ומכירות, אנשי משאבי אנוש, אנשי לוגיסטיקה ורכש, אנשי ייצור
ותפעול, אנשי אסטרטגיה ופיתוח עסקי .
קהל יעד
מפגש 1: תפיסת תפקיד המנהל
1. הבנת התמונה הניהולית ותפקידי המנהל: ה Role - לעומת ה- Job
הגדרת אתגרים אישיים, ניהוליים ומקצועיים בעבודת המנהל
זיהוי בעלי העניין (פנימיים וחיצוניים) ומיפוי ציפיותיהם
2. הערכת סגנון ניהול אישי והגדרת תחומים לשימור, שיפור ושינוי.
המשתתפים יכירו את סגנון הניהול האישי שלהם, ואת מקורות הכח והשפעה (פנימיים וחיצוניים) העומדים לרשותם
3. תפישת אחריות accountability מול אחריות responsibility
סקירת יסודות באפקטיביות אישית, ובהנעה עצמית על פי יעדים ועקרונות תיעדוף יעדים אישיים וצוותיים.
מפגש 2: כלים לניהול עובדים וניהול צוות 1. יסודות בתקשורת בין אישית מנהל / עובד להעברת מסרים מניעים
המשתתפים יקבלו בסיס באומנות ההשפעה ובמיומנויות שכנוע
2. הכרת 4 השלבים במיקום עובד / צוות
זיהוי המאפיינים וצרכים בארבעת השלבים
מהו סגנון הניהול האופטימאליכיצד לנהל בגמישות את המעברים בין השלבים.
3. עקרונות ניהול אופרנטי על בסיס ניטור ומשוב
כלים לאבחון בזמן אמת מה קורה עם העובד, איך הוא מתקדם לכיוון היעדים,
עם איזה אתגרים ו/או מכשולים הוא מתמודד, היכן הוא מצליח יותר והיכן הוא
נכשל, איזו התנהלות כדאי לשמר ואיזו מומלץ לשפר.
כיצד משמרים התנהלות נכונה ומקדמת, ומשפרים התנהלות בלתי אפקטיבית.
מפגש 3: כישורי מנהיגות בניהול ויישום בעבודה המשתתפים ילמדו את המשותף והמבדיל בין מנהיגות לבין ניהול 1. עקרונות מנהיגות בארגון
ארבעת הכישורים הנחוצים למנהיגות ארגונית: כיוון ומיקוד, משמעות מעשית ותרגום לפעלים ולעשייה.
מעבר מאמינות אישית לניהול מבוסס אמון ומשמעות דוגמה אישית.
2. יסודות בניהול צוות
מה ההבדל בין ניהול פרטים לניהול צוותים
כלים לטיפוח מוטיבציה והעצמה
3. הוצאה לפועל של יעדים צוותיים וארגוניים
צמצום פער הביצוע ( Execution Gap )
עקרונות למדידת תהליך התקדמות ליעדים
נושאי הקורס
קורס בן 24 שעות לימוד, 3 מפגשים בני 8 שעות לימוד. 24.5,
31.5, 7.6