התנהלות אפקטיבית בתחילת המאה ה- 21 הינו נושא מורכב ובעייתי. השינויים המהירים והדראסטיים באורח החיים המודרני מתבטאים בשישה תחומים עיקריים: • כמות מידע שזורם בכל ערוץ תקשורת אפשרי • כמות מטלות סימולטניות • קצב עבודה מהיר ודינאמי • ציפייה הדדית, לתגובה ולמענה מהיר ואיכותי • זמינות יתר של כל אחד לכל אחד. • טשטוש גבולות במעגלי התפקידים השונים (בית, עבודה, קהילה וכו`) כל אלה מאתגרים גם בנסיבות רגילות, ובמיוחד ככל שגדלה המגמה של עבודה מהבית/ מרחוק. מגיפת ה - "Covid 19" לא זו בלבד שהכפילה פי כמה את מגמת העבודה מרחוק, אלא שאל האתגרים שהוזכרו לעיל נוספו התרחשויות של אי ודאות וחרדה. כתוצאה מכך אנשים נאבקים במצבים של איחורים, דחיות, גבולות זמן סופיים, אי עמידה בזמנים, חוסר יכולת לטפל בנושאים החשובים ו/או לתכנן קדימה. ובמיוחד חוסר איזון גם בין מרכיבים שונים של התפקיד ובמיוחד בין העבודה לבין החיים הפרטיים.
רקע
הטמעת הגישה והקניית הכלים לשיפור האפקטיביות האישית, הניהולית והמערכתית על ציר הזמן Plan your work - Work your plan
מטרת הסדנה
1. אפקטיביות אישית על ציר הזמן: מבוא לאפקטיביות
אישית, זיהוי ערכים ותיעדופם (המצפן לעומת השעון), ניטור ציפיות אנשי מפתח
ובעלי עניין בבית ובעבודה. 2. Plan your Work – מטרות, יעדים, אבני דרך ומשימות לביצוע 3.
Work your Plan - הקריטריונים להתנהלות מיטבית על ציר הזמן, ניהול ע"פ
"חשוב" מול ניהול ע"פ "דחוף". התנהלות ברמה שבועית, מניעה וצמצום לחץ
ושחיקה, התנהלות ברמה היומית (מודל T) על פי "קשיח" ו"גמיש" 4. עקרונות וטכניקות להתנהלות בזמן כשעובדים מהבית 5. אפקטיביות אישית בתקופה כיאוטית של אי וודאות. 6. סיכום סדנה וטיפים לעבודה המשכית