כמעט כל ארגון יצרני במהלך פעילותו השוטפת צורך עזרה ממקורות חיצוניים כגון ספקים (מוצרים ושירות), קבלנים (כולל קבלנות משנה) ומיקור חוץ (Outsourcing). הסתמכות על מקורות חיצוניים מטרתו מצד אחד לצמצם את התקורה בארגון אך מצד שני מצריך משאבים ארגוניים לשם פיקוח ובקרה. כל בעל תפקיד אשר מקיים קשר עם ספק חייב לדעת כיצד לשמור על הספק על מנת להוציא ממנו את המיטב ושאלת המפתח היא כיצד עושים זאת בצורה המיטבית עבור הארגון והספק.
רקע
להקנות כלים מעשיים למציאת ספקים נכונים לעבודה משותפת.
הכרת מקורות חוץ עליהם יכול הארגון להתבסס ובחירת הספק/ הקבלן המתאים ביותר.
אפיון חבילות עבודה עבור כל צורת התקשרות בהתאם לצורכי הארגון.
• לרכוש או לייצר? • הכרה עם מגוון האפשרויות הקיימות בשוק. • הספק שותף או מתחרה? • יתרונות וחסרונות בעבודה עם קבלנים וקבלני משנה. • הרכש כאינטגרטור (מתאם) נכון או לא נכון? • כיצד שומרים על יחסי ספק לקוח לאורך זמן. • הערכת ספקים מדוע?