כלים ניהוליים וארגוניים לטיפול בגורם האנושי למניעת תאונות עבודה 16/11/2020
קטגוריה:
רכש, לוגיסטיקה, תפעול מיומנויות ניהול
תחום
יום ב,
16/11/2020
מועד הסדנה
הדיון בחשיבותו של הגורם האנושי בבטיחות נובע מחלקו הרב של גורם זה בגרימת תאונות עבודה. למרות ההשקעה הרבה בשיפור תנאי הסביבה, במיגון מכונות, בציוד מגן אישי ובהדרכת עובדים, עובדים רבים מתנהגים בצורה לא בטיחותית ונקלעים למצבי תאונה או כמעט תאונה. עקומת תאונות העבודה בישראל עולה מדי שנה ולגבי כ - 95% מהן ייקבע בסופו של דבר שהן נגרמו בשל "הגורם האנושי". מתוך התפיסה שבטיחות ומקצועיות חד הם, חשוב לפתח את בעלי התפקידים הניהוליים כאחראים על הבטיחות, ולתת בידיהם כלים ניהוליים וארגוניים למימוש האחריות לבטיחות ולטיפול בגורם האנושי.
רקע
להעלות את המודעות של המנהלים לחשיבותו של הגורם האנושי
בגרימת תאונות ולתת בידיהם כלים ניהוליים וארגוניים לטיפול בגורם האנושי
להקנות כלים לזיהוי דפוסי התנהגות שגויים ולתיקונם.
ליצור תרבות ארגונית שבה הבטיחות היא ה"ביזנס" של כולם.
1. הגורם האנושי – מה משפיע על התנהגות לא בטיחותית? 2. הבחנה בין טעות אנוש להפרת משמעת – יישום בארגון 3. כלים ניהוליים לזיהוי דפוסים שגויים ולחיזוק התנהגות בטיחותית 4. הצבת יעדים אישיים לביצוע ולשיפור