תכנון וניהול פרויקטי אחזקה - לאחזקה שנתית והקמת קווי ייצור חדשים 16/03/2020
קטגוריה:
רכש, לוגיסטיקה, תפעול
תחום
יום ב,
16/03/2020
מועד הסדנה
ליבת עיסוק מנהל האחזקה בתעשייה כולל ביצוע פעולות שוטפות החוזרות על עצמן ובמקביל פעילות הכוללת ביצוע משימה מורכבת כגון הערכות וביצוע אחזקה שנתית במפעל או לחילופין החלפת מכונה או החלפת קו ייצור. מנהל האחזקה נדרש שיציג יכולת לשיפור מתמיד אך במקביל יכולת לקבל משימה ולהשלימה במועד ובתקציב. כלים אחידים ליישום אחזקה שנתית או התקנת מכונה יכול ליצור הערכות ארגונית מוקדמת ליישום אותה משימה. בהליך גיבוש המשימה המורכבת נבחין בשלבים השונים - גיבוש וייזום המשימה וגיבוש חלופות ליישום, תכנון המשימה על כלל מרכיבה: תכולה, זמן, משאבים ותקציב, ניהול ותאום הביצוע של המשימה המורכבת, ניהול סיכונים למשימה תוך שימוש בכלים שונים. סיום המשימה תוך למידת מסקנות ולימוד להמשך.
רקע
משתתפי הסדנה יקבלו כלים ארגוניים וניהוליים לניהול משימות מורכבות
מעולמות ניהול שונים ובכללם ניהול פרויקטים וניהול התפעול תוך שימת דגש על
מטרות ברורות ויעדים רצויים המותאמים לתחום האחזקה.
1. תהליך ייזום המשימה: תהליך הייזום הינו התהליך
המקדים לתכנון המשימה, שילוב האחראי למשימה בשלב הייזום שלה יאפשר לו להבין
את הצורך ואת התוצאה הסופית הנדרשת.
ניתוח בעלי עניין – פנים ארגוניים וחוץ ארגוניים
אילוצים ארגוניים וסביבתיים – ניתוח גורמי סיכון ליוזמה
גיבוש מטרה ולקוח – בחינת הערך המוסף ללקוח הסופי.
גיבוש חלופות ליישום – בחינת חלופות תוך גיבוש טבלת החלטה
2. תהליך תכנון המשימה: תכנון המשימה על כלל מרכיביה יאפשר למנהל המשימה לשלוט בתהליכים השונים ולהגביר את סיכויי ההצלחה.