כלים ושיטות לניהול מוצר - לבעלי תפקידים העובדים מול מנהלי מוצר 08/01/2020
קטגוריה:
טכנולוגיה רכש, לוגיסטיקה, תפעול
תחום
יום ד,
08/01/2020
מועד הסדנה
תהליך פיתוח מוצר הינו תהליך מורכב וארוך. השווקים כיום נמצאים בתוך תהליך כפול: הראשון, תהליך שינוי מתמיד, דבר המאתגר התאמת מוצר היום לשוק שמחר עלול וסביר מאד, שיראה ויתנהג אחרת. השני ,תחרות הולכת וגוברת המקשה על החדרת מוצר חדש לשוק. האתגר הגדול של חברות מוצר: איך לתכנן היום מוצר לשוק שמשתנה כל הזמן ולוודא שהוא יתאים לשוק בעוד שנתיים שלוש, תהליך מסוג זה צריך להיות מתוכנן ומיושם בקפידה, על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה של המוצר ולמנוע כשלונות.
רקע
הבנה מדוייקת על הקשר של מוצר-שוק-לקוח והמתחים ביניהם
הבנה עמוקה יותר של האתגרים בתהליך בנית מוצר חדש
כלים ושיטות לשיפור סיכויי ההצלחה של מוצר
מטרות הסדנה
מפתחים, מתכננים, מהנדסים, מנהלי שיווק ופיתוח עסקי, ובעלי תפקידים העובדים באופן שוטף מול מנהלי מוצר.
קהל יעד
למה פיתוח מוצר הוא אתגר כל כך מורכב ? התהליך ארוך, מורכב ועם הרבה נקודות כשל – דוגמאות מהשוק
מאפייני השוק כיום – מגמות והתנהגות – תאור שתי המגמות הנ"ל, משמעויות ואיך להבין את השינויים נכון
מה זה מוצר ואיך מודדים ערך שמוצר מביא – מוצר, כפתרון שעונה על הבעיה,
חייב להתאים לבעיה ולהביא את הפתרון הנכון ללקוח. איך זה נעשה ומה משמעות
של אי ההתאמה (אין ערך...)
טעויות נפוצות בתהליך פיתוח מוצר –
ברוב המקרים מוצר מפותח כרעיון טוב אבל לא בהכרח כמענה על הצורך. רצף
טעויות נוסף, הופך את השקת מוצר חדש לשוק, לבעייתית מאד עד כדי כשלון המוצר
גישות בפיתוח מוצר: Market, Sales, Technology, יתרונות וחסרונות – שלוש
גישות מרכזיות הקיימיות כיום בשוק. חברות חייבות להבין באיזו גישה הן
עובדות על מנת להתגבר, בכל אחת מהן, על הבעיות בתהליך פיתוח המוצר
מה זה ניהול מוצר – עקרונות מרכזיים, תכולה ותפקידים – ניהול מוצר כתהליך
תומך בפיתוח מוצר, עם בעלי התפקידים השונים, כמענה לכל האתגרים שפורטו עד
כה, ואיך להקים קבוצה כזו, נכון
מתודולוגית ניהול מוצר – אחד
הכלים המרכזיים של תהליך וארגון ניהול מוצר = מתודולוגיה שבנויה להתמודד עם
כל האתרגים שפורטו עד כה.
אסטרטגית מוצר – התוצר המרכזי של
מתודולוגית ניהול מוצר, אסטרטגית המוצר (לא האסטרטגיה הארגונית) שתגדיר,
מראש, יעדים ומטרות למוצר, לאורך זמן.