סדנת רכש - "מחתולים לאריות" - איך הופכים את הרכש לשותף עסקי, מוביל ומשפיע בארגון ? 23/09/2019
קטגוריה:
רכש, לוגיסטיקה, תפעול
תחום
יום ב,
23/09/2019
מועד הסדנה
בארגונים רבים, הרכש עסוק בשוטף ונתפס כגוף ביצועי טקטי ולא שותף עסקי אסטרטגי של הנהלת החברה. מה אומרים על כך אנשי הרכש - זה בגלל שלא מערבים אותנו בהחלטות ; הפיתוח בוחר את הספקים בלי להודיע ; השיווק לא נותן לי תחזיות מדויקות ; הספקים לא טובים וקשה להחליף אותם ; וכהנה וכהנה טענות...הנשמעות "כיללות של חתולים", כאשר מה שנדרש אלה "שאגות של אריות". דהיינו, על הרכש להוביל להשפיע ולגרום למצב שהארגון יבין את הערך המוסף שלו, וירצה לערב אותו בהחלטות ומהלכים אסטרטגיים.
תהליך זה העביר המרצה בארגון הרכש אותו ניהל, ואיך שלב אחרי שלב הפכו מחתולים מייללים לאריות שואגים!מרכש טקטי שרודף אחרי חוסרים, לשותף עסקי של גופי הפיתוח, השיווק והנהלת החברה.
רקע
בסדנה זו יוצגו הגישות, התהליכים והשיטות, וינתנו כלים, להובלה של תהליך שינוי מניהול רכש טקטי (חתולים) לניהול רכש אסטרטגי (אריות).
מטרות הסדנה
הסדנה מיועדת לסמנכ"לים ומנהלים בכירים בתפעול, שרשרת האספקה, רכש וכספים.
קהל יעד
1. הפילוסופיה ותפיסת התפקיד : "אני אריה ולא חתול "!
איך הופכים לשותף עסקי ולא גוף שירות של חוסרים ?
מבנה והגדרות תפקיד ברכש
2. מנהיגות והובלה של תהליכים
בניית תכנית אסטרטגית לרכש
מהי האסטרטגיה העסקית בה צריך לתמוך הרכש
תכנון רכש לטווח של שנה שלוש וחמש שנים קדימה.
3. סיווג ומיון ספקים 4. מעורבות הרכש בתהליכי פיתוח המוצר – NPI רכש