מעוניינים לפתוח פעילות חדשה בארגון שלכם? מעוניינים להקים מיזם חדש? מעוניינים להקים חברה חדשה? – הדרך מתחילה בהכנת תוכנית עסקית.
רקע
קריאה, הבנה והכנת תוכנית עסקית.
מטרות הסדנה
מנכ"לים וסמנכ"לים, מנהלים בארגונים ויזמים, לצורך הקמת פעילות חדשה בארגון או הקמת ארגון או מיזם חדש.
קהל יעד
תוכנית הקורס מטרות כתיבת התוכנית העסקית 1. הנושאים השונים בתוכנית העסקית. 2. התוכנית העסקית כאמצעי לקבלת החלטות כלכליות. 3. התוכנית העסקית כדיוקן כלכלי של החברה למטרות: ביצוע והקמת פרוייקט, גיוס משקיע / מקורות מימון.
4. אוכלוסיית היעד של התוכנית העסקית.
מקורות המידע לרשות כותב התוכנית העסקית 1. מידע מאקרו – כלכלי: המשק והסקטור הכלכלי. 2. ניתוח ושימוש בתחזיות ואומדנים מאקרו כלכליים. 3. הדו"חות הכספיים – ניתוח המגמה העסקית, ניתוח חשבונאי, מימוני ותמחירי.
4. מקורות המידע הגלוי לרשות עורך התוכנית – תקשורת ושימוש במאגרי מידע.
מבנה התוכנית העסקית 1. הסביבה העסקית – תחרות, גורמי סיכון ורגישויות, כיווני התפתחות, מעמד בשוק. 2. תיאור המוצר / הטכנולוגיה – מאפייני המוצר, החדשנות ובידול המוצר. 3. התוכנית השיווקית – צינורות השיווק, אפיון מקבלי ההחלטה, פלחי שוק, אוכלוסיית היעד. 4. התוכנית התפעולית – מערך כוח אדם, מבנה ארגוני ופונקציונלי לאורך זמן. 5. תוכנית המחקר והפתוח – שלבי קידום המוצר עד למוצר סופי.
6. התוכנית הפיננסית – תרחישים אפשריים של ההתפתחות העסקית, מאזנים, דו"חות רווח והפסד ותזרימי מזומנים לתקופת התוכנית העסקית.
תוצרי התוכנית העסקית 1. עיקרי המשמעויות הכלכליות – רווחיות, מצב נזילות ויתרות בנקאיות. 2. מדדים כלכליים, חשבונאיים ומימוניים – יחסים פיננסיים, נקודת איזון, שת"פ, ע.נ.נ. 3. תקופת החזר ההשקעה, חשיפה מכסימלית. 4. ניתוחי רגישויות של תוצאות התוכנית – רגישות לשינויים במחיר המוצר, הכמות הנמכרת, מחיר ההון.
נושאי הסדנה
סדנה בת שני מפגשים: 25/2/19, 3/4/19, בהיקף 16 שעות לימוד.