ביצוע עסקאות רכש ומכירה, כולל אינטראקציות בין הצדדים לעסקה: שיחות טלפון, מיילים, סמסים, ולעיתים התחייבויות הדדיות או תחלופת מסמכים (הצעת מחיר, חשבון עסקה וכדו`). עולם זה מאופיין בחוסר ידע, עמימות והרבה "שטחים אפורים", בהעדר ידע מקצועי: איזו פעולה עסקית מחייבת מבחינה משפטית, ואיזו לא? מהי נקודת הזמן שבה התקשרות עסקית הופכת למחייבת?
רקע
הקניית ידע מקצועי-משפטי בסיסי, והיכרות עם מושגי היסוד, שבליווי דוגמאות מוחשיות – יסייעו לעוסק בתחום להבין מה טפל ומה עיקר, וכך לייעל את תהליך הרכש/המכירה, להפוך את שלב ההתקשרות העסקית לאפקטיבי וזורם, וכלי עבודה בידי איש הרכש והמכירה, ולצמצם אי הבנות ותסבוכות משפטיות.
מטרות הסדנה
מנהלי ואנשי רכש ומכירות, מנהלי פרויקטים, ונותני שירות.
קהל יעד
מתי מתגבשת עסקה
צורה ותוכן בחוזה - תנאים הכרחיים לגיבוש ההתחייבות החוזית, הצדדים לחוזה
חוזה בעל פה וחוזה בכתב
שימוש נכון במונחים - הצעת רכש, הצעת מחיר, זכרון דברים, חשבון עסקה, חשבונית מס, תעודת משלוח, קבלה, הזמנה להציע הצעות/בל"מ/RFP, RFI, כתב סילוק.
חוזה שנכרת בהתנהגות
המותר והאסור במסגרת חוזה ועקרון החופש החוזי – חובת תום הלב, חוזה פסול/בטל, תקנת הציבור, חוזים אחידים, טעות בחוזה, הטעיה
חובות דרך לחוזה – מצגים, מו"מ
תנאים מתלים, תשלומים ובטוחות - ואיך הם משפיעים על החוזה
מה עושים כשהחוזה לא ברור – פרשנות חוזה, "השלמות חוזה" מן הדין.