קטגוריה:
הדרכה רכש, לוגיסטיקה, תפעול מיומנויות ניהול
תחום
יום ד,
11/12/2019
מועד הסדנה
מחקרים (והניסיון) מוכיחים כי תהליך נכון ואיכותי של קליטת עובד חדש מקצר באופן משמעותי את משך הזמן בו הוא מתחיל לעבוד באופן עצמאי ולתרום לארגון, מגביר מוטיבציה וכן מעלה את ותק הישארותו בחברה.
שתי הבעיות המרכזיות כיום עם תהליך קליטת עובדים בארגון הם:
מתבצע על בסיס וולנטרי (ולא תמיד ע"י האנשים המתאימים)
מתבצע באופן לא מתוכנן ולא פורמלי
קליטה נכונה של עובד כוללת בתוכה מגוון אלמנטים: ארגוניים, מקצועיים, פסיכולוגיים וחברתיים. כמו-גם מדובר בתהליך בעל מס` שלבים ונקודות בקרה: היום הראשון, השבוע הראשון, החודש הראשון, חצי שנה ושנה.
רקע
מודל לקליטה וחניכה אפקטיבית – נכונה ואיכותית של עובד חדש לרבות סימולציות לתרגול וכלים פרקטיים ליישום.
תפוקות הסדנה
כלל המנהלים בארגון
קהל יעד
בדומה לכל תהליך ארגוני, גם את תהליך הקליטה והחניכה של עובד יש להגדיר ולנהל כתהליך כולל. מטרות הסדנא:
להעלות את המודעות לחשיבות של קליטה נכונה ואיכותית של עובד חדש
להעניק כלים פרקטיים לכל עובד, להניע לפעולה ולמחויבות לתהליך.
לסייע בהורדת רמת התסכול של העובדים הוותיקים ושל העובדים החדשים בתהליך הקליטה והחניכה
לחסוך משאבים (זמן, עלויות וכו`) בשל קליטה לא אפקטיבית של עובד חדש.
מטרות הסדנה
עקרונות המנטורינג
פרופיל המנטור האידיאלי
חמישה עקרונות בחניכה
מודל לתהליך החניכה האפקטיבי
GPS לעובד החדש - הגדרת תהליך, יעדים ובקרות של קליטת העובד בכל שלב בתהליך (יום הראשון, שבוע הראשון, חודש הראשון, חצי שנה ראשונה ולאחר שנה).