השתתפות הרכש בתהליכי פיתוח המוצר, היא חיונית ובעלת הערך המוסף הגבוה ביותר לארגון. בשלב זה יכול הרכש להשפיע על בחירת הספקים והפתרונות אשר בשלב מאוחר יותר יביאו לביצועים יותר טובים של זמינות, עלויות וכמובן איכות המוצרים.
זה ההבדל העיקרי בין רכש טקטי לרכש אסטרטגי. האחרון אינו מגיב אלא פועל בשלבים מוקדמים של תכנון המוצר כדי להביא ערך מוסף עסקי, תפעולי וייצורי. בעוד ההנדסה והפיתוח מייצגים נאמנה את ביצועי המוצר ורצונות הלקוחות, הרכש הוא הגורם המאזן ו"הריאליסטי" אשר מייצג את היום שאחרי שחרור המוצר - הייצוריות שלו, היכולת להשיג יעדי מחיר תחרותיים ושיפור ביצועים מתמיד.
רקע
להכיר את תהליכי הרכש בשלבי פיתוח המוצר, ההשתתפות הפרואקטיבית של הרכש בהגדרת בסיס הספקים והפתרונות, מעורבות הספקים בתהליכי הפיתוח של המוצר ועוד. בסדנה נציג תהליכי עבודה, פורמטים למעקב, ועוד.
מטרות הסדנה
מנהלי רכש ולוגיסטיקה, קניינים, מנהלי ספקים, מנהלי פיתוח והנדסה, מנהלי פרויקטים, מנהלי תפעול ותפ"י, מנהלי שיווק ומכירות.
קהל יעד
מעורבות הרכש בתהליכי פיתוח המוצרPLM
בניית בסיס ספקים למוצר חדש
שיקולים של BUY VS MAKE
מעורבות ספקים בפיתוח המוצר ושילוב דרישות הייצור והעלויות בשלב הפיתוח