לעיתים קרובות מסתבר כי לא די ביכולות מקצועיות על מנת להוביל קבוצת אנשים. ניהול הוא מקצוע לכל דבר ועניין. מנהל צוות צריך להתמקד במינוף המשאבים העומדים לרשותו, תוך ניווטם לכיוון היעדים אותם הוא ומחלקתו אמורים להשיג.
רקע
·להטמיע במשתתפים גישה ניהולית/מנהיגותית באמצעות שינוי תפיסה באשר למשמעות תפקידם.
·להסב את תפיסת האחריות של המשתתפים לכיוון ניהול ממוקד תוצאות במקום ניהול ממוקד יישום.
·למקד את המשתתפים בכישורי מנהיגות, קונקרטית לעבודתם.
·ללמד את המשתתפים מיומנויות ניהול רלוונטיות להנעת עובדים בזמן נתון.
·להקנות למשתתפים כלים מעשיים לזיהוי מצב העובד ו/או הצוות ולניהול בהתאם
·לספק למשתתפים כלים יישומיים להפעלת עובדים בצורה אפקטיבית.
·לתרגל את המשתתפים במיומנויות תקשורת רלוונטיות לעבודתם.
·לאמן את המשתתפים בשימוש בכלים ובמיומנויות שנרכשו.
מטרות הסדנה
ראשי צוותים בתעשיה.
קהל יעד
לקיחת אחריות -Responsibility לעומת Accountability 1. הבנת המונח "אחריות" 2. מעגלי מיקוד (פנימי וחיצוני) פורמאליים ואמיתיים. 3. פרואקטיביות בניהול 4 כישורי הובלה בניהול וביטויים המעשי בעבודה 1. כיוון ומיקוד. 2. משמעות מעשית. 3. אמינות והעצמה. 4. דוגמה אישית.
תפיסת תפקיד המנהל 1. תיאום ציפיות מהתפקיד 2. מקורות כוח והשפעה 3. גיבוש תפיסת התפקיד 4. הציפיות של בעלי עניין שונים
עקרונות הניהול האופרנטי - עקרונות בניהול אנשים על בסיס: ניטור ומשוב
ניהול על פי יעדים 1. עקרונות בהצבת יעדים, אישיים ולצוות. 2. אבחנה בין יעדים חשובים ויעדי על ותיעדוף מושכל 3. תרגום יעדים לפעילויות מעשיות. 4. אמצעי מדידה וניטור של התקדמות ליעדי הצוות והפרט 5. דילמות, אתגרים וקשיים בהצבת יעדים
תקשורת בין אישית מנהל-עובד 1. יסודות בתקשורת בין אישית ייעודית מבוססת אמון. 2. דינמיקה בתהליכי תקשורת. 3. יסודות באומנות ההשפעה ומיומנויות שכנוע. 4. העמקה באלמנטים של ניטור ומשוב שנלמדו קודם: חשיבות המשוב, עיתוי משוב, מקורות מידע, סיכום שיחת משוב.
הנעה, העצמה ומוטיבציה 1. גורמי מוטיבציה וחשיבות צורכי עובדים. 2. יסודות בהנעת עובדים 3. גישת win-win בהנעת עובד