גם אם אנו נוקטים בגישה של אחזקה חזויה או מונעת, הופעתן של תקלות בלתי צפויות היא בלתי נמנעת. הרי "מדדי האחזקה משקפים את המצב אך אינם מטפלים בו". ברקע קיימות כמעט תמיד תקלות שכיחות שחוזרות על עצמן. כאשר תקלות כאלו מופיעות, האדם בשטח הוא הנדרש לתת מענה לבעיה. תחת הלחץ הקיים ומתוך כוונה להחזיר את המערכת לפעולה בצורה המהירה ביותר האפשרית, אדם זה נסמך בדרך כלל על הידע והניסיון שנצבר אצלו בלבד. לעיתים, לאחר מספר ניסיונות שווא של איתור ותיקון, התהליך האינטואיטיבי נוטה להיות פחות מסודר ויותר תזזיתי ויש נטייה לבצע פעולות פותרות דרסטיות. התוצאה המושגת לעיתים קרובות הפוכה מהרצוי – זמן ההשבתה מתארך, ההוצאות גדלות, ומתחילות להופיע בעיות לוואי הנוספות לסימפטום המקורי.
רקע
האם מדדי האחזקה משקפים את מידת היעילות של תהליך איתור התקלה? מה דרוש לאנשי השטח כדי להתייעל בתהליכי איתור תקלות? האם המערכת בכללה לומדת מן הניסיון המצטבר של האנשים הפועלים בה? על כך בסדנה זו.
מטרות הסדנה
מנהלי אחזקה, מנהלי הנדסה, מנהלי קווי ייצור, מנהלי מערכי שירות ותמיכה בלקוחות.
קהל יעד
oמדדים מוכרים בעולם התחזוקה
oהסימפטום כנקודת מוצא לשיפור מתמיד
o מה קורה לאנשי השטח
oאיזה כלים יכולים ליעל את ההתמודדות של אנשי השטח עם תהליכי איתור גורמי תקלה.