מצוינות ואיכות במערך הגבייה 19/06/2017
קטגוריה:
מיומנויות ניהול
ניהול פיננסי
תחום יום ב,
19/06/2017 מועד הסדנה ארגונים עובדים כיום בסביבה תחרותית מורכבת ומאתגרת. בסביבה העסקית מוצאים עצמם ארגונים מתמודדים מול קהלי יעד זהים. מציאות זו, שהולכת ומתעצמת, מחייבת את הארגונים להתמקד בלקוחות הקיימים באופן מתמיד משלב שיווק המוצר/השירות לרבות כלל תהליכי בקרת האשראי, החיוב והגבייה.
רקע
1.השגת מצוינות במערכות הגבייה ובקרת האשראי , על ידי כך שהארגון יכלול אותן במסמכי - העל שלו . מצוינות ואיכות במערכות גבייה ובקרת אשראי של הארגון מורכבת משני מרכיבים עיקריים :
א. גישת המצוינות והאיכות הכוללת של הארגון ובראשו – מנכ " ל הארגון .
ב. גישת המצוינות הייחודית של מערכות הגבייה ובקרת האשראי ובראשן : מנהלי המערכות האלה .
2. הגביה מהווה בסיס כלכלי ופיננסי לקיומו של הארגון באמצעות תזרים מזומנים ומשלימה את מעגל המכירות ו/או הייצור ו/או השירות.
שיפור, ייעול והגדלת אפקטיביות בקרת האשראי, החיוב והגבייה, יביאו לעליה בשביעות רצון הלקוחות, לירידה בעלויות הגבייה הכוללות ובהתאם - לשיפור הרווחיות.
מטרות הסדנה בעלי עסקים ומקבלי החלטות, מנהלים בעסקים ובמפעלים, מנהלי מכירות ושיווק, מנהלי כספים, מנהלי אשראי, עובדים בגבייה במחלקות הכספים ובעלי עניין אחרים בתחום. קהל יעד
• הנחות היסוד של הגבייה האפקטיבית
• כללי הזהב של הגבייה
• מיתוסים בגביית כספים
• הגבייה כשירות ללקוח
• יחסי לקוחות ואתיקה בגבייה
• הארגון הגובה
• ממשקי הגבייה בארגון ומחוצה לו
• מחזור הגבייה - מהמכירה ועד להשבת המזומנים
• המסגרת המתודולוגית לניהול מערכי האשראי והגבייה
• עלויות האשראי והגבייה
• ניהול יעיל של מערך הגבייה – פעולות ותוצרים
• מצוינות ואיכות במערכי הגבייה
• בקרת אשראי – ניהול סיכונים
• הרכשת לקוח
• תרגול הרכשת לקוח – כשלים, טיפול ומניעה
• אמצעי תשלום ובטחונות
• ניהול חשבונות החייבים
• ניהול הגבייה
• סיבות לאי תשלום
• תרגול : כשלים, טיפול ומניעה
• כלים לניהול אסטרטגיית גבייה
• ניהול גבייה קשה – משפטית
• מדדים ואינדיקטורים עיקריים
• סיכום הסדנה
נושאי הסדנה סדנה בת יום בהיקף 8 שעות לימוד. היקף הסדנה לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים