הדרכות למנהליםהדרכה ויעוץ בתחום העסקי,הטכנולוגי והלוגיסטי
חייגו עכשיו 09-7409511
יצירת קשר
איתור תקלות אפקטיבי- Effective Troubleshooting 23/06/2020
קטגוריה: טכנולוגיה
תחום
 
יום ג,  23/06/2020 מועד הסדנה
 
תהליך איתור תקלות הוא דבר שגרתי ושכיח בקווי ייצור, בתחזוקת תשתיות, ובעמדות שירות. תהליך איתור מקור התקלה נסמך בד"כ על הידע והניסיון של האדם שנדרש לתקן את התקלה. לעיתים לאחר מספר ניסיונות שווא של איתור ותיקון, התהליך האינטואיטיבי נוטה להיות פחות מסודר ויותר תזזיתי. גם רמת הלחץ גדלה ויש נטייה לבצע פעולות דרסטיות מתוך כוונה להחזיר את המערכת לפעולה בצורה המהירה ביותר האפשרית. התוצאה לעיתים הפוכה – זמן ההשבתה מתארך, ההוצאות גדלות, ובגלל פעולות התיקון הדרסטיות מתחילות להופיע בעיות לוואי הנוספות לסימפטום המקורי.
נשאלת השאלה - איך ניתן לשדרג יכולת באיתור תקלות?
  • האם ניתן לנצל בצורה יעילה את הידע והניסיון ולשפר את עקומת הלמידה?
  • האם ניתן לבנות מערכת סיוע נוחה ויעילה לאנשי השטח?
  • האם ניתן לאלץ לפעולה מסודרת?
  • מה קורה כאשר נדרשת הסלמה (אסקלציה) לדרג טיפול גבוה יותר?
  • "ידע שלא מועבר הוא ידע אבוד, ואת עלות רכישתו משלמים מחדש" 
רקע
 
האם לנצל בצורה יעילה את הידע והניסיון ולשפר את עקומת הלמידה? האם ניתן לבנות מערכת סיוע נוחה ויעילה לאנשי השטח? האם ניתן לאלץ לפעולה מסודרת? מה קורה כאשר נדרשת הסלמה (אסקלציה) לדרג טיפול גבוה יותר? מטרות הסדנה
 
מנהלי אחזקה, מנהלי הנדסה, מנהלי קווי ייצור, מהנדסי שירות, ומנהלי תמיכה בלקוחות. כל מי שאיתור תקלות במכונות או/ו במערכות תשתית מורכבות הם בעיסוקו היומיומי.
קהל יעד
 
• מה גורם לבעיה להיות מורכבת ?
• כלי חיזוי תקלות היררכיים - FMEA ו FTA.
• ההבדל בין חיזוי תקלות לאיתור תקלות.
• שלושת השלבים האופייניים בתהליך איתור מקור התקלה.
1. הגישה האינטואיטיבית
2. שימוש בכלי תיעוד קיימים
* כלי תיעוד מוכרים לסיוע באיתור תקלות.
* "טבלאות פעולה/תוצאה" ככלי סיוע לפתרון מהיר של תקלות אופייניות/חוזרות.
* שיחה פתוחה #1 : מה מתוך הכלים יכול להתאים לסביבת העבודה הקיימת אצלי ?
3. תכנון ותיעוד הפעילות.
* גישת KT
* טבלת "ראש טוב".
• איך ניתן לשדרג יכולת באיתור תקלות? (הדרכה מוכוונת)
* הכשרה להבנת המערכת - מרכיבי המערכת, תפקודי המערכת.
* כלים דיאגנוסטיים - חיווים מובנים , כלי מדידה ובדיקה, כושר הבחנה.
* לחבר ידע והבנה ליצירתיות דיאגנוסטית.
* תעוד – כתיבת פרוצדורות ליתור תקלות.
* פורום מקצועי פנימי ללמידה ושיתוף ידע.
• שיחה פתוחה #2 :
* "זה לא יכול לעבוד אצלנו כי..."
* "מסע של אלף ק"מ מתחיל בצעד אחד"... מה אפשר ליישם מחר ?
נושאי הסדנה
 
סדנה בהיקף 6 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

    

 |  ראשי |  אודות  |  הדרכה  |  ייעוץ ושירותים  |  English  |  יצירת קשר  |  טכנולוגיה  |  שיווק, מכירות ושירות  |  רכש, לוגיסטיקה, תפעול  |  חיפוש מידע באינטרנט  |  מיומנויות ניהול  |  ניהול פיננסי  |  היבטים משפטיים  |  ניהול עסקים בינלאומיים  |  קישורים  |  Privacy  |  מפת אתר  |  הוספה למועדפים  | 
A2B-הדרכה וייעוץ בתחום העסקי, הטכנולוגי והלוגיסטי- www.a2business.co.il © כל הזכויות שמורות
A2B כתובת: ת.ד 347 נווה ירק 4994500 טלפון: 09-97409511, 09-97409500, 09-97409510 פקס: 09-7400178
  בניית אתרים לעסקים   אינטרדיל