איכות החומרים הנרכשים משפיעה באופן ישיר על איכות המוצר ויעילות ייצורו. הארגון נדרש להבטיח את איכות ספקיו, כחלק מהבטחת איכות החומרים והשירותים הנרכשים מהם. ארגונים נעזרים לעיתים בקבלני משנה מקצועיים (Out Source). תהיה התייחסות בסדנה גם אליהם. ספקים וקבלנים אלו הם חלק משרשרת התהליך ועליהם לעמוד בדרישות האיכות של הארגון (ייצור ואספקה) ולנהוג בהתאם לערכיו ומדיניותו.
רקע
הסדנה מקנה כלים ותהליכים לבנייה וניהול של מערך איכות הרכש (ממוקד רכש חומרים ושירותים לייצור). לדוגמא: כשירות ספק, איכות קבלן משנה, מפרטים, מדגמי קבלה, רתימת ספקים לאיכות והערכת ספקים.
מטרות הסדנה
רכישת כלים ושיטות המסייעים לעובדי הרכש בהבטחת איכות הספקים והפריטים הנרכשים מהם.
יצירת בהירות לגבי מידת השפעתם על רמת האיכות ללקוח.
העברת ידע בנושא איכות אל עובדי הרכש.
הכרת שיטה וכלים לניהול סיכוני האיכות בגין ספקים וקבלני משנה.
למידה מתוך תרגול הכלים הנלמדים.
הכשרת המשתתפים לביצוע עצמאי של התהליכים הנלמדים.
תפוקות
הסדנה מיועדת למנהלי רכש ומנהלי ההתקשרות עם קבלני משנה המעוניינים לשפר את איכות הפריטים והשירותים הנרכשים לייצור.
קהל יעד
ביאור מונחים: איכות המוצר, ערך ללקוח, אחריות וסמכות לאיכות, איכות ספק, איכות קבלן משנה, שותפות לאיכות בין ספק/קבלן משנה והארגון, דרישות רגולציה.
אחריות לאיכות של המעורבים בתהליך: מנהל הרכש, ספק וקבלן המשנה.
כלים ושיטות לקביעת כשירות מינימום לספק, אישור ספק, בניית מפרטים, קביעת מדגמי קבלה, ביצוע הערכת ספקים.