הדרכות למנהליםהדרכה ויעוץ בתחום העסקי,הטכנולוגי והלוגיסטי
חייגו עכשיו 09-7409511
יצירת קשר
עומס המידע - הבעיה וכיווני פתרון
קטגוריה: מיומנויות ניהול
ניהול מערכות מידע IT
תחום
 
  מועד הסדנה
 
בעיית עומס המידע (Information Overload) בארגון מורכבת בעיקר משילוב של שני גורמים: הצפת מסרים של דואר אלקטרוני, והשטף הבלתי פוסק של הפרעות (Interruptions) אשר קוטעות את רצף החשיבה והריכוז של העובד כל מספר דקות. מחקרים בארה"ב מראים שעובד ידע מצוי לא רק מקבל 200–50 מסרי דוא"ל פנים-ארגוניים ביום, אלא גם נקטע ועובר ממשימה למשימה כל שלוש דקות בממוצע – צורת עבודה תזזיתית ומזיקה בתכלית. התוצאה היא אבדן זמן של יותר מיום בשבוע, וירידה ביכולתם של אנשים לחשוב, ליצור, ולהתמקד במטרות התפקיד. הנזק השנתי לשורה התחתונה של עסקים ברחבי העולם מוערך בטריליוני דולרים, וזה בנוסף למחיר הכבד שהעובדים ומשפחותיהם משלמים באיכות חייהם.
בעשור החולף בעיה זו עומדת במוקד של מחקרים רבים באקדמיה ובתוך ארגונים שונים, ומספר הפתרונות הזמינים עלה במידה ניכרת ככל שההבנה של הגורמים שבבסיס הבעיה ושל האפשרויות לתיקונם השתפרה. השעה כשרה, אם כן, להמיר את הידע הזה למתווה פעולה מעשי שמנהלים ועובדים יוכלו ליישם כדי לפתור את הבעיה הן ברמה האישית והן בזו הארגונית. הסדנה הנוכחית, שמונחית על ידי אחד המומחים המובילים בעולם בתחום, תיתן למשתתפים את הידע והכלים שיאפשרו להם לנקוט ללא דיחוי פעולה כזו כדי להביא לשיפור משמעותי בשתי הרמות.
רקע
 
הערך המוסף
· מוטיבציה לפעול כדי לפתור את הבעיה (במקום תחושת היאוש הרגילה).
· הבנה של הבעיה ושל השפעתה עליהם ועל הקבוצות שלהם.
· הבנת ספקטרום הפתרונות הזמינים, אילו מהם פעלו, היכן ומדוע.
· ידע איך לבנות מקבץ פתרונות אופטימלי למצבם האישי.
· הבנה כיצד להוביל פתרון בארגון שלהם בהצלחה.
תוצאות
· פתרון בעית עומס המידע האישי, עם הקלה מיידית ועלייה בפרודוקטיביות.
· יכולת להנהיג פתרון בארגון, לתועלת הארגון ותוך בניית הישג למשתתף.
מטרות הסדנה
 
מנהלים ועובדי ידע "נפגעי עומס המידע". (מי לא?) קהל יעד
 
חלק 1: עומס המידע
· מרכיבי הבעיה.
· תחומי נזק – ליחידים ולארגונים.
· גורמי יסוד (root causes).
· בעיות ותובנות בחזית המחקר.

חלק 2: מרחב הפתרונות: סקירה כללית
· התפתחות בזמן של גישות לפתרון.
· ההבחנה בין פתרונות אישיים וארגוניים, ומאפייניהם השונים.
· מדריך הפתרונות הגדול – סקירת תוכן וטקסונומיה.
· התנגדויות נפוצות לישימות פתרונות, ושלילתן.

חלק 3: מרחב הפתרונות: פתרונות אישיים
· אתגרים והזדמנויות באימוץ פתרונות אישיים.
· פתרונות אישיים:אסטרטגיות התמודדות.
· פתרונות אישיים: טכנולוגיה ואוטומציה.
· פתרונות אישיים:רעיונות מחוץ לקופסה.
· מקרה מבחן: לואיס סוארז.
· מקרה מבחן: נתן זלדס

חלק 4: מרחב הפתרונות: פתרונות ארגוניים
· אתגרים והזדמנויות בהובלת פתרון ארגוני.
· פתרונות ארגוניים: תכניות חינוך ושינוי התנהגות.
· פתרונות ארגוניים: טכנולוגיה ואוטומציה.
· פתרונות ארגוניים: רעיונות מחוץ לקופסה.
· מקרה מבחן: Atos.
· מקרה מבחן: PBD.
· מקרה מבחן: אינטל.

חלק 5: טיפים והנחיה (מה תוכלו לעשות מחר)
· בחירת מקבץ פתרונות אישי: מהלך מומלץ ועצות מעשיות.
· התמדה לאורך זמן (במקבץ פתרונות אישי).
· איך להפוך לסוכן שינוי ארגוני בנושא: סיכונים ותרופות.
· גורמי הצלחה קריטיים (CSF) ליישום מהלך פתרון ארגוני.

סיכום
· סיכום הסדנה.
· משאבים ללימוד עצמי וחקר נוסף.
נושאי הסדנה
 
סדנה בת חצי יום בהיקף 4 שעות לימוד. היקף הסדנה
 
 לקבלת פרטים לחץ כאן לפרטים

    

 |  ראשי |  אודות  |  הדרכה  |  ייעוץ ושירותים  |  English  |  יצירת קשר  |  טכנולוגיה  |  שיווק, מכירות ושירות  |  רכש, לוגיסטיקה, תפעול  |  חיפוש מידע באינטרנט  |  מיומנויות ניהול  |  ניהול פיננסי  |  היבטים משפטיים  |  ניהול עסקים בינלאומיים  |  קישורים  |  Privacy  |  מפת אתר  |  הוספה למועדפים  | 
A2B-הדרכה וייעוץ בתחום העסקי, הטכנולוגי והלוגיסטי- www.a2business.co.il © כל הזכויות שמורות
A2B כתובת: ת.ד 347 נווה ירק 4994500 טלפון: 09-97409511, 09-97409500, 09-97409510 פקס: 09-7400178
  בניית אתרים לעסקים   אינטרדיל