אין כמעט עובד, אפילו בארגונים הנחשבים ללא עסקיים בהגדרתם, שאין לו קשר עם גורם כלשהו מעבר לים. על כן, נדרשים המנהלים והעובדים לא רק לרמה טובה באנגלית אלא גם לכישורי תקשורת עסקית, על מנת להבין ולהביע את עצמם בצורה ברורה ונכונה מול איש העסקים בחו"ל.
רקע
לשפר את רמת התקשורת באנגלית עסקית לנדרשים להשתתף בישיבות ובמשא ומתן עם גורמים עסקיים מחו"ל, בליווי ניחוח מהתרבות העסקית הבינלאומית.
מטרות הסדנה
מנכ"לים, מנהלים בכירים, מנהלי שיווק, מנהלי רכש, עובדי מחלקות סחר החוץ השונות, מנהלי פרויקטים ובעלי עסקים בתחום היבוא והיצוא.
קהל יעד
חלק א` - השתתפות בישיבות · ישיבות פורמאליות ולא-פורמאליות. הגדרות, סדר יום (Agenda) ופרוצדורה. · צפייה בקליפ של ישיבה פורמאלית – סדר היום ופרוצדורה בפעולה. ניתוח ודיון. · חשיבות הפתיחה בישיבה לא-פורמאלית, תפקיד היו"ר, קביעת מטרות ויעדים לישיבה. · צפייה בקליפ של פתיחת ישיבה לא-פורמאלית. ניתוח ודיון. · פתיחת ישיבה – ביטויים סטנדרטיים לפתיחת ישיבה. תרגול. · בעיתיות בישיבות בין-תרבותיות. צפייה בקליפ של ניסיון לשת"פ (בין חברת תעופה אמריקאית לאסיאתית). ניתוח ודיון. · לימוד שפת הישיבה– העלאת הצעות והצעות נגדיות,קבלת הצעה, דחיית הצעה,הבעת הסתייגות וכו`. · השתתפות בישיבה – תרגול וסימולציה חלק ב` - ניהול משא ומתן בינלאומי · אסטרטגיה וטקטיקות במו"מ · מאפיינים של משא ומתן ביו-תרבותי · דקדוק – Conditionals for bargaining · לימוד ביטויים נפוצים למשא ומתן · תרגיל מסכם במשא ומתן – סימולציה