חקר אירועים והפקת לקחים מהווים מרכיב של מערכת הלמידה הארגונית, שמטרתם להשיג תובנות חדשות לגבי נושאי ליבה ארגוניים, ולהשתמש בתובנות אלו להגברת האפקטיביות והיעילות הארגונית. המאפיין המרכזי בלמידה הארגונית הוא שיפור מתמיד בביצועים, תוך שאיפה למצויינות. ארגון אמור ללמוד מכל אירוע משמעותי, במגמה לאתר את נקודות ההצלחה – לשימור,ואת הנקודות הטעונות שיפור – על מנת להשתפר בעתיד. משום כך, על הארגון לנהל תחקיר אחרי כל פעילויות הליבה שלו, ולאו דווקא לאחר פעילות לא מוצלחת.
רקע
* הצגת הכלי של תחקיר והפקת לקחים
* גיבוש נושאי ליבה לביצוע תחקירים, ובחינת הצורך באישור הנהלה לנושאים המוצעים.
* הבחנה בין תחקיר לבין חקירה, תוך דגש על תחקירי הצלחות [תואם את נושאי הליבה שייבחרו]. * מודל עבודה יישומי ואחיד המאפשר לבצע תחקירים.
מטרות הסדנה
מנהלים בכל רמות הארגון שמעוניינים להטמיע את הנושא כתהליך מובנה בארגון – מקובעי מדיניות בנושא, ועד מנהלים בשטח- מנהלי מו"פ, מנהלי ייצור, מנהלי לוגיסטיקה, מנהלי ידע ומנהלי משאבי אנוש והדרכה .
קהל יעד
מהו תחקיר: התחקיר אמור לבוא בסופה של כל פעילות ארגונית משמעותית, ולו 3 מטרות: * ללמוד – מה היו העובדות. * להשתפר – מה לעשות טוב יותר. * להשתבח – איך לעשות טוב יותר. השאלות המהותיות שעלינו לשאול בתחקיר: * מה קרה? * למה קרה? * מה עלינו לעשות בהקשר זה?