בסדנה יבחנו וידונו הנקודות הבאות: מהו תקציב, למי מיועד, איך נבנה, שימוש בתקציב ככלי עזר ובקרה ניהולי, יתרונות וחסרונות.
רקע
הקניית הבנה בסיסית בכל הקשור לבניית תקציב והשימוש בו ככלי תכנון ופיקוח. בתום הסדנא, ידעו המשתתפים מהם הפרמטרים החשובים והנדרשים לבניית התקציב, איך בונים תקציב, כיצד עושים שימוש מושכל בתקציב ככלי עבודה ניהולי.
מטרות הסדנה
מנהלי מפעלים, מנהלי עסקים , מנהלי כספים, מנהלי ענפים, עובדים בכירים במחלקות הנהח"ש ובעליי עניין אחרים בתחום.
קהל יעד
· כללי מהו תקציב, למי נועד, התקציב והתוכנית העסקית – קשרי גומלין, האם יש הבדל בין עסקים גדולים וקטנים?, · כיצד בונים פרמטרים אותם יש לקחת בחשבון בעת בניית התקציב, שימוש בנתונים היסטוריים ידועים, התבססות על הערכות ואומדנים, התקציב הדינאמי ושינויים תקופתיים, עונתיות ומחזוריות, · התקציב ככלי תכנון ופיקוח מהו השימוש בתקציב, ניתוח סטיות (סטיות כמות וסטיות מחיר), משמעות ניתוח הסטיות, גורמים חריגים ובלתי-צפויים, בדיקת התקציב אל מול התוצאות בפועל: ניתוח לזמן קצר ולזמן ארוך. דוגמא להמחשה – עבודת צוות בכיתה (אופציה – אם הזמן, הקהל והמקום מאפשרים).