קטגוריה:
טכנולוגיה שיווק, מכירות ושירות מיומנויות ניהול
תחום
מועד הסדנה
הסדנה עוסקת בהנעה ובניהול תהליכי חדשנות בארגון. חדשנות מביאה טכנולוגיות וקווי מוצרים ושרותים חדשים לארגון, מאתרת אנשים בעלי יכולת להעלות רעיונות ולהוביל אותם למימוש תוך כדי הבנה בתרבות ארגונית ובדרך בה נבדק שוק באופן אמיתי. חדשנות קשורה גם ליכולת להשיג תקציבים, ולעמוד ברמה סבירה בתוכנית עבודה.
רקע
· היכולת להעלות רעיונות, להכיר בכך שהאופן בו אנו חושבים הוא תבניתי. הכלי המרכזי שיעזרו בו המשתתפים יהיה חשיבה המצאתית שיטתית והבנת היצירתיות. · מיקוד מוחות – היכולת להוביל שיחות ודיונים לתוצאה ממוקדת. זו גרסה מתקדמת של סיעור מוחות. · הבנת שוק וטכנולוגיה ברמה בסיסית. זיהוי השוק והטכנולוגיה של הארגון בו אנו פועלים. · יכולת לכוון תהליך ארגוני לתוצאות, השגת תקציבים, בניית סביבת פיתוח, ותאום ציפיות מול ההנהלה לגבי הסיכונים והסיכויים.
מטרות הסדנה
אנשי מו"פ, אנשי טכנולוגיה ומהנדסים, אנשי שיווק ומנהלים הנדרשים לחדשנות בארגון
קהל יעד
· האפשרות ללמוד "שיטה" לחשיבה המצאתית. · תבניות חשיבה ויצירתיות · עקרונות השיטה: * הגדרת האתגר. * גמישות חשיבה והתמודדות עם סתירה או קונפליקט מחשבתי * כלי חשיבה להתמודדות עם האילוצים (איחוד, הכפלה, חלוקה, הוספת ממד, החסרה, היפוך). · אימון בהעלאת גמישות החשיבה. · העלאת רעיונות ומוצרים חדשים. · מיקוד מוחות – גישה חדשנית לסיעות מוחות. · הבנת השוק והטכנולוגיה של הארגון שלי ברמה הבסיסית. · פנייה וקבלת עזרה ממוקדי ידע מחוץ לארגון. · הובלת תהליך החדשנות בארגון ותאום ציפיות בנושא חדשנות מול ההנהלה · התמודדות עם התנגדות בארגון לרעיונות חדשים, וקידום רעיונות בארגון.