בעלי תפקידים בארגון נדרשים לא אחת לחנוך עובדים וללוות אותם בתהליך ההטמעה. מיומנויות חניכה יעילות תוך שימוש בטכניקות וכלים מתחום מדעי ההתנהגות יביאו לתוצאות הרצויות מהדרכה זו.
רקע
1. הקניית כלים וטכניקות בחניכה 2. פיתוח מיומנויות אישיות של החונך
מטרות הסדנה
למנהלים ותיקים וחדשים המעוניינים לרכוש כלים ייחודיים ומתקדמים מעולם החניכה והאימון
קהל יעד
v תיאור תפקיד החונך, יצירת מוטיבציה וגאוות יחידה בקרב החונכים הנבחרים v הגדרת תפקיד החונך: ציפיות ודרישות הגורמים המעורבים בתהליך החניכה v מהי חונכות אפקטיבית? (חניכה כתהליך) v מאפייני חניכה תומכת – איך לעודד עובדים לפנות אלי, מה התדמית שאני משדר כחונך? וכיצד זה משפיע על פנייתם של העובדים אלי.. v פיתוח החונך – מקורות כוח ומודעות עצמית (SWOT אישי) v כלים להתמודדות עם קשיים שעולים בתהליך חניכה תומכת; ניהול זמן – איך לחנוך לצד עבודתו השוטפת של החונך, איך להתמודד עם עובדים שמבקשים לקבל חניכה קבועה, איך לגלות סבלנות מחד ולהעמיד גבולות מאידך ועוד... v טיפוסים שונים של אנשים ואיך לנהל שיחה עם כל טיפוס v תקשורת בינאישית אפקטיבית בתהליך החניכה - בהירות בהעברת המסר, פיתוח סבלנות, מיומנויות הקשבה, פתיחות, דיבור בגובה העיניים v אינטליגנציה רגשית ככלי לחניכה אפקטיבית – מודעות, ניהול רגשות ואמפתיה v התמודדות עם התנגדויות בתהליך חניכה בכלל ובתהליך הטמעת שיטות עבודה/מערכת מחשב חדשה בעובדים ותיקים בפרט; איך להגיב לעובד שמתלונן על המערכת החדשה, איך להתמודד עם סיטואציה שעובד מבקש עזרה והחונך לא מצליח לעזור לו ועוד... v טכניקות וכלים יישומיים בחניכה יעילה – כלי התשאול, ללמד עובדים איך להתמודד עם בעיות שוטפות כדי שלא יפתחו תלות בחונך v סגנונות שונים של חונכים – איתור סגנון אישי v כיצד לבחון אפקטיביות חניכה? v סימולציות ותרגול כלי החניכה שנלמדו