הצלחתם של כמעט כל הארגונים, מסדר גודל בינוני ומעלה, מבוסס על תפקוד סינרגי ומתואם של המקטעים הארגוניים השונים - פיתוח, ייצור, שיווק, תפעול ועוד. האתרים הרגישים, והקשים ביותר לניהול הינם, כמעט תמיד, נקודות הממשק שבין המקטעים הארגוניים השונים שהופכים ל"עקב אכילס" של הארגון כולו. באופן טבעי נוצרים בארגונים מגוון מצבי קונפליקט - מצבים בהם יש התנגשות בין שני כוחות, או יותר, הפועלים בכיוונים מנוגדים ותלויים זה בזה. קונפליקטים בין אישיים בארגון הם בלתי נמנעים. טיפול נכון ויצירתי יאפשר יצירת יחסי עבודה משופרים, חזקים ויציבים לאורך זמן.
רקע
מטרת הסדנה להקנות למשתתפים יכולת משופרת 1. לזהות מצבי קונפליקט מוקדם ככל האפשר 2. לאבחן את סוג הקונפליקט 3. לנטר את הגורמים הגלויים והסמויים שיצרו אותו 4. להוביל לפתרון יסודי וארוך טווח, תוך שילוב כל המעורבים בעניין
מטרות הסדנה
הסדנה מיועדת לבעלי תפקידים בארגון המתמודדים עם קונפליקטים פנים ארגוניים,
קהל יעד
מיפוי סביבת העבודה· מאפייני הממשקים בין הצירים ובין מקטעי הארגון · כוח עוצמה וסמכויות בארגון הגורם האנושי· צדדים, תפיסות, עמדות ואינטרסים. · אמון בין אישי – בנייה , שימור ותחזוקה. חשבונות בנק רגשי EBA מצבי קונפליקט· גורמים להיווצרות קונפליקטים · ניטור סוגי קונפליקטים בין ממשקים ומאפייניהם גישות יישומיות בניהול קונפליקטים· אסכולות ,דינמיקה והתייחסות למצבי קונפליקט · סגנונות אישיים בניהול קונפליקטים – העדפה לתפיסת win-win מיומנויות וכלים בניהול קונפליקטים· התנהגויות קריטיות בניהול קונפליקט · ניהול מצב נפשי - מצבי לחץ וכעסים - סיבות ובחירת תגובות · להבין ולהיות מובן · טכניקות וטיפים יישומיים בניהול קונפליקטים סיכום הסדנה· הובלה ל- action items מחייבים · מינוף הקונפליקט כמנוף לבניית יחסי עבודה ולקידומם