הדרכות למנהליםהדרכה ויעוץ בתחום העסקי,הטכנולוגי והלוגיסטי
חייגו עכשיו 03-9044077 שלוחה 112
יצירת קשר
האם SEO יעבוד בשבילך?
חברות העוסקות בנושא SEO, דואגות לעדכן אותנו בסיפורי הצלחה של לקוחותיהם שכבשו את מקום ראשון בגוגל. יש חברות שהפסידו כספים למרות שפעילות SEO שלהם הצליחה! זה נשמע כמו: "הניתוח הצליח, אבל החולה מת!". איך ניתן להצליח וגם להרוויח בפעילות SEO?

    

SEO (Search Engine Optimization) כחלק מפעילות שיווקית באינטרנט, נועד להציג גבוה ככל שניתן את תכני האתר בתוצאות של מנועי החיפוש בחיפוש אחר מילים/ביטויי מפתח.דבר ראשון, עליכם להבין מה זה SEO ומה זה לא! פעילות SEO חוקית, או כמו שנהוג לכנותה White Hat SEO או Ethical Seo, אינה כוללת טריקים שכוונתם להשפיע על הדירוג של האתר שלכם במנועי החיפוש כדי שהאתר שלם יהיה ראשון בגוגל במרמה. למשל, החבאת תכנים כך שהגולשים לא יראו ומנועי החיפוש כן יראו. מנועי החיפוש אינם אוהבים את הניסיונות להערים עליהם. כאשר הם מזהים ניסיון כזה, או כאשר מישהו מלשין עליכם (כן, לגוגל יש מלשינון), שאתם מנסים ל`סדר` אותם, האתר שלך יעלם מתוצאות החיפוש! אם ציפיתם לקבל התראה מגוגל, תשכחו מזה.
חברת BMW עשתה פעילות לא חוקית באתר שלה, ונענשה – לא היה ניתן למצוא את האתר שלה בתוצאות החיפוש. השמועה אומרת, שהחזרה לתוצאות החיפוש עלתה ל- BMW כ- 2 מיליון יורו!
כלל שני: הגדירו ציפיות, ורצוי בכתבכאשר אתם נמצאים במשא ומתן עם חברה המספקת שירותי SEO, הגדירו באופן ברור כיצד תמדדו הצלחה. הצלחה אינה בהכרח נוכחות במקום הראשון בחיפוש אחר הביטוי גידול חסה על אי בודד, כי אף אחד אינו מחפש ביטוי זה. עליכם לזכור שאינכם חייבים להיות במקום הראשון כדי שתגיע תנועה של גולשים לאתר שלכם (אם כי המקום הראשון יביא לכם יותר תנועה).
בחיפוש אחר הביטוי ספרים במנוע החיפוש גוגל, אתר www.read4free.co.il נמצא במקום השלישי בתוצאות החיפוש. מיקום זה מניב עשרות הפניות מידי יום.
הזהרו מחברות SEO המבטיחות לכם את המקום הראשון. יש מספר קטן של חברות SEO המוכנות להתנות את התשלום בהצלחה, כלומר תשלום עבור השגת יעדים שנקבעו מראש. גישה כזו בהחלט יכולה להיות מודל שימריץ את חברת ה-SEO שתשכרו להשיג את היעדים שנקבעו ואחד מהם הוא להיות ראשון בגוגל.
יכול להיות שתרגישו נוח כשתראו את האתר שלכם בדירוג גבוה, אבל שום דבר אינו מובטח, הדירוג ישתנה מפעם לפעם – בזאת אתם יכולים להיות בטוחים. שלוש סיבות עיקריות לכך שהדירוג אינו קבוע: מנועי החיפוש משנים מעת לעת את אופן קביעת הדירוג; אתרים חדשים ודפים חדשים נוספים מדי פעם; דפים קיימים מתעדכנים ומשנים את תוכנם.
כלל שלישי: דעו מה SEO (האופטימיזציה) יכולה לתת ומה היא לאפעילות SEO מתוכננת להביא יותר תנועה רלוונטית (בהמשך נקרא לה תנועה איכותית). מה זאת תנועה איכותית? תנועה מסוג זה פירושה שהאנשים שיגיעו לאתר שלכם כבר מעוניינים במוצר או בשירות שאתם מציעים. תנועה שאינה איכותית דומה לכך שתצאו לרחוב ותנסו לעניין את העוברים ושבים במוצר שלכם. למרות שיכול להיות לכם מוצר `מדליק` או שירות יעיל ואדיב, לא כולם מתעניינים בו. תנועה איכותית מורכבת מאנשים שבאופן פעיל מחפשים את המוצר ו/או השירות שאתם מציעים.
יש חברות SEO שפועלות באופן חוקי, מתוגמלות על פי ביצועים וגם גורמות לרצף של תנועה איכותית, ולמרות זאת הן מבזבזות את כספכם וזמנכם. אין זה אומר ש-SEO לא תפעל לעולם באתר שלכם, אבל זה אומר שאתם צריכים להיות זהירים מאוד בבחירת החברה לביצוע המשימה, ולקחת עוד גורם בחשבון – יחס המרה.
כלל רביעי: יחס המרה כמדד הצלחהיחס המרה או Conversion Rate הוא היחס בין מספר הפניות/מכירות שבאתר ביחס למספר המבקרים באתר באותה תקופה.
אם ביום מסוים הגיעו לאתר שלך 100 גולשים ובוצעו שתי עסקאות בלבד, יחס ההמרה שלך הוא 2% (2 מתוך 100). בסופו של דבר אתה רוצה תזרים הכנסות ולא ביקורי גולשים בלבד. הכנסות באות ממכירות. יותר מבקרים או יותר דפים נצפים אינן מדד בלעדי להצלחה. לכן, אחד ממדדי ההצלחה צריך להיות מכירות, הפניות או כל מדד עסקי אחר שאתה מודד.
סיכוםלתנועה שאינה מתורגמת למכירות או הפניות, אין ערך רב והיא עלולה לייצור בזבוז משאבים. אל תשכחו זאת בעת הגדרת מדדי הצלחה בפעילות SEO. יכול להיות שהמחשבה הראשונית על התחלת פעילות SEO הייתה להיות ראשון בגוגל – וזה בסדר, אבל מהר מאוד צריך לעבור לשפר את יחס ההמרה כי שם טמון הכסף.

זהר עמיהוד: יועץ עסקי לנושאי שיווק באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. מרצה במרכזי הדרכה בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט, מחבר ספרי מחשבים רבי-מכר למפתחי אתרים באינטרנט, ושותף בכתיבתם ועריכתם של עשרות ספרים אחרים בנושאי מחשבים. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה".
www.seoreport.co.il
* במאמר זה יש האנשה של מנועי החיפוש
© כל הזכויות שמורות לזהר עמיהוד

 |  ראשי |  אודות  |  הדרכה  |  ייעוץ ושירותים  |  English  |  יצירת קשר  |  טכנולוגיה  |  שיווק, מכירות ושירות  |  רכש, לוגיסטיקה, תפעול  |  חיפוש מידע באינטרנט  |  מיומנויות ניהול  |  ניהול פיננסי  |  היבטים משפטיים  |  ניהול עסקים בינלאומיים  |  קישורים  |  Privacy  |  מפת אתר  |  הוספה למועדפים  | 
A2B-הדרכה וייעוץ בתחום העסקי, הטכנולוגי והלוגיסטי- www.a2business.co.il © כל הזכויות שמורות
A2B כתובת: המועצה האזורית דרום השרון , ת.ד 347 נווה ירק טלפון: 03-9044077 שלוחה 112 פקס: 03-9044233
  בניית אתרים לעסקים   אינטרדיל