בסדנה זו יוצג תהליך ניהול המלאי כחלק מתוך ניהול שרשרת האספקה. יוצגו שיטות לאופטימיזציה בניהול המלאי המתחשבות בפרמטרים המרכזיים של ביקושים, זמני אספקה, מלאי ביטחון, נקודת הזמנה, אי וודאות ורמת שירות נדרשת. כמו כן יוצגו ניתוחי רגישות להחלטות קניינים לגבי כמויות רכש והשפעתם על מדיניות המלאי וניתוחי מלאי מתוך דוחות החברה. בשנים האחרונות, עם התפתחותן של תיאוריות מתקדמות בניהול שרשרת האספקה ומערכות תומכות החלטה, מתחדדת השאלה מה נכון לארגון, האם לרכוש למלאי או עפ"י צרכים מזוהים ללא יתירות או במקרה הטוב יתירות מינימאלית. הסדנה באה לעשות הבחנה בין שתי האפשרויות, ובמקרים בהם הארגון מחליט לרכוש למלאי, מספקת הסדנה את הכלים כיצד לעשות זאת בצורה מיטבית על מנת למזער את העלויות לארגון.