ישיבה הינה כלי מרכזי בתקשורת הארגונית ומשמשת לתיאום, איסוף והעברת מידע, מוקד לקבלת החלטות וגורם מגבש קבוצתי ועל כן, נודעת לה חשיבות מרובה. עם זאת, ישיבות ודיונים גם ידועים כבזבזני זמן ארגוניים כבדים במיוחד, אם לא יגיעו בהן למיצוי הדיון, ל- Action items ולהחלטות. מכיוון שבניהול ישיבה נצרכים לכלים מקצועיים וטכניקות מיוחדות, קורה לא אחת, שניהול הישיבה חוטא בגלישות, מהווה בהתארכו גזלן זמן ואף לא מגיע תמיד ל"שורה תחתונה".
רקע
· הפיכת ישיבה לכלי יעיל וחוסך זמן. · הכרת כלים וטכניקות להובלה תכליתית, אפקטיבית וממצה של הישיבה.
מטרות הסדנה
מנהלים וראשי צוותים.
קהל יעד
· "סוף ישיבה בתכנון תחילה": תכנון נכון של מטרות, נושאים, מוזמנים וזמן לישיבה. · תקלות האופייניות בדיונים, והגורמים המשפיעים על הצלחתן. · דרכים ליצור מוכנות מוקדמת לישיבה, בקרב משתתפיה. · הזמן והבלת"ם: טיפים לניהול מתאים של הזמן בישיבות, לניצולו המירבי ודרכי התמודדות מול מצבים בלתי מתוכננים המתרחשים במהלך ישיבות. · ה-GPS של המוביל: כלים וטכניקות מתקדמות לניווט ולניהול יעיל של דיונים. · מה צריך לעשות מוביל הישיבה בכל אחד משלביה (פתיחה, גוף הישיבה, סיכום) · כלים להתמודדות עם הפרעות (איחורים, שיחות צד, כניסות ויציאות, שיחות ו-sms בניידים, חוסר תרבות דיבור) במהלך הישיבה. · טכניקות לטיפול בהתנגדויות ובמצבים "טעונים" במהלך ישיבות. · טכניקות להתנהלות אסרטיבית למיצוי הדיון ולהכוונת המשתתפים. · דרכים לצאת ממבוי סתום במהלך דיונים. · ניהול זמן אפקטיבי כמוביל, והכרת טכניקות ניהוג קצרות בזמן, להובלת ישיבות. · דרכים לקדם קבלת החלטות, סגירה וסיכום מוסכם של הישיבה. · פענוח שפת גוף וקול של המשתתפים ושימוש אפקטיבי בשפות אלה, כמוביל. · איך לנווט כמזומן לישיבה את התקדמותה ואת ניהול הזמן בה. · "לא לפהק": הובלה יצירתית של ישיבות קבועות (ישיבות צוות, למשל). · סיכום ותיעוד הישיבה: מה צריך ומה מיותר. · מישיבה ליישום בשטח: כלים למעקב אחר היישום והביצוע של החלטות הישיבה בשטח.