הצורך לשכנע נמצא בליבת העשייה העסקית והארגונית. שכנוע במשמעות של גיוס להסכמה ולפעולה עולה בהקשר של תהליכי קבלת החלטות, מכירות, רכש, סגירת עסקאות, ניהול מו"מ, יישוב קונפליקטים בין ספקים ולקוחות בתוך הארגון ומחוץ לו. תהליכי שכנוע מתרחשים בעת פרזנטציה, בחדר הדיונים, בפגישות פורמאליות ובלתי פורמאליות, בין יחידים ובקבוצה ובמגוון ערוצי התקשורת הקיימים.
שכנוע הינו למעשה היכולת לחולל שינוי בכיוון הרצוי לנו. אנו רוצים להצליח ושואלים את עצמנו שאלות כגון: מי יהיה המשכנע האידיאלי?, מתי ובאיזה ערוץ להעביר את המסר? מה לומר, מהן התנגדויות אפשריות וכיצד לנטרל אותן? ועוד.
ניתן לשפר את יכולת השכנוע. הכרת הפרמטרים המרכיבים את תהליך השכנוע, גורמים מסייעים ומעכבים מסייעת בתכנון המסר ומחדדת את רגישותנו למתרחש בזמן אמת.
רקע
בתום הסדנה יכירו המשתתפים כלים לתכנון מסר השכנוע ולביצועו. המשתתפים יבינו מה מקשה על מלאכת השכנוע, מניין נובעות ההתנגדויות וכיצד אפשר לסלקן. המשתתפים ילמדו להקשיב ולקרוא רמזים בשפת הגוף. כמו כן נתרגל העברת מסרים במגוון הקשרים: פרזנטציה, פגישה ומסר כתוב.
מטרות הסדנה
אנשי שיווק ומכירות, מנהלי פרויקטים, מנהלי קבלני משנה, אנשי רכש וקניינים, מנהלי לוגיסטיקה, נותני ומקבלי שירות פנים וחוץ ארגוני, מנהלים בכל הדרגים.
קהל יעד
1. מודל התקשורת
• משקל ה"משכנע" בתהליך השכנוע
• ניתוח צרכים ומאפיינים של קהל היעד – אישיות, תפיסה, עניין, מעורבות וצורך, יחיד או קבוצה, חסמים בתהליך השכנוע
2. אסטרטגית התקשורת – מטרה, מי, למי, מתי, היכן, מה, איך, באיזה ערוץ
3. תכני המסר: טיעוני שכנוע, יצירת הסכמה, שינוי התנהגות
4. אבחון וטיפול בהתנגדויות
5. טקטיקות מבנה בהעברת מסרים בעל פה ובכתב
6. סגנון העברת המסר
7. שפת הגוף של המוסר והקולט