השוק הסיני מהווה מקור משיכה מרתק עבור אנשי העסקים במערב זה מאות שנים. ההתפתחות התעשייתית במערב חייבה מקורות חדשים לחומרי גלם עבור הייצור המתמשך. אלה נמצאו במזרח ויובאו לענפי התעשייה השונים במערב. ההתפתחות נמשכה כאשר כושר הייצור של התעשייה המערבית עלה על הביקוש. בשלב זה, יוצאו המוצרים אל אותם אזורים במזרח מהם הגיעו חומרי הגלם מלכתחילה. למעשה, זוהי תמצית המשמעות של הקולוניאליזם.
במאה ה-20 חלה התפתחות נוספת בקולוניאליזם המסורתי: כעת, מנצלים ארגונים תעשייתיים את המזרח כמקור לעבודה זולה.
מדינות המזרח, במיוחד סין, מוצאות את עצמן בפני דילמה: הן מעונינות לספק עבודה למספר גדול ככל האפשר של אנשים. עם זאת, השכר הנמוך מונע עליה משמעותית ברמת החיים ומנציח מצוקה.
ארגונים המבקשים לפעול בסין חייבים להתחשב בדילמה זו בעת ניהול מו"מ וניהול עסקים. בצד התגובה העוינת לקולוניאליזם המודרני, יש להתחשב בעובדה שלסינים יש תרבות עתיקה ושורשית בת אלפי שנים. הם גאים במערכת הערכית שלהם ונוטים לראות באנשי המערב ברברים. הסינים מעריכים את היכולת הטכנית המרשימה של הברברים וחסרי התרבות המערביים. עם זאת, תרבותם וערכיהם של המערביים מוטלים בספק, במקרה הטוב. במקרה הגרוע, יש נטייה ברורה לזלזל בערכי המערב ובתרבותו.
המסקנה המתבקשת היא שאנשי עסקים מערביים חייבים לנקוט משנה זהירות ביחסיהם עם הסינים.
רקע
להביא בפני המשתתפים/ות יסודות ומאפיינים מרכזיים של התרבות הסינית ולחשוף את המשתתפים/ות להתנהגויות של שותפים סינים, אשר דרך התנהלותם העסקית שונה בשל פערים תרבותיים.
מטרות הסדנה
הסדנה מיועדת למנהלים אשר במסגרת עבודתם נדרשים לעבוד מול גורמים שונים בסין.
קהל יעד
• תרבות וחברה בסין
• יחסי מערב-סין
• ניהול מו"מ עם סינים
• תרגול
• הפקת לקחים, מסקנות והמלצות