מאז ומתמיד היוותה הודו כר משיכה ומקור לחלומות של התעשרות מהירה למנהיגים פוליטיים בהיסטוריה ולאנשי העסקים של המערב. המחשבה על שוק צרכנים בהיקף של מיליארד איש מדרבנת אותם לפנות להודו בתקווה לגרוף רווחי עתק. בתחילת ההתפתחות של המסחר עם הודו, פעלו אנשי העסקים בחסות מדינותיהם (בעיקר בריטניה) ודרכי הפעולה היו כוחניות ולעתים, אלימות. למעשה, זו ההתפתחות של הקולוניאליזם והאימפריאליזם המערביים. עם זאת, נאבקה הודו על עצמאותה והצליחה. הקולוניאליזם המערבי פנה לאפיקים אחרים. כיום, מתבטא הקולוניאליזם המודרני בהעברת קווי ייצור להודו בעיקר בשל כוח העבודה הזול משמעותית בהשוואה למערב. עם זאת, יש להתחשב בתרבות ההודית הייחודית ובמערכת ערכית שונה מזו של המערב. מכאן, מצביע הניסיון המצטבר של המערב על הצורך להבין את הקודים הערכיים ואת התקשורת עם ההודים. במקביל, מומלץ להסתייע בעובדים מקומיים המבינים את אוכלוסיית הצרכנים והמסוגלים לפעול בקרבה באופן מועיל.
רקע
• להביא בפני המשתתפים את ההיבטים החברתיים והתרבותיים המאפיינים את הודו
• לדון בתכונות ובמאפיינים של עבודה וניהול מו"מ עם אנשי עסקים מקומיים
• לחשוף את המשתתפים לבעיות הכרוכות בעבודה עם צוות הודי
• להציע דרכי פעולה תכליתיות ומעשיות לניהול מו"מ ועסקים בהודו
מטרות הסדנה
הסדנה מיועדת למנהלים אשר במסגרת עבודתם נדרשים לעבוד מול גורמים שונים בהודו.
קהל יעד
מאפיינים תרבותיים וחברתיים של הודו
• הגדרות
• התרבות ההודית והתייחסותה למערב
• תרגיל התנסות
ניהול
• עקרונות כלליים של ניהול בהודו
• המערכת הכלכלית והעסקית בהודו