אנשי עסקים רבים להוטים לנהל עסקים עם ארגונים וחברות ביפן. אחת הטעויות הנפוצות שלהם היא המחשבה שעסקים הם הנושא הדומיננטי ולכן יש להם שפה אוניברסלית משותפת עם אנשי עסקים ביפן. כלומר, שני הצדדים מעונינים בעסקה רווחית עבורם ולכן, יש טעם לנהל מו"מ ענייני לתועלתם של שני הצדדים. טעות זו מובילה אותם למשגים חמורים שתוצאותיהם , לעתים קרובות, הן שליליות. עבור אנשי העסקים המערביים, כמובן.
רקע
להביא בפני המשתתפים את מכלול הבעיות התרבותיות, הערכיות והחברתיות הכרוכות בעבודה עם אנשי עסקים יפניים והמשפיעות ישירות על ניהול עסקים ביפן. אחד הנושאים המרכזיים הוא לבחון את אופני ניהול המו"מ עם יפנים כדי לזהות את הסגנונות וכדי לסייע בידי מנהלים מערביים להתמודד טוב יותר עם עמיתיהם היפנים.
מטרות הסדנה
הסדנה מיועדת למנהלים אשר במסגרת עבודתם נדרשים לעבוד מול גורמים שונים ביפן.
קהל יעד
- יסודות ערכיים ותרבותיים בחברה היפנית
• ערכים ומושגים בסיסיים
• נורמות ועמדות
• תפיסת הזר בתרבות היפנית
- יפן והמערב מנקודת ראות של התפתחות היסטורית
• נקודת המוצא אינה דיון היסטורי אקדמי אלא התמקדות על יחסי יפן עם העולם המערבי במאה וחמישים השנה האחרונות ועל ניתוח אירועים ייחודיים המשפיעים על עסקים כיום.
- ניהול מו"מ עם יפנים
• עקרונות ניהול מו"מ
• התמודדות עם "תרגילים" יפנים
• סיכום מו"מ
• חתימת חוזים
• הגנה על פטנטים