תכן (Design) של מוצר חדש, העונה באופן כלכלי על צורכי הלקוח והשוק, היווה תמיד את גולת הכותרת של עבודת המהנדס. הדבר מודגש ביתר שאת בתעשיית ה- High-tech המודרנית אשר נלחמת להצליח בשוק תחרותי – כלל עולמי, במוצרים הדורשים מקצוענות רב תחומית וגישה מערכתית. במונח "מוצר" – הכוונה למוצר מורכב או למערכת מסובכת שפיתוחם דורש מעורבות של בעלי מקצוע הנדסי מתחומים רבים ושונים.
הביצועים והעלות של מוצר חדש ומערכת חדשה, ולכן גם סיכויי הצלחתם בשוק, נקבעים בתכן הקונספטואלי. שלב זה מתבצע מוקדם מאוד בתהליך הפיתוח, בתנאי לחץ, ובדרך כלל עומד לרשותו זמן קצר. בשלב חשוב זה נקבעת מרבית עלות מחזור החיים של המוצר ולא ניתן לצמצם עלות זו מאוחר יותר.
לפיתוח יעיל של מוצר/מערכת חדשים, פותחה שיטה מסודרת לתכן הנדסי, המותאמת למנטאליות הישראלית. שימוש בשיטה מאפשר לצוות פיתוח לפתח מוצר חדיש, יצירתי, תחרותי וכלכלי. גם הניהול, היוזמה וכושר ההחלטה של מנהלים משתפרים משמעותית לאחר חשיפה לשיטה הנ"ל. מפעלים מובילים כבר אימצו את השיטה בהצלחה משמעותית.
ביום העיון תוצג ותודגם המתודולוגיה לתכן קונספטואלי של מוצר חדש והמשתתפים יתנסו בתכן מוצר חדש תוך שימוש בחלקים ממנה.
רקע
• לשפר את היכולת ליזום ולהגדיר צורך אמיתי חדש למוצר (הצורך הוא אבי ההמצאה...)
• להכיר שיטות וכלים לתכן הקונספט של מוצר חדש, איכותי ובר תחרות ולהתנסות בחלק מהם
• לזהות את העיקר, בכל הנוגע לפיתוח מוצר חדש ולטפל בו
מטרות הסדנה
מנכ"לים ומנהלי פיתוח של תעשיות High – Tech ואחרות, מנהלי פרויקטי מו"פ, מהנדסי מערכת,
מהנדסים ראשיים, מנהלי חברות Start – Up, מהנדסי פיתוח ותכן הנדסי.
קהל יעד
• פתיחה, הגדרת צורך חדש, מבוא לשיטת ICDM לתכן קונספטואלי, הגדרת המוצר החדש כולל הכרות עם QFD
• ניתוח פונקציונאלי, יצירת רעיונות, סינתזה ומיזוג קונספטים, בחירה בין החלופות
• תכן מוצר חדש בצוות, בהנחיית המרצה
• תכן חלופות, כלים לניתוח ולשיפור הקונספטים, יישום ICDM מהלכה למעשה