התפקידים המסורתיים של המנהל מתמקדים בתכנון, ארגון, הנעה ומנהיגות, בקרה ופיקוח. תפקידים אלו תואמים את סביבת העסקים בה פעלו ארגונים עד סוף המאה ה-20 .
סביבת הארגון הנוכחית פועלת בצורה דינאמית ביותר והארגון העסקי עומד בפני אילוצים חדשים המשפיעים על התנהגותו ולמעשה, על הישרדותו.
בתנאים חדשים אלו, השאלה המהותית העומדת בפני מנהל אינה מהם תפקידיו אלא כיצד הוא ממלא אותם לאור הסביבה התחרותית בה פועל ארגונו. בסופו של דבר, הנושא המרכזי והחשוב ביותר בעבודת המנהל הוא קבלת החלטות.
עם זאת, אחת הבעיות המוכרות בה נתקלים מנהלים בשטח היא הנטייה לקבל החלטות דומות או זהות להחלטות שהתקבלו בעבר. סדנה זו דנה לא רק בקבלת החלטות אלא אף בתהליך היצירתי בתחום זה.
רקע
• להביא בפני המשתתפים גישות שונות של קבלת החלטות
• לדון בנושא היצירתיות תוך התמקדות בקבלת החלטות
• לאפשר למשתתפים להתנסות ביצירתיות בקבלת החלטות
• לדון בנושא שיפור הזיכרון להציע טכניקות שונות לשם כך
מטרות הסדנה
כלל המנהלים בארגון.
קהל יעד
קבלת החלטות
• קבלת החלטות אינטואיטיבית בהשוואה לרציונלית
• התפקידים המשתנים של המנהל בעידן המודרני
אסטרטגיה
• מהי אסטרטגיה ומהו ניהול אסטרטגי
• משימת הארגון, מטרות ויעדים
תהליך קבלת החלטות
• הגדרת הבעיה וניתוחה
• הצעת חלופות
• ניתוח חלופות והשוואה ביניהן
• מהי החלופה הרצויה לארגון
• הערכה
יצירתיות בקבלת החלטות
• מהי יצירתיות?
• הקשר בין גילוי, המצאה וחידוש
• טכניקות אישיות לשיפור היצירתיות
• טכניקות קבוצתיות לשיפור היצירתיות
• שיפור הזיכרון ככלי בתהליך היצירתיות