כל מנהל בחברה כיום רוצה לדעת לבחון ולהבין את התנהלותה העסקית של החברה. נושא התמחיר- "החשבונאות הניהולית", מאפשר לו לבחון מבפנים, כחלק מהמערכת, את מבנה וגובה העלויות התפעוליות מחד, ואת הדרך הנכונה לקביעת המחיר למוצרים ושירותים, מאידך. התמחיר, בניגוד ל"חשבונאות הפיננסית", אינו מסמך ל"הצגת" מצב החברה לגורמים חיצוניים, אלא הינו כלי ניהולי "כמותי" ואמיתי לצרכים השוטפים של בעלי ומנהלי החברה.
רקע
• לפתח כלים כלכליים כמותיים לסיווג העלויות וקביעת בסיסי העמסת ההוצאות העקיפות על ההוצאות הישירות. • התוצר: ניתוח אמיתי של העלות הכוללת לשעת עבודה או לייצור מוצר אשר יאפשר קביעה נכונה של מחיר המוצר/ שירות לצרכן.
מטרות הסדנה
בעלי תפקידי ניהול בחברה, שתחום עיסוקם והצורך בקבלת החלטות כלכליות מחייבים היכרות והבנה של מבנה התמחור בחברה.
קהל יעד
• מיון העלויות השונות בפעילות הפירמה. • נקודת האיזון התפעולית ככלי ניהולי לקבלת החלטות. • בסיסים שונים להקצאת/ העמסת עלויות עקיפות. • שיטות עיקריות של תמחיר: תרומה – ספיגה, תהליך – הזמנה, A.B.C • תמחור הפעילות הפנימית בתוך המפעל (פעילות בין מחלקות שונות וכו`) • מגוון רחב של דוגמאות, אירועים ופתרונות.