קטגוריה:
שיווק, מכירות ושירות רכש, לוגיסטיקה, תפעול ניהול עסקים בינלאומיים
תחום
מועד הסדנה
ההבדלים התרבותיים בין ישראל לאסיה, על מגוון תרבויותיה, הינם משמעותיים. התנהלות עסקית בעלת מאפיינים ישראליים שאינם מותאמים לסביבה האסיאתית עלולה שלא למצות את הפוטנציאל העסקי, ואולי אף לאיים על הצלחת הפעילות.
על מנת לעבוד בצורה אפקטיבית בשווקי אסיה השונים, רצוי להכיר את התרבות העסקית באזור זה, להבין את "כללי המשחק" ולמקסם בכך את הפעילות העסקית.
רקע
-היכרות עם מספר תרבויות אסיאתיות מרכזיות: סין, יפן, קוריאה
-הקניית מספר כלים ומיומנויות ניהוליות לעובד מול שווקים אלו
מטרות הסדנה
מנהלים, אנשי שיווק,מנהלי יבוא/יצוא, מנהלי רכש ואנשי טכנולוגיה מחברות המעורבות בפעילות עסקית בינלאומית.
קהל יעד
-העלאת המודעות לשוני בין תרבויות- פתיחה קצרה
-רקע ונתונים – אסיה*: היסטוריה, כלכלה, תפישות עולם מרכזיות...
-התמקדות בתרבות הישראלית - אסיאתית על ציר מימדי התרבות:
-סגנון תקשורת
-היררכיה
-יחס לזמן ולמטלה
-ועוד...
-תרגום הידע הבין-תרבותי אסיה-ישראל למספר כלים לכל מנהל ועובד:
-בניית קשר עסקי
-כיצד לבנות אמון
-כיצד לשאול שאלות כדי לקבל תשובות
-כיצד להבין "לא"
-בניית תהליכי עבודה משותפים ועוד...
Case studies מעולם העסקים האסיאתי
-"עשה" ו- "אל תעשה": טיפים להתנהגות, אוכל, לבוש, נושאי שיחה...
שיטת הלמידה:
שילוב ידע תאורטי עדכני ודוגמאות מהשטח.