מנהל המוצר הנו הציר שסביבו נע הארגון ומלווה את המוצר משלבי הגיית הרעיון ועד ליציאתו משימוש או כפי שזה מוגדר "מעריסה לקבר". מנהל המוצר הוא המחבר את השוק עם החברה. מנהל המוצר הוא המחבר את כל אגפי החברה, פיתוח, הנדסה, ייצור, כספים ומכירות, סביב המוצר. מנהל המוצר משפיע על כיווני ההתפתחות של המוצר של הטכנולוגיה ובהמשך לכך של החברה ובכך משפיע על עתידה. מנהל המוצר משלב חיבור בין טכנולוגיה ועסקים. מכאן חשיבותו של מנהל המוצר בחברה וככל שיעשה זאת בצורה יעילה ומקצועית יותר, כך ייטב לחברה ולתוצאותיה העסקיות.
רקע
•להכיר למשתתפים את המיקום, האחריות והתפקיד של מנהל המוצר. •להכיר למשתתפים את התחומים, הנושאים והכלים בעבודתו של מנהל המוצר. •לתרגל את המשתתפים בהתמודדות עם בעיות, פתרונות ויישומם בנושאי ניהול המוצרים בחברה כפי שמשתקפים במציאות היום יום בחברות מסחריות ובתעשיה. •להכיר למשתתפים את השיקולים והדילמות הבאים לידי ביטוי במציאות בתעשיה, בעת קבלת החלטות בנושאי הסדנה, כחלק מיישום השיטות לניהול המוצר.
מטרות הסדנה
הסדנה מיועדת לאנשי שיווק, מכירות ומנהלים המתממשקים איתם, אשר מעוניינים להרחיב את בסיס הידע שלהם בתחום, להתמקצע ולמקד את האופן שבו הם מנהלים את חיי המוצר בחברה שלהם ולמעוניינים להרחיב את סל הכלים ולמקד את עבודת השיווק בחברה.
קהל יעד
· תפקידיו ומיקומו של מנהל המוצר בארגון. · מהלך חיי המוצר. · מיפוי השוק והמתחרים. · מפת הדרכים למוצר. · כלים בשימוש מנהל מוצר. האופיון, בית האיכות, "בארות הרווח", חדשנות ערך, תקנים ועוד. · מיצוב, תמחור והמחרה, המסר השיווקי, ערוצי ההפצה. · ניהול הנושאים, שיפור תהליכים וסוגיות בתחום הפיתוח, המכירות והתפעול בהיבט ניהול המוצר. בסדנה ישולב תרגול מעשי של הנושאים תוך שימוש בכלים הנלמדים.