טעויות תפעול במקום העבודה נגרמות בעיקר מ 3 גורמים:
• מנהל הארגון, או המקטע הארגוני, לא מצליח להעביר לאנשיו בבירור את יעדי הארגון ו/או לרתום את העובדים לצורך מימושם.
• צוותים או פרטים בצוות לא מצליחים להבין מה בעצם נדרש מהם בפועל על מנת להגיע לאותם יעדים.
• אנשים שונים מתרגמים יעדים לפעילות בדרכים שונות ובפירושים סובייקטיביים לחלוטין.
המפתח לשלושה גורמים אלו טמון למעשה בתקשורת בין אישית אפקטיבית.
על מנת להפיק את הסינרגיה המרבית מעבודת צוות בארגון, ישנה חשיבות רבה לשני מרכיבים תפקודיים :
• ניטור ( MONITORING )
• משוב ( FEEDBACK )
מרכיבים אלה מושגים למעשה בעיקר באמצעות תקשורת בין אישית.
לתקשורת בין אישית בארגון ישנן שתי מטרות עיקריות :
לטווח הקצר: השגת יעד אופרטיבי – העברת מסרים בין העובדים שתכליתם הנעה לפעילות ו/או למחויבות באמצעות שכנוע.
לטווח הארוך: טיפוח מוטיבציה, שימור יחסי עבודה תקינים – מניעה וטיפול בקונפליקטים בין אישיים.
רקע
להקנות למשתתפים מיומנויות תקשורת בין אישית ייעודית.
להטמיע במשתתפים גישה לתקשורת בין אישית אפקטיבית ובונה.
ללמד את המרכיבים בהעברת מסרים בין אישיים:
• תוכן ומידע
• מיומנויות הקשבה פעילה
• קוליות (TONALITY ) ורטוריקה
• שפת גוף – הן בהעברת מסר והן בקריאת איתותי הזולת.
מטרות הסדנה
סדנה אינטראקטיבית זו מיועדת למנהלים, אנשי פיתוח, מנהלי תפעול, אנשי הנדסה ואו"ש.
קהל יעד
• הרמות ביחסים בין אישיים במקום העבודה – רבדים גלויים וחבויים, מודל הקרחון
• פירוק יעדים ערטילאיים להתנהלות יומיומית
• בקרה בסביבה שקופה
• מיומנויות הקשבה פעילה
• מיומנויות N.L.P., מודל "ארש"ת" אזורי נוחות
• גישור על פני תפיסות
• הרובד הראשוני- תחומים לקביעת מדיניות, ערכים ארגוניים וצוותיים, המקור לאסרטיביות בתקשורת וביחסי עבודה
• פירוק עמדות לאינטרסים
• הרמה הסאב טקסטואלית בתקשורת : טכניקת " S.O.F.T.E.N ", שפת גוף הציר הקינסי והציר הפרוקסימלי, קוליות (TONALITY), רטוריקה, מודל 12 המילים
• הרמה המילולית: סגנונות תקשורת, התנהגויות תקשורת
• 14 מרכיבים קריטיים בתקשורת בין אישית
• 6 הצעדים בהנעה לפעולה