לכל אורך תהליך הייצור מקליטת מוצר חדש בייצור ועד להפיכתו למוצר המוגמר, נמצאים אנשים בעלי תפקידים ניהוליים: מנהלי קווי ייצור, מנהלי צוותים, מנהלי משמרות וכו`. אנשים אלה התחילו לרוב את דרכם כבעלי מקצוע מן השורה. קידומם לתפקיד הניהולי התבסס בעיקרו על ידע בתעשייה הספציפית, כישורים מקצועיים ומיומנויות טכניות ברמה גבוהה. לעיתים קרובות מסתבר כי לא די ביכולות מקצועיות גבוהות על מנת להוביל קבוצת אנשים. ניהול הוא מקצוע לכל דבר ועניין. זהו תפקיד חדש בעל מגוון אתגרים ניהוליים, המצריכים צורת חשיבה שונה לחלוטין מ"חשיבת ייצור".
רקע
· להטמיע במשתתפים גישה ניהולית/מנהיגותית באמצעות שינוי הגדרת תפקיד ותפישתו · לתרגם את תפקיד המנהל ממובן role למובן job · למקד את המושג "אחריות" ממובן responsibility למובן – accountability · להקנות למשתתפים הבנה בסיסית בניהול אנשים - הבנת האינטראקציה בצוות וגורמי הנעה אישיים וצוותיים · לאפיין סגנון ניהול אישי ולהכיר את היתרונות והמגרעות המאפיינים אותו · למקד את המשתתפים בכישורי מנהיגות, קונקרטית לצרכים על קוו הייצור · ללמד את המשתתפים מיומנויות ניהול רלוונטיות להנעת עובדים בזמן נתון · לספק למשתתפים כלים יישומיים להפעלת עובדים בצורה אפקטיבית · לתרגל את המשתתפים במיומנויות תקשורת רלוונטיות לעבודתם · לאמן את המשתתפים בשימוש בכלים ובמיומנויות שנרכשו
מטרות הסדנה
מנהלי קווי ייצור, מנהלי צוותים, מנהלי משמרות וכו`
קהל יעד
לקיחת אחריות -Responsibility לעומת Accountability 1. הבנת המונח "אחריות" 2. מעגלי מיקוד (פנימי וחיצוני) פורמאליים ואמיתיים. 3. פרואקטיביות בניהול 4 כישורי הובלה בניהול וביטויים המעשי בעבודה 1. כיוון ומיקוד. 2. משמעות מעשית. 3. אמינות והעצמה. 4. דוגמה אישית. תפיסת תפקיד המנהל 1. תיאום ציפיות מהתפקיד 2. מקורות כוח והשפעה 3. גיבוש תפיסת התפקיד 4. הציפיות של בעלי עניין שונים עקרונות הניהול האופרנטי עקרונות בניהול אנשים על בסיס: ניטור ומשוב ניהול על פי יעדים 1. עקרונות בהצבת יעדים, אישיים ולצוות. 2. אבחנה בין יעדים חשובים ויעדי על ותיעדוף מושכל 3. תרגום יעדים לפעילויות מעשיות. 4. אמצעי מדידה וניטור של התקדמות ליעדי הצוות והפרט 5. דילמות, אתגרים וקשיים בהצבת יעדים תקשורת בין אישית מנהל-עובד 1. יסודות בתקשורת בין אישית ייעודית מבוססת אמון. 2. דינמיקה בתהליכי תקשורת. 3. יסודות באומנות ההשפעה ומיומנויות שכנוע. 4. העמקה באלמנטים של ניטור ומשוב שנלמדו קודם: חשיבות המשוב, עיתוי משוב, מקורות מידע, סיכום שיחת משוב. הנעה העצמה ומוטיבציה 1. גורמי מוטיבציה וחשיבות צורכי עובדים. 2. יסודות בהנעת עובדים 3. גישת win-win בהנעת עובד.