דו"ח הוא אפיק תקשורת דרכו הכותב מבקש להעביר מידע לקורא. בתקופתנו, בעיקר בחברות המושתתות על עבודת צוות ופרוייקטים בין תחומיים, הדו"ח משמש אפיק תקשורת עיקרי.
בניגוד לתקשורת דו סטרית [כגון שיחה] בה יכולות להישאל שאלות הבהרה, הרי הדו"ח הוא - ברוב המקרים - חד סטרי, ולכן הוא חייב, יותר מכל ערוץ אחר, להיות מובן וחד משמעי. למרות חשיבות המידע שהם מכילים, נוטה חלק מהדוחות להיות סתום או רב משמעי.
טכניקה פשוטה בעריכת דוחות, ואחידה לכל סוגי הדוחות, תתרום להצלחת המסר יותר מכל גורם אחר. הסדנה תקנה טכניקה זו.
רקע
המשתתפים ירכשו מיומנות טובה לעריכת דוחות, כך שהידע שנצבר בארגון יתועד בצורה טובה ויעילה.
מטרות הסדנה
מהנדסים, טכנאים, מנהלים, וכל מי שאמור לכתוב דו"חות בחברה.
קהל יעד
סוגי תקשורת.
מטרות דו"ח, אוכלוסיית היעד, מבנה עקרוני של דו"ח.
פורמט:
• דף שער: מטרתו. איזה מידע צריך לכלול.
• תקציר: מטרתו, מיקומו בדו"ח, מה מכיל, מתי נכתב, השוואה ל "תקציר מנהלים".
• תוכן עניינים: מה מכיל, האם נדרש לכל דו"ח.
• מבוא: מטרתו, תכולתו.
• פרקי הדו"ח: עריכה, כללי מספור.
• מסקנות והמלצות: ההבדלים ביניהם, הקשר ביניהם, הצורך בהפרדה.
• האם יש צורך בפרק "סיכום" בדו"ח?
• מקורות וביבליוגרפיה: ההבדלים ביניהם, כללי רישום.
• נספחים.
כתיבה:
• התאמה לקהל
• מיפוי סגנונות
• מאפייני סגנון עסקי
• משלב וטון בכתיבה
• הסגנון התקשורתי
•בהירות בסגנוון: ניסוי, תחביר, כתיב ופיסוק