מתודולוגיות לפיתוח פתרונות "מחוץ לקופסא" לשירותים ומוצרים חדשים (New Product Development) ולפיתוח פתרונות שיווקיים, מהוות כלי מרכזי בקידום הביצועים העסקיים של הארגון. הסדנה העוסקת בחשיבה המצאתית יישומית תחשוף בפני המשתתפים שיטות וכלים ליצירת רעיונות חדשים לבעיות מוכרות. מתודולוגית החשיבה ההמצאתית הנה משנה סדורה אשר סייעה, בעשורים האחרונים, בפתרון בעיות טכנולוגיות ובפיתוח אלפי מוצרים ושירותים שונים במגזר העסקי לגווניו. המאמץ המחקרי בתחום הוביל לפיתוח מתודולוגיה שיטתית המסייעת למשתמשים באיתור פתרונות לא-שגרתיים לבעיות העומדות במרכז סדר היום של המשתתפים.
רקע
לחשוף בפני המשתתפים שיטות וכלים ליצירת רעיונות חדשים לבעיות מוכרות.
מטרות הסדנה
אנשי שיווק, מנהלים, אנשי מכירות.
קהל יעד
החשיבה ההמצאתית היישומית - תחום החשיבה ההמצאתית (חש"ה)
- מקורות וסקירת תהליכי האבולוציה של הדיסציפלינה
- פתרונות me too מול פתרונות מקוריים. אפיון ערכי הבידול.
- שימושי חשיבה המצאתית בתחומים שונים של עשייה
- קיבעונות מחשבתיים- מקורם והשפעתם על תהליכי למידה וקבלת החלטות
- סקירת סיפורי הצלחה ופרויקטים נבחרים (ומקוריים...) מן הארץ והעולם טכניקות חשיבה יצירתית - סקירת טכניקות: סיעור מוחות, שיטת דה-בונו, האנליזה המורפולוגית, גרייה - אקראית, סינקטיקה וטכניקות אחרות
- בחינת קווים מאפיינים, עוצמות וחולשות בכל טכניקה
- הבהרת התנאים ההכרחיים לטכניקת ייצור רעיונות (Idea Generation) אפקטיבית עקרונות החשיבה ההמצאתית
- "פתרון יצירתי" – הגדרות, אפיונים וממצאים מחקריים
- סקירת התנאים ההכרחיים לפתרונות המצאתיים
- כלים לאפיון סביבת הפתרונות הרצויה
- תרגיל – הפעלת כלי החשיבה ההמצאתית בסוגיה נתונה חשיבה המצאתית בשיווק, מכירות והניהול
- יישום המתודולוגיה בשיווק גרילה,
- שיווק "ג`ינג`י" והפתעת מתחרים
- תרגול החש"ה בעזרת Case Studies