תוכנית עסקית מהווה כלי ניהולי לבדיקת הכדאיות הכלכלית של מיזם חדש, גיוס משקיע או
ביצוע שינוי ארגוני מבני בחברה. סדנה זו תתמקד בהבטים הפיננסיים בהכנת תוכנית עסקית.
רקע
• הקניית כלים ניהוליים וכמותיים בנושאים הקשורים לאופן כתיבת התוכנית העסקית
• בחינת נכונותה ורגישותה והכרת השימושים השונים שניתן לעשות בה
מטרות הסדנה
מנהלים בחברה, הניצבים בפני נקיטת צעד מהותי של הקמת עסק חדש או פיתוח תחום חדש בפעילותה העסקית של החברה.
קהל יעד
מטרות כתיבת התוכנית העסקית:
• הנושאים השונים בתוכנית העסקית
• תוכנית העסקית כאמצעי לקבלת החלטות כלכליות
• תוכנית העסקית כדיוקן כלכלי של החברה למטרות: גיוס משקיע/ מקורות מימון
• התוכנית העסקית – דיוקן החברה בשוק המקומי ובשוק הבינלאומי
• אוכלוסיית היעד של התוכנית העסקית
מקורות המידע לרשות כותב התוכנית העסקית:
• מידע מאקרו – כלכלי: המשק והסקטור הכלכלי
• ניתוח ושימוש בתחזיות ואומדנים מאקרו כלכליים
• הדו"חות הכספיים - ניתוח המגמה העסקית, ניתוח חשבונאי, מימוני ותמחירי
• מקורות המידע הגלוי לרשות עורך התוכנית – תקשורת ושימוש במאגרי מידע.
מבנה התוכנית העסקית בהיבט הפיננסי:
• תרחישים אפשריים של ההתפתחות העסקית
• מאזנים, דו"חות רווח והפסד ותזרימי מזומנים לתקופת התוכנית העסקית.
תוצרי התוכנית העסקית:
• עיקרי המשמעויות הכלכליות – רווחיות, מצב נזילות ויתרות בנקאיות
• מדדים כלכליים, חשבונאיים ומימוניים – יחסים פיננסיים, נקודת איזון, שת"פ, ע.נ.נ
• תקופת החזר ההשקעה, חשיפה מכסימלית
• ניתוחי רגישויות של תוצאות התוכנית – רגישות לשינויים במחיר המוצר, הכמות הנמכרת, מחיר ההון