לאחרונה חודרת לתודעת הסקטור העסקי ההבנה כי המשאבים הכספיים המושקעים במכלול פעולות השיווק מהווים את אחת התשומות הגבוהות של החברה.
מגמה זו הולכת ומחריפה עם תום עידן "המונופול" בתחומים שונים, התגברות הדרישה ל"שקיפות" והתחרות המאפיינת כל אחד מהתחומים במשק.
מבחנה האמיתי של כל הוצאה כספית הוא בהצלחתה להשיג את מטרותיה והצלחה זו נמדדת במונחים כספיים ובנוסף במונחי "תקופת החזר ההשקעה".
נהוג לבודד את ההוצאות שהוקדשו למערך השיווק ממכלול הוצאות החברה ולנתחן עפ"י קריטריונים כלכליים מימוניים מקובלים.
רקע
ההשתלמות שמה לה למטרה להציג את הכלים הכלכליים העדכניים המקובלים בשוק, בהם תיעזר ההנהלה כדי לבדוק את "הצלחת" מערך השיווק של החברה.
מטרות הסדנה
ההשתלמות מיועדת לכלכלנים, חשבים ומנהלי כספים, מנהלי שיווק/מכירות ומיגוון מקבלי ההחלטות הכלכליות בחברה, בדרגות ניהול שונות.
קהל יעד
הגישה העדכנית בהצגת/ניתוח מערך התשומות השיווקיות.
אפיון התשומות השיווקיות עפ"י חתכים שונים, למטרת ניתוחי כדאיות.
קריטריונים וכלים כמותיים לניתוח החזר ההשקעות של תשומות השיווק של החברה.
מרכיב תשומות השיווק כחלק אינטגרלי ממערך ניתוח כדאיות הפרוייקט כולו.
כל הנושאים הנ"ל יומחשו באמצעות אירועים.