תוכנית עסקית מהווה כלי ניהולי לבדיקת הכדאיות הכלכלית של מיזם חדש, גיוס משקיע או ביצוע שינוי ארגוני מבני בחברה. סדנה זו תתמקד בהיבטים השיווקיים בהכנת תוכנית עסקית.
רקע
• הקניית כלי לגיוס משקיעים פוטנציאלים למיזם העסקי או תומכים למיזם העסקי.
• שיפור בקבלת החלטה עסקית האם קיימת היתכנות וכדאיות במיזם המדובר.
מטרות הסדנה
מנהלים בחברה הניצבים בפני נקיטת צעד מהותי של הקמת עסק חדש או פיתוח תחום חדש בפעילות העסקית של החברה.
קהל יעד
מטרות התוכנית העסקית: • סדר ומבניות בבדיקה
• בדיקת כדאיות כלכלית
• גיוס הון
• שיתופי פעולה עסקיים
• גיוס ערוצי- שיווק
• Go or No Go
איסוף "מידע עסקי" וניתוחו:
• ניתוח שוק המטרה ושימוש במקורות המידע הבאים: מידע "משני" – מקורו בסקרים ומחקרים שנעשו ע"י אחרים, מידע "ראשוני"- נאסף ונותח ע"י כותבי "התוכנית העסקית"
• כלים לאיסוף מידע ראשוני, סקרים : פנים אל פנים, טלפוני, דואר , אינטרנט
• מחקרים : "קבוצות מיקוד" ,"פאנל" ,"ראיונות עומק" , "פורום מומחים"
מבנה מודולרי של התוכנית העסקית:
• פרק א`- "תמצית מנהלים"
• פרק ב`- "פרופיל חברה"
• פרק ג`- "המיזם", "המוצר"
• פרק ד`- "השוק ותוכנית השיווק"
• פרק ה`- "תוכנית המו"פ"
• פרק ו`- "תוכנית תפעול וכ"א"
• פרק ז` – "לו"ז ואבני דרך"
• פרק ח`- "תוכנית פיננסית" (ילמד בסדנה נפרדת)
• נספחים