הסדנה מתמקדת בשיפור היעילות ואפקטיביות הגבייה בראי "חווית הלקוח" – אוסף החוויות של הלקוח הקשור לכל תהליכי האשראי והגבייה. הסדנה מתקיימת "בגובה העיניים", תוך שיתוף מלא של המשתתפים, הבנת הצרכים ושיתוף חוויות והתלבטויות. הסדנה משלבת בין מתן כלים מעשיים לניהול הגבייה ותרגול מידי לבין משחקי תפקידים המספקים הדמיה של השיחות או המפגשים עם לקוחות חייבים.
רקע
· ניהול הגביה בהיבט של "חווית הלקוח" של תהליך הגבייה ושימור לקוחות · הצגת תפקיד וחשיבות הגבייה בשרשרת הערך של הכנסות החברה · הקניית כלים שימושיים לניהול ושליטה על תהליך הגבייה ולתפעול יעיל של הגבייה · הגדרת יעדים ומדדים לשיפור הגבייה · הגדרת כיווני פעולה מידיים להשגת שיפור הגבייה
מטרות הסדנה
בעלי עסקים ומקבלי החלטות, מנהלים בעסקים ובמפעלים, מנהלי מכירות ושיווק, מנהלי כספים, מנהלי אשראי, עובדים בגבייה במחלקות הכספים ובעלי עניין אחרים בתחום.
קהל יעד
· ניהול תהליכי הגבייה בראי "חווית הלקוח" ובראיית הארגון. · קביעת מדיניות הגבייה בארגון והתאמתה לתוכנית העסקית. · מחזור הגבייה – מהמכירה ועד להשבת המזומנים. ניהול יעיל של תזרים המזומנים. · תהליכי הרכשת לקוח – איך תהליך המכירה משפיע על יכולת הגבייה. · ניהול חייבים – תחזוקה של מערכת הנהלת חשבונות תומכת לגבייה. · ניתוח הסיבות לאי-תשלום – הקשורות לארגון או הקשורות ללקוח ואיך להתמודד איתן. · כלים לניהול אסטרטגיית הגבייה – במי לטפל קודם ? מהו תהליך נכון ויעיל ? · השיחות עם הלקוחות - תוכן, משחקי תפקידים, שיפור חווית הלקוח תוך שמירה על תזרים המזומנים. · השימוש במידע עסקי – מה לעשות עם המידע ואיך לקבל החלטות. · החלטת העברת הלקוח לטיפול משפטי. השלכות, עקרונות הגבייה המשפטית.