מנהלים פועלים כיום בסביבה דינמית ומשתנה באופן תמידי. התנודות בסביבה זו ובמתחרים הפכה להיות משימה הדורשת את מרבית זמנו של המנהל. קשה כיום מתמיד לחזות את המגמות העתידיות. שתי גישות סותרות שולטות בנושא הזה. אחת הגורסת כי כמעט בלתי אפשרי לחזות התפתחות עתידית ולכן זה בלתי נחוץ וחסר תועלת לקבל החלטות ארוכות טווח. השניה, מדגישה את הצורך בשימוש באסטרטגיות תכנון וקבלת החלטות שתאפשר להתמודד עם קשיים אלה ותאפשר ביצועים טובים יותר למנהלים. סדנה זו מושתתת על ההנחה שזה אפשרי והכרחי לסייע בידי המנהלים בקבלת החלטות אסטרטגיות.
רקע
• להציג בפני המשתתפים ידע מתקדם העוסק בתכנון אסטרטגיות תחרותיות ולעודד אותם לחשוב במונחים אסטרטגיים ביחס לעבודתם. • לסייע למשתתפים לפתח אסטרטגיות תחרותיות בתוך הארגון.
מטרות הסדנה
הסדנה מיועדת למנהלי שיווק, מנהלי תקשורת שיווקית (Marcom), מנהלי פיתוח עסקי, מנהלי מוצר, מנהלי מותג ולכל העוסקים בבניית אסטרטגיה שיווקית בארגון.
קהל יעד
• אופי החברה - בעלי עניין, תהליכים, משאבים, הארגון והתרבות הארגונית.
• תכנון אסטרטגי לחברה ולחטיבה: הגדרת משימות החברה, כינון יחידות אסטרטגיה עסקית, הקצאת משאבים, תכנון עסקים חדשים.
• תכנון האסטרטגיה השיווקית הלכה למעשה:
הגדרת מטרות ויעדים שיווקיים
פילוח שוק הלקוחות- רמות פילוח השוק, דפוסי פילוח השוק, הערכת פלחי השוק והגדרת מטרה- חיפוש "מנהיגי דעה" כמסייעי שיווק.
בניית "תיק לקוח" לבסיס פעילות שיווקית
"בידול" המוצר"ומיצובו" בשוק - בידול המוצרים וחומרי גלם, בידול ערוצי הפצה, בידול תדמית בהתאם ל"מיצוב" החברה.